Az Intézmény működése különleges jogrend idején
Honvédelmi Intézkedési Terv
(HIT)
Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Iktatószám:…………………………………………
Jóváhagyom
Baranyai Tiborné
Intézményvezető
Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Honvédelmi Intézkedési Terve[1]
Látta:
……………………………………………………………………
(fenntartó)
A HONVÉDELMI INTÉZKEDÉSI TERV.. 4
Rendeltetése és hatálya. 4
A HIT beküldésének és naprakészen tartásának rendje. 5
Célja. 5
Tartalma. 5
AZ INTÉZMÉNY MŰKÖDÉSE KÜLÖNLEGES JOGREND IDEJÉN.. 6
Az intézmény jellemző adatai 6
Az intézmény szervezeti rendszere, irányítása. 7
A Szervezeti Irányító Csoport (továbbiakban: SZICS) szervezeti felépítése. 7
Intézkedés, végrehajtás leírása. 8
Az Intézmény vezetése. 15
A KMR bevezetése. 16
INTÉZMÉNYJELENTÉS. 17
FELADATREND.. 19
RIASZTÁS, ÉRTESÍTÉS. 23
Az értesítés szabályai 23
Az értesítést elrendelheti 23
Elrendelés történhet. 23
Az alkalmazotti állomány az értesítés vétele után. 23
MELLÉKLETEK. 25
Meghagyási jegyzék a kijelölt szervezet részére. 25
Meghagyási névjegyzék. 26
Távollévők, értesítésben akadályozottak nyilvántartása (dolgozók). 27
Sikertelen kapcsolatfelvételek (hozzátartozók). 28
Intézményben tartózkodók listája. 29
A HONVÉDELMI INTÉZKEDÉSI TERV
Rendeltetése és hatálya
Jelen dokumentum a(z) Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola (a továbbiakban: Intézmény) honvédelmi felkészültségét támogató, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XIII. 22.) Korm. rendelet 22. § (1) bekezdés a) pont alapján, valamint a védelmi igazgatás tervrendszerének bevezetéséről szóló 1016/2014. (II. 18.) Korm. határozat alapján kidolgozott Honvédelmi Intézkedési Terv (a továbbiakban: HIT). A HIT biztosítja az alaprendeltetése szerinti feladatok végrehajtására való képességet.
a) megelőző védelmi helyzet, terror veszélyhelyzet, rendkívüli állapot, szükségállapot vagy váratlan támadás (a továbbiakban: honvédelmi típusú különleges jogrend) idején, valamint
b) a különleges jogrendi időszakok kihirdetését el nem érő mértékű állapotok vagy helyzetek, továbbá a NATO Válságreagálási Rendszerrel összhangban álló nemzeti intézkedések bevezetése, a gazdaságmódosítás, a befogadó nemzeti támogatás alkalmával.
A HIT alapján kell meghatározni:
a) a riasztási-értesítési feladatok végrehajtását, az abban érintettek meghatározott helyen és időn belüli rendelkezésre állását,
b) a készenléti (ügyeleti) szolgálatba lépés, a honvédelmi feladat vagy a válságkezelés katonai feladatai támogatásának feltételeit.
A HIT szabályozza:
a) az Intézmény feladat- és hatáskörébe tartozó döntések, a honvédelmi típusú különleges jogrend idején bevezethető rendkívüli intézkedések, az intézmény helyi szabálytervezetei előkészítésének,
b) az Intézményirányítása, felügyelete alá tartozó szervezetek, feladat-ellátási helyek között az összehangolt és szervezett tevékenységnek,
c) az Intézményre háruló honvédelmi feladatok és a válságkezelés katonai feladatai tervszerű végrehajtása támogatásának a rendjét.
A HIT alapján kell meghatározni a riasztás-értesítési feladatok végrehajtását, az abban érintettek meghatározott helyen és időn belüli rendelkezésre állását, a készenléti (ügyeleti) szolgálatba lépés, a honvédelmi feladat vagy a válságkezelés katonai feladatai támogatásának feltételeit. A HIT szabályozza az Intézmény feladat- és hatáskörébe tartozó döntések meghozatalának, a honvédelmi típusú különleges jogrend idején bevezetendő rendkívüli intézkedésekhez igazodóan az Intézmény helyi szabálytervezetei előkészítését, a vezető irányítása, felügyelete alátartozó szervezetek között az összehangolt és szervezett tevékenységnek, az Intézményre háruló honvédelmi feladatok és a válságkezelés katonai feladatai tervszerű végrehajtása támogatásának, valamint az Intézményi feladatok koordinációjának rendjét. Az Intézmény elsődleges feladata a gyermekek/tanulók biztonságának, védelmének biztosítása, továbbá az egészségük megőrzése érdekében a lehető legmagasabb szintű elhelyezésükről, szükség szerinti ellátásukról való gondoskodás.
A HIT hatálya az Intézményre, valamint irányítása, felügyelete, alapítói vagy tulajdonosi joggyakorlása alá tartozókra terjed ki.
A HIT beküldésének és naprakészen tartásának rendje
A HIT-et az Intézményvezető, illetve az általa megbízott személy, vagy szervezet, szervezeti egység készíti el. A tervet kizárólag elektronikus formátumban (pdf.) kell megküldeni a biztonsag@emmi.gov.hu email címre, első alkalommal 2018. június 30-ig.
Az Intézmény HIT-jében időközben bekövetkező változásokat minden évben október 31-ig, illetve indokolt esetben a soron kívüli felülvizsgálat során kell átvezetni a dátum feltüntetésével együtt, az aláírásra jogosult személy aláírásával igazolva az érintett lapok cseréjét.
Célja
A honvédelmi típusú különleges jogrendi időszakra történő felkészülés célja, hogy az Intézmény képes legyen ellátni a honvédelmi típusú különleges jogrend elrendelése esetén a jogszabályokban, a Honvédelmi Tanács által kiadott rendeletekben és egyéb szabályzókban rögzített feladatait, továbbá képes legyen alaprendeltetése, feladatai ellátására különleges jogrend idején, így különösen a gyermekek/tanulók biztonságának, védelmének biztosításáról, továbbá az egészségük megőrzése érdekében a lehető legmagasabb szintű elhelyezésükről, szükség szerinti ellátásukról gondoskodni.
Az Intézménynek biztosítani kell honvédelmi feladatai végrehajtásának folyamatos irányítását, a terveknek a bekövetkező változásoknak megfelelően történő pontosítását, felkészülésüket a további rendszabályok kialakítására, azok végrehajtására, illetve a terrorcselekmények elleni védelmi rendszabályok bevezetésére.
Tartalma
AZ INTÉZMÉNY MŰKÖDÉSE KÜLÖNLEGES JOGREND IDEJÉN
Az intézmény jellemző adatai[2]
Az intézmény OM azonosítója: 201362
Az intézmény neve: Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Az intézmény alapítója: De La Salle Szent János Egyház
Az intézmény fenntartója: De La Salle Szent János Egyesület
Működési engedély száma: BAB/12/1034-2/2016
Nyilvántartásba vételi engedély száma: BAB/12/595-2/2015
Jogállása: Többcélú, közös igazgatású közoktatási intézmény
Az intézmény besorolása: az éves költségvetés keretei között önállóan gazdálkodó
Az intézmény címe: 7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c
Felügyeleti szerve: Baranya Megyei Kormányhivatal
Az intézmény típusa: Többcélú, közös igazgatású közoktatási intézmény
Az intézmény telephelyei: 7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c, 7673 Kővágószőlős, Rákóczi u.2. (jelenleg nincs tanuló ezen a telephelyen)
Az intézmény bankszámlaszáma: 50300185-15200134
Az intézményalapító okirat szerinti tevékenységei: általános alapfokú oktatás, általános középfokú oktatás, szakmai középfokú oktatás, felső szintű nem felsőfokú oktatás
A csoportok/osztályok száma: 9-12. évf. gimnázium nappali tagozat 49 fő, 9-12 gimnázium, esti tagozat 117 fő, 9-12 levelező gimnáziumi évfolyam 28 fő, felnőttek levelező általános iskolája 37 fő
Az engedélyezett gyermek/tanuló létszáma: 1074 fő
A (köz)alkalmazottak létszáma: 21 fő
Az intézmény képviseletére jogosult: Baranyai Tiborné
Az intézmény szervezeti rendszere, irányítása
A Szervezeti Irányító Csoport (továbbiakban: SZICS) szervezeti felépítése
SZICS vezetője: Baranyai Tiborné (Intézményvezető)
Elérhetőségei:
mobil: 30/597-4204
e-mail: brazaygimi@gmail.com
A SZICS tagjai:
Név: Baranyai Tiborné (Intézményvezető)
mobil: 30/597-4204
e-mail: brazaygimi@gmail.com
Név: Götzerné Scheid Edit (Pedagógus)
mobil:20/475-6977
e-mail: brazaygimi@gmail.com
Elemző értékelő tag helyettesítésének módja: Intézményvezető helyettesíti
Név: Orsós Edit (Pedagógus)
mobil: 30/941-1666
e-mail: orsosedit79@gmail.com
Név: Albertné Kovács Beatrix (Pedagógus)
mobil: 20/412-4244
e-mail: albertbea8@gmail.com
Döntés előkészítő tag helyettesítésének módja: Intézményvezető helyettesíti
Név: Kispál László (Karbantartó)
mobil: 30/320-8764
e-mail: brazaygimi@gmail.com
Név: Baranyai Tibor (Könyvtáros)
mobil: 30/301-9187
e-mail: tibara59@gmail.com
Ügyeleti tagok helyettesítésének módja: Intézményvezető helyettesíti
Szervezeti Irányító Csoport helye: 7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c
|
Feladat |
Intézkedés, végrehajtás leírása |
1. |
A vezetés, irányítás, együttmű-ködés rendje |
Különleges jogrendidején kapcsolattartás szervezetei:
Fenntartó vagy általa kijelölt vezető a HIT elkészítése előtt megadott elérhetőségen (Baranyai Tibor, Angyal István, telefon: 72/390-803, e-mail: delasalleszt@gmail.com ) Kapcsolattartó: Intézményvezető Kapcsolattartás rendje: A különleges működési rend (továbbiakban: KMR) idejének elrendelésétől a 6 és 18 órás állapotzárással, a zárást követő 1 órában, minden változás esetén jelentés adása. Kapcsolattartás formája: E-mail vagy telefon. A jelentéseket papír alapon is el kell készíteni. Megyei Védelmi Bizottság (MVB):
Helyi Védelmi Bizottság (HVB):
A bizottság által megadott kapcsolattartóval telefonszámon és egyéb elérhetőségen különleges jogrend esetén, KMR időszakában. Intézményi kapcsolattartó: Intézményvezető Kapcsolattartás rendje: A KMR idejének elrendelésétől a 6 és 18 órás állapotzárással, a zárást követő 1 órában, minden változás esetén szükség szerint az aktuális forgatókönyvnek, szabályzatnak megfelelően jelentés adása. Kapcsolattartás formája: E-mail vagy telefon. A jelentéseket papír alapon is el kell készíteni.
Kapcsolattartó: Intézményvezető Kapcsolattartás rendje: e-mail-en és/vagy telefonon Az események jellegének megfelelő időpontokban. Az elkészített intézkedési tervben rögzítettek szerint.
A KMR idején az intézmény (Intézményvezető) részére kiadott utasítások:
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204
Felelős: Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/320-8764
Az utasítások, feladatok elrendelésének eszközrendszere: Személyesen a különleges jogrend idejére kijelölt helyen: 7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c Valamint telefonon folyamatos kapcsolattartással.
|
2. |
A kapcsolat-tartás és jelentések rendje |
A kapcsolattartás és jelentések rendje:
Váratlan esemény bekövetkezésekor:
Jelentések formája, eszköze:
Különleges jogrend elrendelése esetén az intézmény alkalmazotti állományának riasztásához kapcsolódó feladatok:
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666 Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/320-8764, riasztási értesítésnek megfelelően
Felelős: Intézményvezető, riasztási értesítésnek megfelelően.
Felelős: Intézményvezető riasztási értesítésnek megfelelően
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666 Kapcsolatfelvétel formája az intézmény távollévő dolgozóival:
Kapcsolatfelvétel a szülőkkel:
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666 Kapcsolattartás a pedagógusokkal, felelősökkel, kollégákkal: Intézményvezető, személyesen az intézmény területén kijelölt helyen: 7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c
A sikertelen kapcsolatfelvételek adminisztrálása, jelentése.
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
A Fenntartó részére jelenteni azon gyerekek és felnőttek adatait, akivel nem sikerül a kapcsolatot felvenni. Felelős: Intézményvezető |
3. |
Az Intézmény feladat-köréhez tartozó specifiku-mok |
Az intézmény ellátott feladatai:
Különleges jogrend idején megvalósuló intézményi feladatok:
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
Gyermekek/tanulók biztonságba helyezése: A szülők értesítését követően az intézményben maradt gyermekek/tanulók biztonságos elhelyezéséről köteles az Intézményvezető gondoskodni.
Tervezett/Kijelölt hely: osztálytermek Épületen belüli pontos elhelyezkedése: földszint, emelet Terület hozzávetőleges mérete: 400 nm A terület munkaidőben zárva van: nincs A kinyitásához szükséges intézkedés: nem értelmezhető (továbbiakban n.é.) Kulcsa megtalálható: intézményvezető, intézményvezető helyettes, pedagógus, karbantartó Kulcsa fel van címkézve: igen
Az intézmény területén található vegyszerek kezelése, elhelyezése a KMR idején:
Vegyszerek tárolására szolgáló helyiség: Megnevezése: kazánház tároló Épületen belüli pontos elhelyezkedése: kazánház tároló Terület munkaidőben zárva van: igen Amennyiben igen, a kinyitásához szükséges intézkedés: Kis Pál karbantartó értesítése Kulcsa hol található: karbantartónál, kulcsszekrényben A kulcsa fel van címkézve: igen Felelős: Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/320-8764 Az intézmény termeiben, irodáiban, könyvtárban elhelyezett számítógépek, elektromos berendezések utasítás szerinti áramtalanítása, adatmentése. Riasztási esemény esetén:
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666 Ügyeleti rend jogszabálynak való megfelelése, működtetése az elrendelésnek megfelelően a benntartózkodó gyermekek/tanulók részére, illetve az intézményre háruló honvédelmi feladatok és válságkezelés ellátásakor:
Visszahívás módja: telefon, vagy e-mailben Felelős: Intézményvezető
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
Tervezett/Kijelölt hely: nincs Terület nagysága: n.é. Terület megközelíthetősége: n.é. Személygépjárművel megközelíthető: n.é. A terület munkaidőben zárva van: n.é. A kinyitásához szükséges intézkedés: n.é. Kulcsa hol található: n.é. A kulcsa fel van címkézve: n.é.
Felelős: Intézményvezető Az intézmény kiürítésének rendje:
(Jelentés a Fenntartó és a MVB; HVB részére) |
4. |
Az Intézmény alapfela-datai ellátása érdekében szükséges további intézkedé-sek |
Különleges jogrend esetén megvalósuló feladatok:
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
Felelős: Intézményvezető Különleges jogrend megszűnése esetén megvalósuló feladatok:
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666 A KMR idején a foglalkozások, képzések szünetelnek. Felelős: Intézményvezető A KMR megszűnése után az intézmény működése érdekében tett intézkedések:
Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e- mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
Felelős: Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/320-8764
Felelős: Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/320-8764 Albertné Kovács Beatrix Pedagógus e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 20/412-4244 Baranyai Tibor Könyvtáros e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/301-9187
Felelős: Intézményvezető
Felelős: Intézményvezető |
Az Intézmény vezetése:
Az Intézmény vezetője felelős az Intézményre háruló honvédelmi és a válságkezelés katonai vonatkozású feladatai végrehajtásának megszervezéséért és támogatásáért.
Az Intézmény honvédelmi típusú különleges jogrend bevezetése, vagy válságkezelés katonai vonatkozású feladatai végrehajtása során történő működtetésére nézve a HIT mellett, Szervezeti és Működési Szabályzatában és Házirendjében foglaltak az irányadóak.
A különleges jogrendi időszakban, továbbá e helyzetek kihirdetését el nem érő mértékű olyan állapotok vagy helyzetek, valamint egyéb szükséges esetekben a feladatok végrehajtásának koordinálása érdekében az Intézmény vezetője a fenntartó egyidejű értesítése mellett – vagy az Intézmény fenntartója – elrendelheti különleges működési rend bevezetését, mely biztosítja az Intézmény alapfeladatainak ellátását.
A KMR bevezetése esetén a vezető, távolléte, akadályoztatása esetén az általa kijelölt személy dönt az alapfeladatok ellátásához szükséges intézkedések bevezetéséről.
A KMR bevezetése
A KMR bevezetése esetén:
a) Szabadság a továbbiakban csak különösen indokolt esetben engedélyezhető. A szabadságot engedélyező vezető gondoskodik a munkahelyen kívül tartózkodók nyilvántartásáról, értesítésük biztosításáról. Szükség szerint intézkedni kell a szabadságon lévők visszahívásáról, berendelésétől.
b) Meg kell szervezni a munkaidőn túli időszakra, valamint munkaszüneti napokra a vezetők készenlétét.
c) Felül kell vizsgálni az ügyeleti rendszert. Ahol ügyelet működik, ott intézkedni kell a szolgálat megerősítésére, azokon a helyeken, ahol ügyeleti szolgálat nem működik, de az elrendelt feladatok indokolják, ott ügyeleti szolgálatot kell létrehozni.
d) A szolgálati utakat minimálisra kell korlátozni, intézkedni kell a folyamatban lévő ügyek gyorsított befejezésére, felfüggesztésére, fel kell készülni a gyermekek, tanulók és a szabadságon lévők, illetve az egyéb okból távollévők visszarendelésére.[4]
e) Intézkedni kell a személyi állomány[5] és a kijelölt személyek tartózkodási helyének, illetve elérhetőségének pontos nyilvántartására.
f) Pontosítani kell a készenlét további fokozásának feladatait, valamint a különleges intézkedések végrehajtására szükség szerint készített készenlétbe helyezési terveket és okmányokat.
g) Elő kell készíteni a személyi állomány és ellátottak elhelyezését és szükség szerinti ellátását.
h) Az Intézményben valamennyi képzést be kell szüntetni.
Az Intézmény vezetője 6 és 18 órai állapotzárással, a zárást követő 1 órán belül értesíti – a napi jelentési kötelezettségén túl – a fenntartót és a helyi védelmi bizottságot a feladatok végrehajtásának helyzetéről.
Munkaidő után és munkaszüneti napokon
a) Lehetőleg az Intézmény objektumaiban kell elhelyezni és együtt tartani a vezetőket, a különleges és speciális feladatokra kijelölt csoportokat és személyeket, a gépjárművezetőket, a távol lakókat és a nehezen értesíthetőket, és azokat a gyermekeket/tanulókat, akiknek a szülei(t), gondviselőit nem lehetett értesíteni, elérni.
b) Gondoskodni kell az együtt tartott személyi állomány elhelyezéséről és szükség szerinti ellátásáról.
Az állomány rendelkezésre álló egyéni védőeszközeit állandó készletben kell tartani. Amennyiben nincs védőeszköz, a helyileg illetékes szerveknél kell gondoskodni azok igényléséről.
INTÉZMÉNYJELENTÉS[6] |
||
Esemény(ek) meghatározása: - a helyzet lényeges ismérvei, - helye, - időpontja, - kiváltó okok, - várható hatásterület, - prognosztizálható lefolyás és hatások |
|
|
Bekövetkezett és/vagy prognosztizálható veszteségek és károk: - emberéletben, - testi épségben, - egészségben, - vagyoni javakban, - természeti és épített környezetben |
|
|
A jelentés időpontjában már megtett, valamint elrendelt válságreagálási intézkedések |
|
|
A megelőzéshez, az elhárításhoz vagy a védekezéshez szükséges feltételek (pl.: védőeszközök) rendelkezésre állnak |
Igen |
Nem |
Szükség van-e és milyen jellegű halaszthatatlan kormányzati beavatkozásra, vagy kommunikációs intézkedésre |
Igen |
Nem |
FELADATREND |
||||||||
Fsz. |
Feladat |
Feladatban érintett |
Felelős |
Nap |
Végrehajtás[7] |
Együttműködő |
Megjegyzés |
|
időintervalluma |
külső |
belső |
||||||
|
||||||||
1. |
Az alkalmazottak és az Intézmény által ellátottak részére a szükség szerinti folyamatos ellátás biztosítása |
Intézmény dolgozói |
Intézményvezető |
2 |
szükség szerint |
|
|
Az esemény bekövetkeztét követően azonnal, vagy szükség szerint folyamatosan |
2 |
Az Intézmény alaprendeltetéséből a honvédelmi, és válságkezelési feladataiból adódó teendők ellátása érdekében: 2.1. bevezeti az elrendelt rendszabályokat;
|
Intézmény dolgozói |
Intézményvezető |
1 |
első naptól folyamatosan |
|
|
|
2.2. az Intézmény vezetése rendszeresen ellenőrzi (az irányítása, felügyelete alá tartozó szervezetekkel) az összeköttetést és megkezdik a közszolgálati médiaszolgáltató műsorainak figyelemmel kísérését;
|
Intézmény vezetése |
Intézményvezető |
1 |
első naptól folyamatosan |
|
|
|
|
2.3. pontosítják feladataikat, a kapcsolódó munkaterveket és okmányokat;
|
|
Intézményvezető |
2 |
második naptól szükség szerint naponta |
|
|
|
|
2.4. szabályozzák, szükség esetén korlátozzák – a honvédelmi típusú különleges jogrendre vonatkozó jogszabálynak megfelelően – a személyi állomány mozgását;
|
SZICS |
Intézményvezető |
1 |
első naptól folyamatosan |
|
|
|
|
2 |
2.5. végrehajtják a hatályos informatikai, információvédelmi és dokumentumvédelmi intézkedésben meghatározott feladatokat;
|
Intézmény dolgozói |
Intézményvezető |
1 |
4 óra |
|
|
|
2.6. elvégzik a kialakult helyzet elemzését, elkészítik a javaslatokat a végrehajtandó feladatokra, valamint az azok érdekében szükséges intézkedések kezdeményezésére
|
SZICS |
Intézményvezető |
1 |
4 óra |
|
|
|
|
2.7. a döntéseknek megfelelően pontosítják a terveket, előkészítik a hatáskörbe tartozó intézkedéseket
|
SZICS |
Intézményvezető |
1 |
4 óra |
|
|
|
|
2.8. pontosítják a kijelölt összekötők, képviselők adatait, azok megkezdik a helyzettől függően a konkrét felkészülést
|
|
Intézményvezető |
2 |
4 óra |
|
|
|
|
2. |
2.9. pontosítják a meghagyási jegyzéket[8], majd elkészítik a meghagyási névjegyzéket, amelyet elküldenek az EMMI honvédelmi feladatokat ellátó szervezeti egysége felé
|
|
Intézményvezető |
1 |
azonnal |
|
|
|
2.10. váltásos munkarendre térnek át és elérik a működési készenlétet. |
SZICS |
Intézményvezető |
szükség szerinti napon |
4 órán belül |
|
|
|
|
3. |
A kialakult helyzetnek megfelelően a személyi állomány munkavédelmi, tűzvédelmi és balesetvédelmi oktatásának végrehajtása |
Munka és tűzvédelmi feladatokat ellátó személy |
Intézményvezető |
2 |
2 óra |
|
|
|
4. |
A kialakult helyzet értékelése. |
SZICS |
Intézményvezető |
naponta |
1 óra |
|
|
|
5. |
Javaslatok készítése a végrehajtandó feladatokra, valamint azok érdekében szükséges intézkedések kezdeményezésére. |
|
Intézményvezető |
naponta |
szükség szerint |
MVB, HVB |
|
|
6. |
Az esetleges alárendelt szervezetek, feladat-ellátási helyek helyzetének, állapotának pontosítása. |
|
nem értelmezhető |
|
|
|
|
|
7. |
Az összekötők és képviselők állományának és feladatainak pontosítása, továbbá az adott helyzetre, feladatra való felkészítésük megszervezése. |
|
Intézményvezető |
1 |
1 óra |
|
|
|
8. |
Az irányítása vagy felügyelete alá tartozó szervezeti egységek helyzetének értékelése, a felsőbb szervek által kiadott feladatok végrehajtásának ellenőrzése. |
|
Intézményvezető |
2 |
második naptól naponta 1 óra |
MVB, HVB |
|
|
9. |
A rendkívüli eseményekről és az azokkal összefüggésben felmerült információkról azonnali tényközlő jelentés. |
|
Intézményvezető |
1 |
első naptól naponta 1 óra |
MVB, HVB |
|
|
10. |
A végrehajtott és a tervezett feladatokról összefoglaló jelentés. |
|
Intézményvezető |
1 |
szükség szerint |
|
|
|
11. |
Folyamatos polgári védelmi szolgálat ellátására való intézkedés. |
|
Intézményvezető |
szükség szerint |
szükség szerint |
Települési polgárvédelmi felelős |
|
|
12. |
Polgári védelmi rendszabályok, magatartások, szabályok bevezetése. |
|
Intézményvezető |
szükség szerint |
szükség szerint |
|
|
|
13. |
Az Intézmény alaprendeltetése szerinti feladatellátás |
Intézmény dolgozói |
Intézményvezető |
3 |
folyamatosan |
|
|
|
14. |
A KMR bevezetéséből eredő többletfeladatok ellátása |
Intézmény dolgozói |
Intézményvezető |
1 |
folyamatosan |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RIASZTÁS, ÉRTESÍTÉS
Az értesítés szabályai:
Az Intézmény a helyben szokásos módon értesíti mindazon személyeket, akikre az alább felsorolt esetekben a feladat végrehajtásához szükség van.
a) veszélyhelyzetben, szükségállapot bekövetkezésének közvetlen veszélyekor, megelőző védelmi helyzetben, terrorveszély helyzetben és rendkívüli állapot kihirdetése esetén a készenlét fokozása és/vagy egyes rendkívüli intézkedések részeként,
b) az országot ért váratlan támadás vagy annak közvetlen veszélye esetén,
c) békeidőszakban az értesítési feladatok gyakorlása és ellenőrzése céljából,
d) terror fenyegetettség elleni védelmi intézkedések bevezetése során
Az értesítést elrendelheti:
a) az intézmény vezetője,
b) az általa megbízólevéllel ellátott személyek,
c) természeti és civilizációs katasztrófák esetén az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságának megvédése, az anyagi értékek megóvása céljából tömegszerencsétlenség esetén, váratlanul jelentkező szolgálati feladatok erő-eszköz szükségletének biztosítására – amennyiben a központi utasítás kiadásához szükséges idő miatti késedelem különösen jelentős hátrányt okozna az intézkedés az Intézmény állománya részére – a szervezeti egység vezetője,
d) gyakorlás céljából az ágazat irányításáért felelős államtitkár a saját és alá rendelt állomány részére.
Elrendelés történhet:
a) személyesen,
b) az elrendelésre jogosult által aláírt megbízólevéllel rendelkező személy által,
c) az ügyeletre telepített hírközlő eszközökön (mobiltelefon) keresztül a Helyi Védelmi Bizottság útján.
Az alkalmazotti állomány az értesítés vétele után:
a) a munkahelyére a lehető legrövidebb időn belül vonuljon be,
b) jelentkezzen a kiértékelést végzőnél és a közvetlen vezetőnél, a továbbiakban annak utasításait hajtsa végre.
Az értesítés elrendelése esetén a beérkezés normaideje a vezetői állomány részére az elrendelés időpontjától számítandó 4 óra, a beosztotti állomány részére 6 óra, amelyet az Intézmény vezetője saját szervezetére kiadott szabályozóban csökkenthet.
Az értesítést úgy kell megszervezni, hogy biztosítsa az alkalmazotti állomány szolgálati- illetve munkahelyére a meghatározott normaidőn belül történő beérkezését.
Ha a berendelt személy az értesítésben meghatározottaknak nem tud eleget tenni, akkor az értesítést végző személyt és közvetlen vezetőjét haladéktalanul tájékoztassa. Amennyiben az Intézmény állományába tartozó személy akadályoztatásáról előzetesen tudomással bír, az Intézmény ügyeleti szolgálatánál elhelyezett „Távollévők, értesítésben akadályozottak nyilvántartása” című okmányban be kell jegyezni az akadályozott nevét, a tartózkodási helyét, elérhetőségét és az akadályoztatás indokát.
MELLÉKLETEK
Meghagyási jegyzék a kijelölt szervezet részére[9] |
|
Intézmény megnevezése: |
Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola |
Meghagyási kategória: |
II. |
A szervezet megnevezése: |
Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola |
Székhelye: |
7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c |
Kijelölt feladat ellátási helye vagy telephelye: |
7673 Kővágószőlős, Rákóczi u.2. (jelenleg nincs tanuló ezen a telephelyen) |
Adószáma: |
18332809-2-02 |
Telefonszáma: |
72/390-803 |
E-mail címe: |
|
|
|
Felelős (kapcsolattartó) személy |
|
Neve: |
Baranyai Tiborné |
Telefonszáma: |
30/597-4204 |
E-mail címe: |
|
|
|
A meghagyásra kijelölt munkakörök[10] (egymás alá, egyesével felsorolva, a sorok száma szükség szerint bővíthető): |
|
|
Munkakör |
Feladat |
1. |
Intézményvezető |
polgárvédelmi feladatok ellátása |
2. |
rendszergazda |
Az intézmény termeiben, irodáiban, könyvtárban elhelyezett számítógépek, elektromos berendezések utasítás szerinti áramtalanítása, adatmentése, polgárvédelmi feladatok ellátása |
3. |
tanár |
polgárvédelmi feladatok ellátása |
4. |
iskolatitkár |
polgárvédelmi feladatok ellátása |
5. |
karbantartó |
intézmény karbantartási és hibaelhárítási feladatok ellátása, polgárvédelmi feladatok ellátása |
6. |
takarító |
intézmény tisztántartása, polgárvédelmi feladatok ellátása |
7. |
intézményvezető |
polgárvédelmi feladatok ellátása |
8. |
intézményvezető helyettes |
polgárvédelmi feladatok ellátása |
9. |
pedagógusok |
polgárvédelmi feladatok ellátása |
10. |
könyvtáros |
polgárvédelmi feladatok ellátása |
11. |
|
|
12. |
|
|
13. |
|
|
14. |
|
|
Meghagyási névjegyzék[11] |
|||||||||||||
Intézmény megnevezése: |
|
||||||||||||
Meghagyási kategória: |
|
||||||||||||
Az Intézmény székhelye: |
|
||||||||||||
Kijelölt ellátási helye: |
|
||||||||||||
Telephelye: |
|
||||||||||||
Adószáma: |
|
||||||||||||
Telefonszáma: |
|
||||||||||||
E-mail címe |
|
||||||||||||
Felelős (kapcsolattartó) személy |
|
||||||||||||
Neve: |
|
||||||||||||
Telefonszáma: |
|
||||||||||||
E-mail címe: |
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Születési név |
Házassági név |
Anyja leánykori neve |
|
|
|
|||||||
|
Családi név |
1.utónév |
2.utónév |
Családi név |
1.utónév |
2.utónév |
Családi név |
1.utónév |
2.utónév |
Születési idő |
Születési hely |
Munkakör |
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Távollévők, értesítésben akadályozottak nyilvántartása (dolgozók) |
|||||
Sorszám |
Név |
Tartózkodási helye |
|
Telefon |
Akadályoztatás indoka |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
Sikertelen kapcsolatfelvételek (hozzátartozók) |
|||||
Sorszám |
Hozzátartozó neve |
Gyermek/tanuló neve |
Elérhetőségek |
Kapcsolatfelvevő |
Sikertelen kapcsolatfelvétel időpontja |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
Intézményben tartózkodók listája |
||
Sorszám |
Név |
Anyja neve |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
A honlap ára
Honlapkészítés ingyen: Ez a weblapszerkesztő alkalmas ingyen weboldal, ingyen honlap készítés...
Weblap látogatottság számláló:
Mai: 38 Tegnapi: 57 Heti: 38 Havi: 2 576 Össz.: 430 295 Látogatottság növelés
Oldal: HIT
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium - © 2008 - 2024 - brazaygimi.hupont.hu A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen. |