Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium

Felnőttek általános iskolája, gimnázium, Magyarhertelend, Kossuth u.53/c T: 06/72-390-803 e-mail: brazaygimi@gmail.com Fenntartó: De La Salle Szent János Egyesület

 

Az Intézmény működése különleges jogrend idején

 

Honvédelmi Intézkedési Terv

(HIT)

 

Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola


 

 

  1. 1.       sz. példány

Iktatószám:…………………………………………

Jóváhagyom

 

               Baranyai Tiborné

 Intézményvezető

 

 

 

                                                           

              Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola

Honvédelmi Intézkedési Terve[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Látta:

 

……………………………………………………………………

(fenntartó)


 

A HONVÉDELMI INTÉZKEDÉSI TERV.. 4

Rendeltetése és hatálya. 4

A HIT beküldésének és naprakészen tartásának rendje. 5

Célja. 5

Tartalma. 5

AZ INTÉZMÉNY MŰKÖDÉSE KÜLÖNLEGES JOGREND IDEJÉN.. 6

Az intézmény jellemző adatai 6

Az intézmény szervezeti rendszere, irányítása. 7

A Szervezeti Irányító Csoport (továbbiakban: SZICS) szervezeti felépítése. 7

Intézkedés, végrehajtás leírása. 8

Az Intézmény vezetése. 15

A KMR bevezetése. 16

INTÉZMÉNYJELENTÉS. 17

FELADATREND.. 19

RIASZTÁS, ÉRTESÍTÉS. 23

Az értesítés szabályai 23

Az értesítést elrendelheti 23

Elrendelés történhet. 23

Az alkalmazotti állomány az értesítés vétele után. 23

MELLÉKLETEK. 25

Meghagyási jegyzék a kijelölt szervezet részére. 25

Meghagyási névjegyzék. 26

Távollévők, értesítésben akadályozottak nyilvántartása (dolgozók). 27

Sikertelen kapcsolatfelvételek (hozzátartozók). 28

Intézményben tartózkodók listája. 29

 


 

A HONVÉDELMI INTÉZKEDÉSI TERV

Rendeltetése és hatálya

Jelen dokumentum a(z) Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola (a továbbiakban: Intézmény) honvédelmi felkészültségét támogató, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XIII. 22.) Korm. rendelet 22. § (1) bekezdés a) pont alapján, valamint a védelmi igazgatás tervrendszerének bevezetéséről szóló 1016/2014. (II. 18.) Korm. határozat alapján kidolgozott Honvédelmi Intézkedési Terv (a továbbiakban: HIT). A HIT biztosítja az alaprendeltetése szerinti feladatok végrehajtására való képességet.

                a)            megelőző védelmi helyzet, terror veszélyhelyzet, rendkívüli állapot, szükségállapot                    vagy váratlan támadás (a továbbiakban: honvédelmi típusú különleges jogrend)                      idején, valamint

                b)           a különleges jogrendi időszakok kihirdetését el nem érő mértékű állapotok                                     vagy helyzetek, továbbá a NATO Válságreagálási Rendszerrel összhangban álló                                         nemzeti intézkedések bevezetése, a gazdaságmódosítás, a befogadó nemzeti                                             támogatás alkalmával.

A HIT alapján kell meghatározni:

                a)            a riasztási-értesítési feladatok végrehajtását, az abban érintettek meghatározott                         helyen és időn belüli rendelkezésre állását,

                b)           a készenléti (ügyeleti) szolgálatba lépés, a honvédelmi feladat vagy a válságkezelés                    katonai feladatai támogatásának feltételeit.

A HIT szabályozza:

                a)            az Intézmény feladat- és hatáskörébe tartozó döntések, a honvédelmi típusú                                                különleges jogrend idején bevezethető rendkívüli intézkedések, az intézmény helyi                   szabálytervezetei előkészítésének,

                b)           az Intézményirányítása, felügyelete alá tartozó szervezetek, feladat-ellátási helyek                     között az összehangolt és szervezett tevékenységnek,

                c)            az Intézményre háruló honvédelmi feladatok és a válságkezelés katonai feladatai                         tervszerű végrehajtása támogatásának a rendjét.

A HIT alapján kell meghatározni a riasztás-értesítési feladatok végrehajtását, az abban érintettek meghatározott helyen és időn belüli rendelkezésre állását, a készenléti (ügyeleti) szolgálatba lépés, a honvédelmi feladat vagy a válságkezelés katonai feladatai támogatásának feltételeit. A HIT szabályozza az Intézmény feladat- és hatáskörébe tartozó döntések meghozatalának, a honvédelmi típusú különleges jogrend idején bevezetendő rendkívüli intézkedésekhez igazodóan az Intézmény helyi szabálytervezetei előkészítését, a vezető irányítása, felügyelete alátartozó szervezetek között az összehangolt és szervezett tevékenységnek, az Intézményre háruló honvédelmi feladatok és a válságkezelés katonai feladatai tervszerű végrehajtása támogatásának, valamint az Intézményi feladatok koordinációjának rendjét. Az Intézmény elsődleges feladata a gyermekek/tanulók biztonságának, védelmének biztosítása, továbbá az egészségük megőrzése érdekében a lehető legmagasabb szintű elhelyezésükről, szükség szerinti ellátásukról való gondoskodás.
A HIT hatálya az Intézményre, valamint irányítása, felügyelete, alapítói vagy tulajdonosi joggyakorlása alá tartozókra terjed ki.

A HIT beküldésének és naprakészen tartásának rendje

A HIT-et az Intézményvezető, illetve az általa megbízott személy, vagy szervezet, szervezeti egység készíti el. A tervet kizárólag elektronikus formátumban (pdf.) kell megküldeni a biztonsag@emmi.gov.hu email címre, első alkalommal 2018. június 30-ig.
Az Intézmény HIT-jében időközben bekövetkező változásokat minden évben október 31-ig, illetve indokolt esetben a soron kívüli felülvizsgálat során kell átvezetni a dátum feltüntetésével együtt, az aláírásra jogosult személy aláírásával igazolva az érintett lapok cseréjét.

Célja

A honvédelmi típusú különleges jogrendi időszakra történő felkészülés célja, hogy az Intézmény képes legyen ellátni a honvédelmi típusú különleges jogrend elrendelése esetén a jogszabályokban, a Honvédelmi Tanács által kiadott rendeletekben és egyéb szabályzókban rögzített feladatait, továbbá képes legyen alaprendeltetése, feladatai ellátására különleges jogrend idején, így különösen a gyermekek/tanulók biztonságának, védelmének biztosításáról, továbbá az egészségük megőrzése érdekében a lehető legmagasabb szintű elhelyezésükről, szükség szerinti ellátásukról gondoskodni.
Az Intézménynek biztosítani kell honvédelmi feladatai végrehajtásának folyamatos irányítását, a terveknek a bekövetkező változásoknak megfelelően történő pontosítását, felkészülésüket a további rendszabályok kialakítására, azok végrehajtására, illetve a terrorcselekmények elleni védelmi rendszabályok bevezetésére.

Tartalma

  • A vezetés, irányítás, és együttműködés rendje.
  • A kapcsolattartás és jelentések rendje.
  • Az Intézmény feladatköréhez tartozó specifikumok.

 

AZ INTÉZMÉNY MŰKÖDÉSE KÜLÖNLEGES JOGREND IDEJÉN

Az intézmény jellemző adatai[2]

Az intézmény OM azonosítója: 201362

Az intézmény neve: Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola

Az intézmény alapítója: De La Salle Szent János Egyház

Az intézmény fenntartója: De La Salle Szent János Egyesület

Működési engedély száma: BAB/12/1034-2/2016

Nyilvántartásba vételi engedély száma: BAB/12/595-2/2015

Jogállása: Többcélú, közös igazgatású közoktatási intézmény

Az intézmény besorolása: az éves költségvetés keretei között önállóan gazdálkodó

Az intézmény címe: 7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c

Felügyeleti szerve: Baranya Megyei Kormányhivatal

Az intézmény típusa: Többcélú, közös igazgatású közoktatási intézmény

Az intézmény telephelyei: 7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c, 7673 Kővágószőlős, Rákóczi u.2.  (jelenleg nincs tanuló ezen a telephelyen)

Az intézmény bankszámlaszáma: 50300185-15200134

Az intézményalapító okirat szerinti tevékenységei: általános alapfokú oktatás, általános középfokú oktatás, szakmai középfokú oktatás, felső szintű nem felsőfokú oktatás

A csoportok/osztályok száma: 9-12. évf. gimnázium nappali tagozat 49 fő, 9-12 gimnázium, esti tagozat 117 fő, 9-12 levelező gimnáziumi évfolyam 28 fő, felnőttek levelező általános iskolája 37 fő

Az engedélyezett gyermek/tanuló létszáma: 1074 fő

A (köz)alkalmazottak létszáma: 21 fő

Az intézmény képviseletére jogosult: Baranyai Tiborné


 

Az intézmény szervezeti rendszere, irányítása

 

A Szervezeti Irányító Csoport (továbbiakban: SZICS) szervezeti felépítése

SZICS vezetője: Baranyai Tiborné (Intézményvezető)

Elérhetőségei:

mobil: 30/597-4204

e-mail: brazaygimi@gmail.com

A SZICS tagjai:

  • Elemző értékelő tagok

Név: Baranyai Tiborné (Intézményvezető)

mobil: 30/597-4204

e-mail: brazaygimi@gmail.com

Név: Götzerné Scheid Edit (Pedagógus)

mobil:20/475-6977

e-mail: brazaygimi@gmail.com

Elemző értékelő tag helyettesítésének módja: Intézményvezető helyettesíti

  • Döntés előkészítő tagok

Név: Orsós Edit (Pedagógus)

mobil: 30/941-1666

e-mail: orsosedit79@gmail.com

Név: Albertné Kovács Beatrix (Pedagógus)

mobil: 20/412-4244

e-mail: albertbea8@gmail.com

Döntés előkészítő tag helyettesítésének módja: Intézményvezető helyettesíti

  • Ügyeleti tagok

Név: Kispál László (Karbantartó)

mobil: 30/320-8764

e-mail: brazaygimi@gmail.com

Név: Baranyai Tibor (Könyvtáros)

mobil: 30/301-9187

e-mail: tibara59@gmail.com

Ügyeleti tagok helyettesítésének módja: Intézményvezető helyettesíti

Szervezeti Irányító Csoport helye: 7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c

 

Feladat

Intézkedés, végrehajtás leírása

1.

A vezetés, irányítás, együttmű-ködés rendje

Különleges jogrendidején kapcsolattartás szervezetei:

  • Fenntartó

Fenntartó vagy általa kijelölt vezető a HIT elkészítése előtt megadott elérhetőségen (Baranyai Tibor, Angyal István, telefon: 72/390-803, e-mail: delasalleszt@gmail.com )

Kapcsolattartó: Intézményvezető

Kapcsolattartás rendje:

A különleges működési rend (továbbiakban: KMR) idejének elrendelésétől a 6 és 18 órás állapotzárással, a zárást követő 1 órában, minden változás esetén jelentés adása.

Kapcsolattartás formája: E-mail vagy telefon.

A jelentéseket papír alapon is el kell készíteni.

        Megyei Védelmi Bizottság (MVB):

 

 

Helyi Védelmi Bizottság (HVB):

 

A bizottság által megadott kapcsolattartóval telefonszámon és egyéb elérhetőségen különleges jogrend esetén, KMR időszakában.

Intézményi kapcsolattartó: Intézményvezető

Kapcsolattartás rendje:

A KMR idejének elrendelésétől a 6 és 18 órás állapotzárással, a zárást követő 1 órában, minden változás esetén szükség szerint az aktuális forgatókönyvnek, szabályzatnak megfelelően jelentés adása.

Kapcsolattartás formája: E-mail vagy telefon.

A jelentéseket papír alapon is el kell készíteni.

  • Mint Megyei jogú város a Polgármesteri Hivatala megadott elérhetőségén

       

Kapcsolattartó: Intézményvezető

Kapcsolattartás rendje: e-mail-en és/vagy telefonon

Az események jellegének megfelelő időpontokban. Az elkészített intézkedési tervben rögzítettek szerint.

  • Szükség esetén rendvédelmi szervek

A KMR idején az intézmény (Intézményvezető) részére kiadott utasítások:

  • Az utasítások sürgősségének, időrendjének mérlegelése után a megfelelő ügyrend elkészítése.

Felelős: Intézményvezető

  • Élet és személyvédelem elsődlegességének biztosítása.

Felelős: Intézményvezető

  • Menekítés, elhelyezés, ellátás biztosításának megszervezése.

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

  • Dokumentummentés.

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204

  • Vegyszerek elhelyezése, biztonságos elszállítása.

Felelős: Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/320-8764

  • Hatásköröknek megfelelő feladatleosztás

 

Az utasítások, feladatok elrendelésének eszközrendszere: Személyesen a különleges jogrend idejére kijelölt helyen:

7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c

Valamint telefonon folyamatos kapcsolattartással.

 

2.

A kapcsolat-tartás és jelentések rendje

A kapcsolattartás és jelentések rendje:

  • Fenntartóval a Megyei és a Helyi Védelmi Bizottsággal a KMR idejének elrendelésétől a 6 és 18 órás állapotzárással, a zárást követő 1 órában.
  • Fenntartóval a Megyei és a Helyi Védelmi Bizottsággal a KMR idejének elrendelésekor 6 óra és 6 óra 30 perc között e-mailben vagy telefonon.
  • minden változás esetén szükség szerint az aktuális forgatókönyvnek, szabályzatnak megfelelően jelentés adása, szükség szerinti kapcsolatfelvétel.

Váratlan esemény bekövetkezésekor:

  • Haladéktalanul e-mailben vagy telefonon.

Jelentések formája, eszköze:

  • E-mail, telefon
  • Minden esetben papír alapon is rögzíteni kell a jelentéseket.
  • Dokumentumok tárolása helyileg a szokásos módon.

Különleges jogrend elrendelése esetén az intézmény alkalmazotti állományának riasztásához kapcsolódó feladatok:

  • Elrendelést követően riasztás azonnal e-mailben visszajelzéssel, telefonon, riadólánccal

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666 Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/320-8764, riasztási értesítésnek megfelelően

  • Az elrendelés időpontjától számított 4 órán belül a vezetői állomány részére a beérkezés normaideje.

Felelős: Intézményvezető, riasztási értesítésnek megfelelően.

  • A beosztotti állomány részére: 6 órán belül

Felelős: Intézményvezető riasztási értesítésnek megfelelően

  • A távollévők, az értesítésben akadályozottak nyilvántartásának elkészítése a mellékletben található táblázat segítségével. (lásd: Távollévők, értesítésben akadályozottak nyilvántartása)

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

Kapcsolatfelvétel formája az intézmény távollévő dolgozóival:

  • Kör e-mail formájában visszajelzés kérésével
  • Telefonon
  • Csak szükséges és indokolt esetben személyes megkereséssel

Kapcsolatfelvétel a szülőkkel:

  • A helyben szokásos módon a saját csoportja részére kialakított értesítési formákban: Telefonon az intézményben leadott elérhetőségükön.

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

Kapcsolattartás a pedagógusokkal, felelősökkel, kollégákkal: Intézményvezető,                 személyesen az intézmény területén kijelölt helyen: 7394                 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c

  • Telefonon

A sikertelen kapcsolatfelvételek adminisztrálása, jelentése.

  • Írásos formában a mellékletben található „Sikertelen kapcsolatfelvételek” megnevezésű táblázatba a nyilvántartás elkészítése

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

  • Szükség szerint jelentés adása.

A Fenntartó részére jelenteni azon gyerekek és felnőttek adatait, akivel nem sikerül a kapcsolatot felvenni.

Felelős: Intézményvezető

3.

Az Intézmény feladat-köréhez tartozó specifiku-mok

Az intézmény ellátott feladatai:

  • általános alapfokú oktatás, általános középfokú oktatás, szakmai középfokú oktatás, felső szintű nem felsőfokú oktatás

Különleges jogrend idején megvalósuló intézményi feladatok:

  • Szülőkkel kapcsolatfelvétel

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

  • Szabadságolások felülvizsgálata, visszahívások mérlegelése, elrendelése
    Felelős: Intézményvezető

Gyermekek/tanulók biztonságba helyezése:

A szülők értesítését követően az intézményben maradt gyermekek/tanulók biztonságos elhelyezéséről köteles az Intézményvezető gondoskodni.

  • Az elhelyezés kezdeményezése kollégiumban, vagy a tornateremben (a megfelelő és rendelkezésre álló helyiségekben).
    Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

Tervezett/Kijelölt hely: osztálytermek

Épületen belüli pontos elhelyezkedése: földszint, emelet

Terület hozzávetőleges mérete: 400 nm

A terület munkaidőben zárva van: nincs

A kinyitásához szükséges intézkedés: nem értelmezhető (továbbiakban n.é.)

Kulcsa megtalálható: intézményvezető, intézményvezető helyettes, pedagógus, karbantartó

Kulcsa fel van címkézve: igen

  • Az intézményben maradt gyerekek, tanulók ellátásáról való gondoskodás
    Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
  • Szükség szerint a létszámnak megfelelő védőfelszerelés igénylése.
    Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
  • Létszámnak megfelelő víz, élelem, ruházat, takaró igénylése, beszerzése.
    Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
  • Nyilvántartás készítése az intézményben tartózkodókról a mellékletben található „Intézményben tartózkodók listája” megnevezésű táblázat segítségével
    Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
  • Jelentés elküldése a Fenntartónak és a Megyei, Helyi Védelmi Központba.
    Felelős: Intézményvezető

Az intézmény területén található vegyszerek kezelése, elhelyezése a KMR idején:

  • Tisztítószereket tartalmazó raktár
  • Kémia, fizika, szertár
  • Fűnyíróban benzin, gázolaj, motorolaj, stb.
  • A felsorolt vegyszerek és üzemanyagok KMR esetén biztonságba helyezése a tárolóban, esetleges veszély esetén elszállításáról gondoskodás megszervezése.

Vegyszerek tárolására szolgáló helyiség:

              Megnevezése: kazánház tároló

                Épületen belüli pontos elhelyezkedése: kazánház tároló

                Terület munkaidőben zárva van: igen

                Amennyiben igen, a kinyitásához szükséges intézkedés: Kis Pál                 karbantartó értesítése

                Kulcsa hol található: karbantartónál, kulcsszekrényben

                A kulcsa fel van címkézve: igen

                Felelős: Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com                 telefon: 30/320-8764

Az intézmény termeiben, irodáiban, könyvtárban elhelyezett számítógépek, elektromos berendezések utasítás szerinti áramtalanítása, adatmentése.
                Felelős: Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com                 telefon: 30/320-8764 Albertné Kovács Beatrix Pedagógus e-mail:                 brazaygimi@gmail.com telefon: 20/412-4244 Baranyai Tibor Könyvtáros                 e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/301-9187

Riasztási esemény esetén:

  • Az épület kiürítése a tűz/bombariadó szabályainak megfelelően történik.
    Felelős: Intézményvezető
  • Amennyiben az épületen belül biztonságos helyre kell irányítani az intézményben tartózkodó gyerekeket/tanulókat és felnőtteket, úgy az útvonal kijelölése irányítással.

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

Ügyeleti rend jogszabálynak való megfelelése, működtetése az elrendelésnek megfelelően a benntartózkodó gyermekek/tanulók részére, illetve az intézményre háruló honvédelmi feladatok és válságkezelés ellátásakor:

  • Az intézmény dolgozóinak visszahívása.

Visszahívás módja: telefon, vagy e-mailben

Felelős: Intézményvezető

  • A folyamatban lévő ügyek gyorsított eljárásának megvalósítása.

Felelős: Intézményvezető

  • A személyi állomány[3] és kijelölt személyek tartózkodási helyének, illetve elérhetőségének pontos nyilvántartása.

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

  • KMR idejére a munkaidőn túli és munkaszüneti napokra a vezetői ügyelet megszervezése, biztosítása. A létszámnak és feladatuknak megfelelő létszám készenléti munkájának elrendelése. Pihenő idő elrendelése, biztosítása a jogszabályi előírásoknak megfelelően.

Felelős: Intézményvezető

  • A feladatot ellátók és ellátásra szorulók részére ivóvíz, étkezés igényének jelzése, megrendelése, biztosítása.

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

  • Szükséges eszközök, felszerelések jelzése, beszerzésének elrendelése.

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

  • Az élelmiszer és a víz tárolásához hely kijelölése az intézmény területén.

Tervezett/Kijelölt hely: nincs

Terület nagysága: n.é.

Terület megközelíthetősége: n.é.

Személygépjárművel megközelíthető: n.é.

A terület munkaidőben zárva van: n.é.

A kinyitásához szükséges intézkedés: n.é.

Kulcsa hol található: n.é.

A kulcsa fel van címkézve: n.é.

  • Egészségügyi ellátás kérése szükség esetén.

Felelős: Intézményvezető

Az intézmény kiürítésének rendje:

  • Az intézményben maradt gyermekek/tanulók hazaszállítása, elhelyezése.
    Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
  • Az elhelyezésre váró gyermekek/tanulók létszámának jelzése, elhelyezésének kezdeményezése.

(Jelentés a Fenntartó és a MVB; HVB részére)
Felelős: Intézményvezető

4.

Az Intézmény alapfela-datai ellátása érdekében szükséges további intézkedé-sek

Különleges jogrend esetén megvalósuló feladatok:

  • Személyi állomány munkarendjének, különös feladatának elrendelése.
    Felelős: Intézményvezető
  • Informatikai, információvédelmi és dokumentumvédelmi intézkedésben meghatározott feladatok ismertetése.

Felelős: Intézményvezető

  • Helyzet elemzése, javaslatok megfogalmazása, végrehajtandó feladatokra intézkedések megfogalmazása, felelősök kijelölése.

Felelős: Intézményvezető

  • Döntések, hatáskörök kijelölése

Felelős: Intézményvezető

  • Összekötők, képviselők adatainak rögzítése

Felelős: Intézményvezető

  • Összekötők, képviselők, felelősök megkezdik a helyzettől függően a konkrét felkészülést.

Felelős: Intézményvezető

  • Meghagyási jegyzék pontosítása, elkészítése, továbbítása a Fenntartó, az EMMI honvédelmi feladatokat ellátó szervezeti egysége, HVB; MVB felé
    Felelős: Intézményvezető
  • Váltásos munkarendre áttérés előkészítése

Felelős: Intézményvezető

  • Váltásos munkarend bevezetése, működtetése

Felelős: Intézményvezető

  • Váltásos munkarendről a Fenntartó, MVB, HVB értesítése, tájékoztatása.
    Felelős: Intézményvezető
  • Váltásos munkarendről a szülők, iskolahasználók tájékoztatása a helyben szokásos módon.

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

  • A működési készenlét bevezetése

Felelős: Intézményvezető

Különleges jogrend megszűnése esetén megvalósuló feladatok:

  • A váltásos munkarend megszűntetése, a szokásos munkarend visszaállítása.
    Felelős: Intézményvezető
  • A váltásos munkarend megszüntetéséről, a szokásos munkarend visszaállításáról a Fenntartó, MVB, HVB értesítése, tájékoztatása
    Felelős: Intézményvezető
  • A váltásos munkarend megszüntetéséről, a szokásos munkarend visszaállításáról a szülők, intézményhasználók tájékoztatása a helyben szokásos módon.

Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

A KMR idején a foglalkozások, képzések szünetelnek.

                Felelős: Intézményvezető

A KMR megszűnése után az intézmény működése érdekében tett intézkedések:

  • Szükség esetén az intézmény helyiségeinek, mosdóinak fertőtlenítésének igénylése, elrendelése, biztosítása.

                Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail:                 brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-                mail:     orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666

  • A takarítás elrendelése, megszervezése, ellenőrzése. A bútorzat, eszközök, vegyszerek, takarítószerek helyrepakolása.

Felelős: Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/320-8764

  • Az intézmény elektromos rendszerének ellenőrzése, ellenőriztetése, számítógépek beüzemelése.

Felelős: Kispál László Karbantartó e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/320-8764 Albertné Kovács Beatrix Pedagógus e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 20/412-4244 Baranyai Tibor Könyvtáros e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/301-9187

  • A szülők értesítése a KMR megszűnéséről a helyben szokásos módon.
    Felelős: Baranyai Tiborné Intézményvezető e-mail: brazaygimi@gmail.com telefon: 30/597-4204 Orsós Edit Pedagógus e-mail: orsosedit79@gmail.com telefon: 30/941-1666
  • A nevelés- oktatás feltételrendszerének előkészítése, biztosítása.

                Felelős: Intézményvezető

  • A megsérült megrongálódott eszközök listázása, elhelyezése.
    Felelős: Intézményvezető
  • Jelentések elkészítése, lezárása.

Felelős: Intézményvezető

 

Az Intézmény vezetése:

Az Intézmény vezetője felelős az Intézményre háruló honvédelmi és a válságkezelés katonai vonatkozású feladatai végrehajtásának megszervezéséért és támogatásáért.

Az Intézmény honvédelmi típusú különleges jogrend bevezetése, vagy válságkezelés katonai vonatkozású feladatai végrehajtása során történő működtetésére nézve a HIT mellett, Szervezeti és Működési Szabályzatában és Házirendjében foglaltak az irányadóak.

A különleges jogrendi időszakban, továbbá e helyzetek kihirdetését el nem érő mértékű olyan állapotok vagy helyzetek, valamint egyéb szükséges esetekben a feladatok végrehajtásának koordinálása érdekében az Intézmény vezetője a fenntartó egyidejű értesítése mellett – vagy az Intézmény fenntartója – elrendelheti különleges működési rend bevezetését, mely biztosítja az Intézmény alapfeladatainak ellátását.

A KMR bevezetése esetén a vezető, távolléte, akadályoztatása esetén az általa kijelölt személy dönt az alapfeladatok ellátásához szükséges intézkedések bevezetéséről.

A KMR bevezetése

A KMR bevezetése esetén:

a)      Szabadság a továbbiakban csak különösen indokolt esetben engedélyezhető. A szabadságot engedélyező vezető gondoskodik a munkahelyen kívül tartózkodók nyilvántartásáról, értesítésük biztosításáról. Szükség szerint intézkedni kell a szabadságon lévők visszahívásáról, berendelésétől.

 

b)      Meg kell szervezni a munkaidőn túli időszakra, valamint munkaszüneti napokra a vezetők készenlétét.

 

c)       Felül kell vizsgálni az ügyeleti rendszert. Ahol ügyelet működik, ott intézkedni kell a szolgálat megerősítésére, azokon a helyeken, ahol ügyeleti szolgálat nem működik, de az elrendelt feladatok indokolják, ott ügyeleti szolgálatot kell létrehozni.

 

d)      A szolgálati utakat minimálisra kell korlátozni, intézkedni kell a folyamatban lévő ügyek gyorsított befejezésére, felfüggesztésére, fel kell készülni a gyermekek, tanulók és a szabadságon lévők, illetve az egyéb okból távollévők visszarendelésére.[4]

 

e)      Intézkedni kell a személyi állomány[5] és a kijelölt személyek tartózkodási helyének, illetve elérhetőségének pontos nyilvántartására.

 

f)       Pontosítani kell a készenlét további fokozásának feladatait, valamint a különleges intézkedések végrehajtására szükség szerint készített készenlétbe helyezési terveket és okmányokat.

 

g)      Elő kell készíteni a személyi állomány és ellátottak elhelyezését és szükség szerinti ellátását.

 

h)      Az Intézményben valamennyi képzést be kell szüntetni.

Az Intézmény vezetője 6 és 18 órai állapotzárással, a zárást követő 1 órán belül értesíti – a napi jelentési kötelezettségén túl – a fenntartót és a helyi védelmi bizottságot a feladatok végrehajtásának helyzetéről.

Munkaidő után és munkaszüneti napokon

a)      Lehetőleg az Intézmény objektumaiban kell elhelyezni és együtt tartani a vezetőket, a különleges és speciális feladatokra kijelölt csoportokat és személyeket, a gépjárművezetőket, a távol lakókat és a nehezen értesíthetőket, és azokat a gyermekeket/tanulókat, akiknek a szülei(t), gondviselőit nem lehetett értesíteni, elérni.

 

b)      Gondoskodni kell az együtt tartott személyi állomány elhelyezéséről és szükség szerinti ellátásáról.

Az állomány rendelkezésre álló egyéni védőeszközeit állandó készletben kell tartani. Amennyiben nincs védőeszköz, a helyileg illetékes szerveknél kell gondoskodni azok igényléséről.

 

 

INTÉZMÉNYJELENTÉS[6]

Esemény(ek) meghatározása:

-          a helyzet lényeges ismérvei,

-          helye,

-          időpontja,

-          kiváltó okok,

-          várható hatásterület,

-          prognosztizálható lefolyás és hatások

 

 

Bekövetkezett és/vagy prognosztizálható veszteségek és károk:

-          emberéletben,

-          testi épségben,

-          egészségben,

-          vagyoni javakban,

-          természeti és épített környezetben

 

 

A jelentés időpontjában már megtett, valamint elrendelt válságreagálási intézkedések

 

 

A megelőzéshez, az elhárításhoz vagy a védekezéshez szükséges feltételek (pl.: védőeszközök) rendelkezésre állnak

Igen

Nem
Hiányzik:

Szükség van-e és milyen jellegű halaszthatatlan kormányzati beavatkozásra, vagy kommunikációs intézkedésre

Igen
Javasolt intézkedések:

Nem

 

 

FELADATREND

Fsz.

Feladat

Feladatban érintett

Felelős
(Végrehajtó)

Nap

Végrehajtás[7]

Együttműködő

Megjegyzés

időintervalluma

külső

belső

 

1.

Az alkalmazottak és az Intézmény által ellátottak részére a szükség szerinti folyamatos ellátás biztosítása

Intézmény dolgozói

Intézményvezető

2

szükség szerint

 

 

Az esemény bekövetkeztét követően azonnal, vagy szükség szerint folyamatosan

2

Az Intézmény alaprendeltetéséből a honvédelmi, és válságkezelési feladataiból adódó teendők ellátása érdekében:

2.1. bevezeti az elrendelt rendszabályokat;

 

Intézmény dolgozói

Intézményvezető

1

első naptól folyamatosan

 

 

 

2.2. az Intézmény vezetése rendszeresen ellenőrzi (az irányítása, felügyelete alá tartozó szervezetekkel) az összeköttetést és megkezdik a közszolgálati médiaszolgáltató műsorainak figyelemmel kísérését;

 

Intézmény vezetése

Intézményvezető

1

első naptól folyamatosan

 

 

 

2.3. pontosítják feladataikat, a kapcsolódó munkaterveket és okmányokat;

 

 

Intézményvezető

2

második naptól szükség szerint naponta

 

 

 

2.4. szabályozzák, szükség esetén korlátozzák – a honvédelmi típusú különleges jogrendre vonatkozó jogszabálynak megfelelően – a személyi állomány mozgását;

 

SZICS

Intézményvezető

1

 első naptól folyamatosan

 

 

 

2

2.5. végrehajtják a hatályos informatikai, információvédelmi és dokumentumvédelmi intézkedésben meghatározott feladatokat;

 

Intézmény dolgozói

Intézményvezető

1

4 óra

 

 

 

2.6. elvégzik a kialakult helyzet elemzését, elkészítik a javaslatokat a végrehajtandó feladatokra, valamint az azok érdekében szükséges intézkedések kezdeményezésére

 

SZICS

Intézményvezető

1

4 óra

 

 

 

2.7. a döntéseknek megfelelően pontosítják a terveket, előkészítik a hatáskörbe tartozó intézkedéseket

 

SZICS

Intézményvezető

1

4 óra

 

 

 

2.8. pontosítják a kijelölt összekötők, képviselők adatait, azok megkezdik a helyzettől függően a konkrét felkészülést

 

 

Intézményvezető

2

4 óra

 

 

 

2.

2.9. pontosítják a meghagyási jegyzéket[8], majd elkészítik a meghagyási névjegyzéket, amelyet elküldenek az EMMI honvédelmi feladatokat ellátó szervezeti egysége felé

 

 

Intézményvezető

1

azonnal

 

 

 

2.10. váltásos munkarendre térnek át és elérik a működési készenlétet.

SZICS

Intézményvezető

szükség szerinti napon

4 órán belül

 

 

 

3.

A kialakult helyzetnek megfelelően a személyi állomány munkavédelmi, tűzvédelmi és balesetvédelmi oktatásának végrehajtása

Munka és tűzvédelmi feladatokat ellátó személy

Intézményvezető

2

2 óra

 

 

 

4.

A kialakult helyzet értékelése.

SZICS

Intézményvezető

naponta

1 óra

 

 

 

5.

Javaslatok készítése a végrehajtandó feladatokra, valamint azok érdekében szükséges intézkedések kezdeményezésére.

 

Intézményvezető

naponta

szükség szerint

MVB, HVB

 

 

6.

Az esetleges alárendelt szervezetek, feladat-ellátási helyek helyzetének, állapotának pontosítása.

 

nem értelmezhető

 

 

 

 

 

7.

Az összekötők és képviselők állományának és feladatainak pontosítása, továbbá az adott helyzetre, feladatra való felkészítésük megszervezése.

 

Intézményvezető

1

1 óra

 

 

 

8.

Az irányítása vagy felügyelete alá tartozó szervezeti egységek helyzetének értékelése, a felsőbb szervek által kiadott feladatok végrehajtásának ellenőrzése.

 

Intézményvezető

2

második naptól naponta 1 óra

MVB, HVB

 

 

9.

A rendkívüli eseményekről és az azokkal összefüggésben felmerült információkról azonnali tényközlő jelentés.

 

Intézményvezető

1

első naptól naponta 1 óra

MVB, HVB

 

 

10.

A végrehajtott és a tervezett feladatokról összefoglaló jelentés.

 

Intézményvezető

1

szükség szerint

 

 

 

11.

Folyamatos polgári védelmi szolgálat ellátására való intézkedés.

 

Intézményvezető

szükség szerint

szükség szerint

Települési polgárvédelmi felelős

 

 

12.

Polgári védelmi rendszabályok, magatartások, szabályok bevezetése.

 

Intézményvezető

szükség szerint

szükség szerint

 

 

 

13.

Az Intézmény alaprendeltetése szerinti feladatellátás

Intézmény dolgozói

Intézményvezető

3

folyamatosan

 

 

 

14.

A KMR bevezetéséből eredő többletfeladatok ellátása

Intézmény dolgozói

Intézményvezető

1

folyamatosan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RIASZTÁS, ÉRTESÍTÉS

Az értesítés szabályai:

Az Intézmény a helyben szokásos módon értesíti mindazon személyeket, akikre az alább felsorolt esetekben a feladat végrehajtásához szükség van.

a)      veszélyhelyzetben, szükségállapot bekövetkezésének közvetlen veszélyekor, megelőző védelmi helyzetben, terrorveszély helyzetben és rendkívüli állapot kihirdetése esetén a készenlét fokozása és/vagy egyes rendkívüli intézkedések részeként,

b)      az országot ért váratlan támadás vagy annak közvetlen veszélye esetén,

c)       békeidőszakban az értesítési feladatok gyakorlása és ellenőrzése céljából,

d)      terror fenyegetettség elleni védelmi intézkedések bevezetése során

Az értesítést elrendelheti:

a)      az intézmény vezetője,

b)      az általa megbízólevéllel ellátott személyek,

c)       természeti és civilizációs katasztrófák esetén az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságának megvédése, az anyagi értékek megóvása céljából tömegszerencsétlenség esetén, váratlanul jelentkező szolgálati feladatok erő-eszköz szükségletének biztosítására – amennyiben a központi utasítás kiadásához szükséges idő miatti késedelem különösen jelentős hátrányt okozna az intézkedés az Intézmény állománya részére – a szervezeti egység vezetője,

d)      gyakorlás céljából az ágazat irányításáért felelős államtitkár a saját és alá rendelt állomány részére.

Elrendelés történhet:

a)      személyesen,

b)      az elrendelésre jogosult által aláírt megbízólevéllel rendelkező személy által,

c)       az ügyeletre telepített hírközlő eszközökön (mobiltelefon) keresztül a Helyi Védelmi Bizottság útján.

Az alkalmazotti állomány az értesítés vétele után:

a)      a munkahelyére a lehető legrövidebb időn belül vonuljon be,

b)      jelentkezzen a kiértékelést végzőnél és a közvetlen vezetőnél, a továbbiakban annak utasításait hajtsa végre.

Az értesítés elrendelése esetén a beérkezés normaideje a vezetői állomány részére az elrendelés időpontjától számítandó 4 óra, a beosztotti állomány részére 6 óra, amelyet az Intézmény vezetője saját szervezetére kiadott szabályozóban csökkenthet.

Az értesítést úgy kell megszervezni, hogy biztosítsa az alkalmazotti állomány szolgálati- illetve munkahelyére a meghatározott normaidőn belül történő beérkezését.
Ha a berendelt személy az értesítésben meghatározottaknak nem tud eleget tenni, akkor az értesítést végző személyt és közvetlen vezetőjét haladéktalanul tájékoztassa. Amennyiben az Intézmény állományába tartozó személy akadályoztatásáról előzetesen tudomással bír, az Intézmény ügyeleti szolgálatánál elhelyezett „Távollévők, értesítésben akadályozottak nyilvántartása” című okmányban be kell jegyezni az akadályozott nevét, a tartózkodási helyét, elérhetőségét és az akadályoztatás indokát.


 

MELLÉKLETEK

Meghagyási jegyzék a kijelölt szervezet részére[9]

Intézmény megnevezése:

Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola

Meghagyási kategória:

II.

A szervezet megnevezése:

Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola

Székhelye:

7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c

Kijelölt feladat ellátási helye vagy telephelye:

7673 Kővágószőlős, Rákóczi u.2.  (jelenleg nincs tanuló ezen a telephelyen)

Adószáma:

18332809-2-02

Telefonszáma:

72/390-803

E-mail címe:

brazaygimi@gmail.com

 

 

Felelős (kapcsolattartó) személy

 

Neve:

Baranyai Tiborné

Telefonszáma:

30/597-4204

E-mail címe:

brazaygimi@gmail.com

 

 

A meghagyásra kijelölt munkakörök[10] (egymás alá, egyesével felsorolva, a sorok száma szükség szerint bővíthető):

 

 

 

Munkakör

Feladat

1.

Intézményvezető

polgárvédelmi feladatok ellátása

2.

rendszergazda

Az intézmény termeiben, irodáiban, könyvtárban elhelyezett számítógépek, elektromos berendezések utasítás szerinti áramtalanítása, adatmentése, polgárvédelmi feladatok ellátása

3.

tanár

polgárvédelmi feladatok ellátása

4.

iskolatitkár

polgárvédelmi feladatok ellátása

5.

karbantartó

intézmény karbantartási és hibaelhárítási feladatok ellátása, polgárvédelmi feladatok ellátása

6.

takarító

intézmény tisztántartása, polgárvédelmi feladatok ellátása

7.

intézményvezető

polgárvédelmi feladatok ellátása

8.

intézményvezető helyettes

polgárvédelmi feladatok ellátása

9.

pedagógusok

polgárvédelmi feladatok ellátása

10.

könyvtáros

polgárvédelmi feladatok ellátása

11.

 

 

12.

 

 

13.

 

 

14.

 

 


Meghagyási névjegyzék[11]

Intézmény megnevezése:

 

Meghagyási kategória:

 

Az Intézmény székhelye:

 

Kijelölt ellátási helye:

 

Telephelye:

 

Adószáma:

 

Telefonszáma:

 

E-mail címe

 

Felelős (kapcsolattartó) személy

 

Neve:

 

Telefonszáma:

 

E-mail címe:

 

 

 

Születési név

Házassági név

Anyja leánykori neve

 

 

 

 

Családi név

1.utónév

2.utónév

Családi név

1.utónév

2.utónév

Családi név

1.utónév

2.utónév

Születési idő

Születési hely

Munkakör

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

 

 

Távollévők, értesítésben akadályozottak nyilvántartása (dolgozók)

Sorszám

Név

Tartózkodási helye

E-mail

Telefon

Akadályoztatás indoka

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 


Sikertelen kapcsolatfelvételek (hozzátartozók)

Sorszám

Hozzátartozó neve

Gyermek/tanuló neve

Elérhetőségek

Kapcsolatfelvevő

Sikertelen kapcsolatfelvétel időpontja

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 


 

Intézményben tartózkodók listája

Sorszám

Név

Anyja neve

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 17
Tegnapi: 66
Heti: 460
Havi: 2 588
Össz.: 407 340

Látogatottság növelés
Oldal: HIT
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium - © 2008 - 2024 - brazaygimi.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat