Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium
7394, Magyarhertelend, Kossuth u. 53/c
OM: 201362
MUNKA-FELADAT-ÉS RENDEZVÉNYTERV
2025-2026
Készítette:
Baranyai Tiborné
intézményvezető
Magyarhertelend, 2025. augusztus 25.
Bevezetés
A 2025/2026 évi munkatervünk alapdokumentuma a pedagógia program, az abban meghatározott és megfogalmazottak szerint, valamint azok a mérési eredmények, melyek a korábbi évek méréseit tartalmazzák, azzal, hogy figyelembe vesszük a szakértői véleményeket, a fenntartó által megfogalmazott elvárásokat, a jogszabályi előírásokat.
A tanév munkarendjének személyi, területi és időbeli hatálya
A jelen munkarend személyi hatálya kiterjed a gimnázium valamennyi tanulójára, pedagógusára, valamint az intézményben munkaviszony vagy más jogviszony alapján foglalkoztatott dolgozókra.
 A dokumentum rendelkezései a szülőkre és a tanulók törvényes képviselőire is vonatkoznak abban a körben, amelyben jogszabály vagy az intézmény szabályzata számukra jogokat és kötelezettségeket állapít meg.
A munkarend területi hatálya kiterjed az iskola székhelyére, telephelyeire, valamint mindazon külső helyszínekre, ahol az intézmény szervezett programjai (tanítási órák, tanulmányi kirándulások, kulturális és sportesemények, versenyek, gyakorlati képzések) zajlanak.
A munkarend időbeli hatálya a 2025/2026-os tanévre szól, és annak teljes időtartamára – 2025. szeptember 1. napjától 2026. augusztus 31. napjáig – érvényes. A dokumentumban meghatározott tanítási rend és szünetek az Oktatási Hivatal által kiadott tanév rendjével összhangban kerültek megállapításra.
Pedagógiai célkitűzések
Intézményünk célja, egy eredményesen működő iskola, amely szolgáltatásaival megfelel az iskolahasználók számára.
• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.
• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.
• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével, a tanulói eredményesség fokozása.
• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.
Személyi feltételek:
- intézményvezető: 1 fő
- intézményvezető-helyettes: 1 fő
- szakos tanárok: 17 fő (főfoglalkozású, részmunkaidős, óraadó)
- nevelő-oktató munkát segítők: 2 fő
- szakértő: 1 fő
- egyéb foglalkoztatott: 2 fő
Az intézményben tanulók adatai:
Az intézményben tanulók létszámának pontos meghatározása 2025.10.01-i dátummal kerül meghatározásra, mely beillesztésre kerül a munkatervbe.
A felvehető tanulói létszám az alábbi:
Az intézmény maximális tanulói létszáma: 680 fő
nappali munkarend: 120 fő
esti munkarend: 280 fő
levelező munkarend: 280 fő
A maximális tanulólétszám alapján:
1-8. évfolyam felnőttoktatás általános iskola:
esti munkarend: 120 fő
levelező munkarend: 120 fő
9-12. évfolyam gimnázium:
nappali munkarend: 120 fő
esti munkarend: 160 fő
levelező munkarend: 160 fő
Tényleges tanulói létszám 2025.10.01.
KIR-STAT-ból kerül feltöltésre
Tárgyi feltételek
Épület
Az idei, mind a korábbi tanévekben, ismét folytatjuk a szükséges tisztasági festéseket, a fertőtlenítést, nagytakarítást. Szükség esetén kis és nagyobb javításokat végzünk az épületen, az épületben.
Eszközök és felszerelések:
A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközökkel és felszerelésekkel rendelkezünk.
Épületek száma: 1
 Tantermek száma: 8
 ebből: Informatika terem: 2
Szaktanterem: 5
 Tanulói számítógépek száma: 20
Tablet: 10
 Fejhallgatók száma: 15
 Fejlesztő szoba: 2
 Tornaszoba: 1 
 Könyvtár: nyitott polcos rendszer
-        Egyéb, nem az intézmény tulajdonában lévő létesítmény használata:
 uszoda (Magyarhertelendi termálfürdő)
sportpálya (Magyarhertelendi labdarúgó pálya)
Törvényi háttér
• 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről
• 2019.évi LXX. törvény a közneveléssel összefüggő egyes törvények módosításáról és a nemzeti köznevelés tankönyvellátásáról szóló 2013.évi CCXXXII. törvény hatályon kívül helyezéséről
• 2023.évi LII. törvény a pedagógusok új életpályájáról
• A szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése
• 1.2 Kormányrendeletek
• 110/2012. (VI:4.) Kormányrendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról és bevezetéséről és alkalmazásáról
• 229/2012. (VIII.28) Kormányrendelet a nemzeti köznevelési törvény végrehajtásáról
• 326/2013. (VIII. 30) Kormányrendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
• 277/1977 (XII.22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről
• 235/2016. (VII. 29.) Korm. rendelet A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosításáról
• 134/2016 (VI.10.) Korm. rendelet az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről
• 170/2016 (VII.1.) Korm. rendelet az egyes oktatási tárgyú kormányrendelet módosításáról
• 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról
Miniszteri rendeletek
• 20/2012. (VIII.31) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
• 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelete a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról
• 15/2013. (II. 26) EMMI rendelet, a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről
• 16/2013 (II.28.) EMMI rendelet a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről
• 11/2019 (VII. 3.) EMMI rendelet a 2025/2025. tanév rendjéről
• 18/2025. (IV. 4.) BM rendelet a pedagógusok teljesítményértékeléséről
Belső szabályzók
• Fenntartó szabályzatai
• SZMSZ
• Házirend
• Iratkezelési szabályzat
• Munkaköri leírások
• Belső szabályzatok, intézményvezetői utasítások
Szakmai szabályzók
• Pedagógiai program
• Helyi- és kerettantervek
• 2025/2025. tanév pedagógiai munkájáról készült beszámoló,
• Intézményi és vezetői önfejlesztési terv
• Intézkedési és fejlesztési tervek
Beszámolók
• a 2025/2025 évi féléves, illetve éves beszámolók
Szakmai munkát segítő egyéb dokumentumok használata:
Alapdokumentumok:
A jelenleg hatályos alapdokumentumok módosítását teszi szükségessé 2026. május 30-ig, hogy a törvényi változások figyelembevételével kerül módosításra az intézmény Alapító okirata, a Szervezeti és Működési Szabályzata, a Pedagógiai Programja, a Házirendje. Az elkészült dokumentumokat a Baranya Vármegye Kormányhivatal részére küldi meg a fenntartó jóváhagyásra, majd azt követően a működési engedély jóváhagyására, mely átvezetésre kerül minden, az iskolát érintő dokumentumban.
Intézményi dokumentumok kezelése, ellenőrzése:
Dokumentumok elkészítése, korrekciója:
Pedagógiai célkitűzések
• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.
• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.
• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével a tanulói eredményesség fokozása.
• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.
………………...) BM rendelet
a 2025/2026-ös tanév rendjéről
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (1) bekezdés a), b), f), p) és r) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 29. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed
a) – fenntartóra tekintet nélkül –
aa) az iskolákra,
ab) a kollégiumokra,
ac) a gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmények iskoláira és kollégiumaira, továbbá a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolaként működő gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézményekre,
ad) a többcélú köznevelési intézmények iskoláira és kollégiumaira [az aa)–ad) alpontban foglaltak a továbbiakban együtt: nevelési-oktatási intézmény],
ae) az egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézmények utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózataira,
b) az Oktatási Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal),
c) a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokra, a járási (fővárosi kerületi) hivatalokra,
d) a tankerületi központokra és a Klebelsberg Központra,
e) a tanulókra és az iskolákba jelentkezőkre,
f) a pedagógusokra,
g) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítőkre, a műszaki, a kisegítő és az egyéb munkakört betöltőkre, valamint
h) a tanulók és az iskolákba jelentkezők törvényes képviselőire,
i) a 13. § tekintetében az óvodákra.
2. A tanév, a tanítási év
2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.
(2) Ha e rendelet másként nem rendelkezik, a 2025/2026. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2025. szeptember 1. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2026. június 19. (péntek). A tanítási napok száma száznyolcvanegy nap.
(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán, valamint a szakgimnázium tizenkettedik évfolyamán az utolsó tanítási nap
a) középfokú iskolákban 2026. április 30. (csütörtök),
b) a két évfolyamos részszakmára való felkészítést folytató szakiskolákban 2026. május 29. (péntek).
(4) A többcélú köznevelési intézmény technikumi intézményegységében a tizenkettedik évfolyamon a tanítási év befejezésére a szakképzésért felelős miniszter által a 2025/2026. tanév szakképzésben alkalmazandó rendjéről kiadott miniszteri rendeletet kell alkalmazni.
(5) A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2026/2027. tanítási évben történő feldolgozásáról.
(6) A tanítási év lezárását követően az iskola – ha az iskola fenntartója azzal egyetért, és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.
(7) A 2025/2026. évi közfoglalkoztatási programokkal összefüggő képzési programban felnőttoktatás keretében részt vevő tanulók a 2025/2026. tanévre 2025. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.
(8) Az iskolai végzettséggel nem rendelkező, munkanélküli vagy inaktív személyek alapfokú végzettség megszerzését, funkcionális analfabetizmus csökkentését, képzési vagy foglalkoztatási programokba történő bekapcsolódását célzó projektben részt vevő, felnőttoktatás keretében tanulók a 2025/2026. tanévre 2025. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.
3. § Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját – a tanítási év első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.
4. § (1) A tanítási év első féléve 2026. január 23-ig tart. Az iskolák 2026. január 30-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. A 3. §-ban meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.
(2) Az első félév és a tanítási év utolsó napját, a középiskolában a május–júniusi szóbeli érettségi vizsgaidőszak utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskolák a nevelőtestületi értekezleten elvégzik a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.
5. § A 2025/2026. tanévben a gimnázium, valamint a szakgimnázium 9–11. évfolyamán a nevelő-oktató munka 2026. május 4–8. között – az igazgató által meghatározott módon – tantermen kívüli, digitális munkarendben szervezendő meg.
3. Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok
6. § A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra hat munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből – az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat kivételével – egy tanítás nélküli munkanap programjáról – a nevelőtestület véleményének kikérésével – az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.
7. § (1) Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. október 22. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. november 3. (hétfő).
(2) A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. december 19. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2026. január 5. (hétfő).
(3) A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2026. április 1. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2026. április 13. (hétfő).
(4) Az iskola az (1)–(3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – az Nkt. 30. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.
(5) A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1)–(3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.
(6) Az (1)–(5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolák – szükség esetén – gondoskodnak a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.
(7) A jogszabály által országosan egységesen elrendelt munkanap-áthelyezést – az Nkt. 30. § (1) bekezdése értelmében, továbbá a 2. § (2) bekezdésében előírt tanítási napok számára figyelemmel – a nevelési-oktatási intézményekben is alkalmazni kell.
4. Az általános iskolai beiratkozás és a középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezése
8. § Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2026. április 23–24-én kell beíratni.
9. § A középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezését az 1. melléklet tartalmazza.
5. A vizsgák rendje
10. § (1) Az érettségi vizsgákat a 2. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.
(2) Az alapfokú művészeti iskolákban a tanítási év utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.
(3) A szakgimnáziumban és a szakiskolában a képesítő vizsgák időpontját a köznevelésért felelős miniszter 2025. szeptember utolsó munkanapjáig teszi közzé a Hivatal honlapján.
6. A témahetek és a témanapok megszervezése
11. § (1) A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 7. § (4) bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témahetek és témanap időpontjai:
a) Magyar Diáksport Napja 2025. szeptember 26.,
b) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2026. március 2-6. között,
c) Digitális Témahét 2026. március 23–27. között,
d) Fenntarthatósági Témahét 2026. április 20-24. között.
(2) A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez, témanaphoz kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, valamint egyéb foglalkozásokat a témahét, témanap keretében megszervezheti.
7. Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése
12. § (1) A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani:
a) 4. évfolyamon szövegértés és matematika egy mérési napon;
b) 5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem két mérési napon;
c) 6–11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv három mérési napon;
d) a szakgimnázium 9-11. évfolyamain a c) pont szerinti természettudományos mérést csak azokon az évfolyamokon kell lefolytatni, amelyeken a tanulók ezt a tantárgyat tanulják.
(2) Az idegen nyelvi mérést az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében, a célnyelvi mérést angol és német nyelvből kell lebonyolítani.
(3) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések előkészítéséhez 2026. március 13-ig a Hivatal informatikai rendszerében rögzítik a szükséges tanulói adatokat és mérési csoportokat.
(4) Azok az iskolák, amelyekben a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, a (3) bekezdésben szereplő adatszolgáltatás során egyénenként jelzik, hogy melyek azok a tanulók, akik számára a matematika mérőeszközt a Hivatal a nemzetiség nyelvén biztosítsa. Ezek a tanulók a matematika mérést a nemzetiség nyelvén teljesítik.
(5) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésekre 2026. március 23. és 2026. május 29. között kerül sor.
(6) A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák, tanulók számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.
(7) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések lezárásához kapcsolódó adatokat legkésőbb 2026. június 5-ig küldik meg.
(8) A Hivatal az (1) bekezdés c) pontja szerinti matematika, szövegértés, természettudomány és nyelvi mérések előzetes tanulói eredményeit 2026. június 12-ig küldi meg az iskoláknak.
(9) A nemzetközi mérési feladatokban az iskolák és tanulóik a Hivatal felkérése alapján vesznek részt.
(10) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2025. október 10-ig felmérik azon első és második évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az általános iskolák 2025. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2025. december 5-ig elvégzik.
(11) Az első évfolyamos tanulók az országos mérés keretében a szövegértési képességeik felmérése érdekében 2026. május folyamán – a tanulmányi rendszer útján – diagnosztikus mérésben vesznek részt.
(12) Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2025. szeptember 17. és 2025. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2025. október 16-ig küldik meg.
(13) A 2025/2026. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2026. január 12. és 2026. május 6. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2026. június 19-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.
13. § (1) 2026. január 5. és 2026. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott óvodákban, az óvodai intézményi dokumentumokban, valamint a tanulmányi rendszerben megvizsgálja a gyermekek óvodai mulasztásának dokumentálását.
(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2026. augusztus 28-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.
8. Záró rendelkezések
14. § Ez a rendelet 2025. szeptember 1-jén lép hatályba.
15. § Ez a rendelet 2027. június 1-jén hatályát veszti.
Budapest, 2025.
Dr. Pintér Sándor
belügyminiszter
ÉRETTSÉGI VIZSGÁK
Őszi érettségik
Az őszi írásbeli érettségi vizsgák 2025. október 11-én kezdődnek és október 25-ig tartanak majd. Az első kötelező tantárgy a magyar nyelv és irodalom lesz, amiből 2025. október 14-én vizsgáznak a diákok reggel 8 órától. Az emelt szintű szóbeli vizsgák 2025. november 7-11 között, a középszintűek 2025. november 18-22 között lesznek.
Tavaszi érettségik
A tavaszi írásbeli érettségi vizsgák 2025-ben május 5. és május 23. között lesznek.
Az első vizsgatárgy a magyar nyelv és irodalom, illetve a magyar mint idegen nyelv lesz május 5-én, az utolsó vizsgatárgy pedig az olasz nyelv május 22-én.
Az emelt szintű szóbeliket 2026. június 3-11 között, a középszintű szóbeli vizsgákat 2026. június 15. és július 1. tartják majd.
Középiskolai felvételi
A központi írásbeli felvételire 2025. december 2-ig lehet majd jelentkezni, a vizsgákat pedig 2026. január 18-án (szombat) 10 órától tartják majd. A pótló központi felvételi vizsga időpontja 2026. január 28. 14 óra. Fontos, hogy a középfokú felvételi eljárás során a központi írásbeli vizsgára jelentkezés nem „váltja ki” vagy „helyettesíti” a középfokú iskolákba történő jelentkezést, aminek 2026. február 20. a határideje. A szóbelik 2026. március 3. és március 20. között lesznek.
További fontos dátumok
A tanulóknak ebben a tanévben is több mérésen részt kell venniük. Lesz többek között a(z)
Ezekre 2026. március 24. és 2026. május 30. között kerül sor.
Témahetek
Munkaterv időrendi sorrendben:
2025. szeptember 01. Tanévnyitó, első tanítási nap
2025. szeptember 20. OKTV-re történő jelentkezés határideje
2025. szeptember 26. Magyar Diáksport Napja (témanap)
2025. szeptember 30. TÉR felületre – személyes célok feltöltése
2025. szeptember 30. Tanulmányi területek meghatározása OH felé
2025. szeptember 30. Szülői értekezlet 17:00 óra (online)
2025. október 06. Aradi Vértanúk – megemlékezés október 06 emléknapról
2025. október 10-október 27-ig őszi középszintű írásbeli érettségi vizsgaidőszak
2025. október 14. Osztályozó vizsgára történő jelentkezések leadása tanulók részéről
2025. október 16. Osztályozó vizsgára történő jelentkezések BVKH felé történő jelzése
2025. október 16. Brázay napok
2025. október 20. Felvételi tájékoztató elkészítése, nyilvánosságra hozatala a honlapon.
2025. október 21. 1956-os Forradalom és Szabadságharc – megemlékezés
2025. október 23- november 02. Őszi szünet
Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. október 22. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap. 2025. november 3. (hétfő).
2025. november 04.Tantestületi/ Szakmai értekezlet
2025. november Pályaorientációs napok
2025. november 05. Fogadóóra 15:00-18:00 óra (online)
2025. november 05. Nyílt nap
2025. november 7.Szalagavató 14:00
2025. november 10-12 Nappali/esti tagozat írásbeli vizsga
2025. november 17-19 Nappali/esti tagozat szóbeli vizsga
2025. november 18- november 22-ig Őszi középszintű szóbeli érettségi vizsgaidőszak
2025. november 27. Nyílt nap
2025. december 05. Mikulás
2025. december 8-11 Osztályozó vizsgák tervezett időpontja
2025. december 09. Szülői értekezlet/ fogadóóra 17:00-17:30; 17:30-18:00
2025. december 19. Karácsonyi ünnep
2025. december 23- 2026. január 04. Téli szünet
2026. január 05- május 06. NETFIT mérés (2023. június 21-ig feltöltés a rendszerbe.)
2026. január 05. Osztályozó vizsgára jelentkezés
2026. január 05-07. Nappali/esti írásbeli vizsga
2026. január 12-14 Nappali esti/ szóbeli vizsga
2026. január 12. Fogadóóra online
2025.január 19. Osztályozó értekezlet
2026. január 19. Szóbeli érettségi tételek leadási határideje
2026. január 23. Első félév vége
2026. január 22. A magyar kultúra napja
2026. január 30. Félévi értesítők kiadása a tanulók számára
2026. január 30. Nevelőtestületi értekezlet, Pedagógiai munka elemzése, értékelése, hatékonyságának vizsgálata
2026. február 03. Szülői értekezlet 17:00 (online)
2026. február 16-19 Osztályozó vizsga tervezett időpontja
2026. február 25. Kommunista diktatúra áldozatainak emléknapja
2026. március 02-06. A „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét
2026. március 20. és 2026. május 29 kompetenciamérés
2026. március 13. Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc – megemlékezés
2026. március 15. Nemzeti ünnep (munkaszüneti nap)
2026. március 21. A víz világnapja
2026. március 23-25 Nappali/esti írásbeli vizsga
2026. március 23-27 A Digitális Témahét.
2026. március 30-április 01 Nappali/esti szóbeli vizsga
2026. április 07-11. A Fenntarthatósági Témahét
2026. április 02-12 Tavaszi szünet
2026. április 07. Szülői értekezlet végzős osztályok számára. 17:00-18:00 online
2026. április 08. Szülői értekezlet 9-11. évfolyam 17:00-18:00 online
2026.április 08. A cigányság világnapja
2026.április 10. A magyar költészet napja
2026. április 13-15 Kisérettségi
2026. április 15. Fogadóóra 15:00-18:00 (online)
2026. április 16. A holokauszt áldozatainak emléknapja,
2026. április 16. Osztályozó értekezlet végzős osztályok részére
2026. április 17- április 25. Tavaszi szünet
2026. április 30. Végzős évfolyam utolsó tanítási napja
2026. április 20-24 Fenntarthatósági témahét
2026. április 30. Ballagás 14:00
2026. május 01. Nemzeti ünnep
2026. május 04- május 22. Írásbeli érettségi vizsgaidőszak
2026. május 28. A kihívás napja.
2026. június 4 Nemzeti Összetartozás napja
2026. június 06. A digitális országos kompetenciamérés lezárásához kapcsolódó adatok a Hivatal részére történő beküldésének határnapja
2026. június 10. Osztályozó értekezlet 17:00-
2026. június 13. Tanítás nélküli munkanap DÖK nap – kirándulás
2026. június 17. Tanítás nélküli munkanap, TÉR – Pedagógus teljesítményértékelések egyeztetése, rögzítések
2026. június 18. Tanítás nélküli munkanap- tanügyi adminisztráció
2026. június19. Iskolai vetélkedő
2026. június 20 (péntek). Utolsó tanítási nap – tanévzáró- bizonyítványosztás 14:00
A 2025. évi május–júniusi szóbeli érettségi vizsgák
Az emelt szintű szóbeliket 2026. június 3-11 között, a középszintű szóbeli vizsgákat 2026. június 16. és július 2. tartják majd.
2026. június 25-26 Beiratkozás
2026. június 27. Tanévzáró értekezlet, Nevelőtestületi értekezlet. Pedagógusi munka elemzés, értékelése, hatékonyságának vizsgálata.
2026. július- augusztusi időszakban szerdai napokon 8:00-11:00 ügyelet
2026. augusztus 21. Tanévnyitó értekezlet
2026. augusztus 25-26 Pótvizsga 8:00-12:00
2026. augusztus 29. a 2025/2025-ös tanév utolsó napja
Versenyek, vetélkedők
Az iskola tanulói részére biztosított, a tanulmányi versenyeken való részvétel. A tanulmányi versenyre való felkészítést az intézmény támogatja és segíti, amennyiben a versenyek anyagi ráfordítást is igényelnek, ahhoz a fenntartó egyetértését kikéri. A tanulmányi versenyeken való részvételt a tanuló jelezheti a szaktanár, illetve az intézmény vezetője, vagy intézményvezető helyettese felé.
Munkanapok áthelyezése
A tanítási napok átszervezése a törvényi előírások szerint. DÖK kérése alapján, a jelenléti oktatás növelése érdekében a tanítási napok óráinak növelése első félévben indokolt esetben.
A munka, - feladat és rendezvénytervet jóváhagyom, elfogadom, egyetértek vele:
Magyarhertelend, 2025.augusztus 25.
Baranyai Tiborné sk. Puskás-Tóth Kinga sk. Papp Károlyné sk.
……………………………….. ………………………. …………………………..
intézményvezető intézményvezető h. nevelőtestület részéről
Onódy Judit sk. Serényi Botond sk. Baranyai Tibor sk.
……………………………….. ………………………. …………………………..
szülői munkaközösség DÖK fenntartó részéről
MUNKATERV – FELELŐSÖK:
| 2025-2025 Munka- és feladatterv felelősökkel | ||
| Határidő/feladat-téma megnevezése | felelős/felelősök | |
| 2025. szeptember 01. Tanévnyitó, első tanítási nap | Baranyai Tiborné int.vez., osztályfőnökök, szaktanárok | |
| 2025. szeptembet 1-től az egész tanévre folyamatos óralátogatások | Baranyai Tiborné intézményvezető, Puskás-Tóth Kinga int.vez. helyettes, szaktanárok, fenntartó | |
| 2025. szeptember 1-től kompetenciafejlesztés minden évfolyamon nappali tagozaton, folyamatos az egész tanévben | Baranyai Tiborné intézményvezető, Puskás-Tóth Kinga int.vez. helyettes, szaktanárok, | |
| 2025. szeptember 1-től környezeti nevelés, fenntartható fejlődés megjelenítése a tanórákon és az iskola környezetében | szaktanárok | |
| 2025. szeptember 1-től jelentkezés az iskolai sportkörbe. (folyamatos) | Baranyai Tibor | |
| 2025. szeptember 01-től tanulmányi versenyekre való jelentkezés a kiírások figyelembevételével, tanulók tájékoztatása | Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int,vez.helyettes, pedagógusok | |
| 2025. szeptember 01-től Pécsi Nemzeti Színház, színházlátogatás a tanévben 4 alkalommal | Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int.vez.helyettes | |
| 2025. szeptember 01-től a kiírás szerint pedagógus minősítés (Ped.II) | Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int.vez.helyettes | |
| 2025. szeptember 25. Pedagógus minősítés (Ped.I.) | Baranyai Tiborné, Göller Barnabás | |
| 2025. szeptember 26. Magyar Diáksport Napja (témanap) | Podoba József pedagógus, Baranyai Tibor | |
| 2025. szeptember 30. Szülői értekezlet 17:00 óra (on-line) | nevelőtestület/osztályfőnökök | |
| 2025. október 06. Aradi Vértanúk – megemlékezés | Imre Szabolcs pedagógus | |
| 2025. október 10-27. | Őszi írásbeli érettségi vizsgák, Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor | |
| 2025. október 14. Osztályozó vizsgára történő jelentkezések továbbítása a BVKH felé | Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int.vez. hely, Petz Zsófia iskolatitkár, Pelyhe Fruzsina ügyintéző | |
| 2025. október 16. Brázay napok | Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, Göllér Barnabás pedagógus, | |
| 2025. október 21. 1956-os Forradalom és Szabadságharc – megemlékezés | Puskás-Tóth Kinga pedagógus | |
| 2025.október 23-2025. november 2. | Őszi szünet | |
| 2025. november hónap a kiírás szerint pályaorientációs nap | Baranyai Tiborné int.vez. Puskás-Tóth Kinga int.vez.helyettes, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina | |
| 2025. november 04. Tantestületi értekezlet | Baranyai Tiborné int.vez. | |
| 2025. november 05. Fogadóóra 15:00-18:00 óra (on-line) | nevelőtestület tagjai, intézményvezető, intézményvezető helyettes | |
| 2025. november 05. Nyílt nap | Nevelőtestület tagjai | |
| 2025. november 07. Szalagavató | Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int.vez.h, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Harangozó Ákos, Petz Zsófia, 9-12. évf. szereplők, + díszítés | |
| 2025. november 10-12. | Nappali, esti tagozat írásbeli vizsga | |
| 2025. november 17-19. | Nappali, esti tagozat szóbeli vizsga | |
| 2025. november 18-22. Őszi középszintű szóbeli érettségi vizsgaidőszak | Baranyai Tiborné int.vez., Pelyhe Fruzsina, Puskás-Tóth Kinga | |
| 2025. november 27. Nyílt nap | Nevelőtestület tagjai | |
| 2025. december 05. Mikulás | Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, | |
| 2025. december 08- december 11. Osztályozó vizsgák tervezett időpontja | Baranyai Tiborné, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Puskás-Tóth Kinga, Szaktanárok | |
| 2025. december 09. Szülői értekezlet, fogadóóra (on-line | Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int.vez.hely., Nevelőtestület tagjai | |
| 2025. december 19. Karácsonyi ünnep | Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, | |
| 2025. december 23 – 2026.január 04 Téli szünet | Téli szünet | |
| 2026. január 12. fogadóóra online | nevelőtestület | |
| 2026. január 13. Osztályozó vizsgára jelentkezés (tanulói) | Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor | |
| 2026. január 05- május 06. NETFIT mérés (2026. június 21-ig feltöltés a rendszerbe.) | Podoba József pedagógus, Baranyai Tibor | |
| 2026. január 05. Osztályozó vizsgára jelentkezés BVKH | Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, Pelyhe Fruzsina, Petz Zsófia | |
| 2026. január 5-7. | Nappali, esti írásbeli vizsga | |
| 2026. január 12-14. | Nappali, esti szóbelivizsga | |
| 2026. január 19. Osztályozó értekezlet | Baranyai Tiborné, nevelőtestület | |
| 2026. január 19. Szóbeli érettségi tételek leadási határideje | Szaktanárok | |
| 2026. január 22. A magyar Kultúra napja | Puskás-Tóth Kinga, Imre Szabolcs | |
| 2026. január 23. I. félév vége | Osztályfőnökök | |
| 2026. január 30. | Szülők értesítése az I. félév eredményéről | |
| 2026. január 30. Nevelőtestületi értekezlet Pedagógiai munka elemzése, értékelése, hatékonyságának vizsgálata | Baranyai Tiborné, dr.Tarjánné Szabó Zsuzsanna , nevelőtestület tagjai | |
| 2026. február 03. Szülői értekezlet 17:00 (on-line) | Osztályfőnökök, Baranyai Tiborné int.vez. | |
| 2026. február 16-19. osztályozó vizsgák tervezett időpontja | Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, Pelyhe Fruzsina, Petz Zsófia, Baranyai Tibor, szaktanárok | |
| 2026. február 25. Kommunizmus áldozatainak emléknapja | Imre Szabolcs pedagógus, Gál András pedagógus | |
| 2026. március 02-06 A „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét | Baranyai Tiborné, szaktanárok | |
| 2026. március 20. Víz világnapja | Göller Barnabás, Baranyai Tibor | |
| 2026. március 23- május 29. Kompetenciamérés | Baranyai Tiborné, nevelőtestület tagjai, Baranyai Tibor | |
| 2026. március 13. Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc – megemlékezés | Baranyai Tibor | |
| 2026. március 15. Nemzeti ünnep | 
 | |
| 2026. március 21. Víz világnapja | Pelyhe Fruzsina | |
| 2026. március 23-25. | Nappali, esti írásbeli vizsga | |
| 2026. március 23-27. Digitális témahét | Dlusztus Péter, Baranyai Tibor, Göller Barnabás | |
| 2026. március 30-április 01. | Nappali, esti szóbeli vizsga | |
| 2026. április 02-12. Tavaszi szünet | 
 | |
| 2026. április 07. Szülői értekezlet 12. évfolyamosoknak | Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga | |
| 2026. április 08. Szülői értekezlet 9-11. évfolyam | Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga | |
| 2026. április 08. A cigányság világnapja | Baranyai Tiborné | |
| 2026. április 10. A költészet napja | Puskás-Tóth Kinga | |
| 2026.április 13-15. Kisérettségi | Szaktanárok | |
| 2026. április 15. Fogadóóra 15:00-18:00 (on-line) | Nevelőtestület | |
| 2026. április 16. Magyarországi holokauszt emléknap | Gál András pedagógus. Nagy Márta, Baranyai Tiborné | |
| 2026. április 16. Osztályozó értekezlet végzős osztályok részére | Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, nevelőtestület | |
| 2026. április 20-24. A Fenntarthatósági Témahét | Horváth Erika, Somogyi Antal, Baranyai Tiborné, Gál András, Göller Barnabás | |
| 2026. április 30. Ballagás 14:00 | Baranyai Tiborné, Papp Károlyné, Puskás-Tóth Kinga, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Harangozó Ákos, Harangozóné Király Erika, Petz Zsófia | |
| 2026. május 01. A munka ünnepe | 
 | |
| 2026. május 04- május 22. Írásbeli érettségi vizsgaidőszak | Nevelőtestület tagjai, javító-kérdező tanárok, felügyelők, jegyző | |
| 2026. május 28. A kihívás napja | Baranyai Tibor | |
| 2026. június 4. Nemzeti Összetartozás Napja | Puskás Tóth Kinga int.vez.helyettes, Baranyai Tiborné int.vez., Imre Szabolcs | |
| 2026. június 06. A kompetenciamérési adatok beküldése | Baranyai Tiborné, Baranyai Tibor | |
| 2026. június 10. Osztályozó értekezlet | Nevelőtestület tagjai | |
| 2026. június 13. DÖK nap, kirándulás tanítás nélküli munkanap | Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina | |
| 2026. június 17. tanítás nélküli munkanap, TÉR adatok rögzítése, értékelése | Baranyai Tiborné | |
| 2026. június 18. tanítás nélküli munkanap, tanügyi adminisztráció | Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, nevelőtestület | |
| 2026. június 19. Iskolai vetélkedő | Baranyai Tibor, nevelőtestület | |
| 2026. június 20. Utolsó tanítási nap – tanévzáró ünnepély- bizonyítványosztás 14:00 | Baranyai Tiborné, osztályfőnökök, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina | |
| A 2025. évi júniusi emelt szintű szóbeli érettségi vizsgák 2025.06.03-06.11 | Baranyai Tiborné, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, javító-kérdező tanárok | |
| 2026. június 16-július 02. Középszintű szóbeli érettségi vizsga | Baranyai Tiborné, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, javító-kérdező tanárok | |
| 2026. június 25-26 beiratkozás | Baranyai Tiborné, Pelyhe Fruzsina, Petz Zsófia, Harangozóné Király Erika, Harangozó Ákos | |
| 2026. június 27. Tanévzáró értekezlet, Nevelőtestületi értekezlet. Pedagógusi munka elemzés, értékelése, hatékonyságának vizsgálata. | Baranyai Tiborné, nevelőtestület, tantestület tagjai, szakértő | |
| 2026. július- augusztusi időszakban szerdai napokon 8:00-11:00 ügyelet | Beosztás alapján kerül kialakításra | |
| 2026. augusztus 21. Tanévnyitó értekezlet | Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, tantestület | |
| 2026. augusztus 25-26 Pótvizsga 8:00-12:00 | Nevelőtestület | |
| 
 | 
 | |
| 2026. augusztus 29. A 2025-2025-ös tanév utolsó napja | 
 | |
Nevelőtestület nevében jóváhagyta:
Imre Szabolcs sk. Papp Károlyné sk.
……………………………………………………. ……………………………………………………..
pedagógus pedagógus
Fenntartó részéről elfogadta, jóváhagyta:
………………………………………………………..
Baranyai Tibor sk. fenntartó részéről
Szülői munkaközösség, és DÖK részéről elfogadta, jóváhagyta, egyetért vele:
…………………………………………………….. ………………………………………………………..
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium
7394, Magyarhertelend, Kossuth u. 53/c
OM: 201362
MUNKA-FELADAT-ÉS RENDEZVÉNYTERV
2024-2025
Készítette:
Baranyai Tiborné sk.
intézményvezető
Bevezetés
A 2024/2025 évi munkatervünk alapdokumentuma a pedagógia program, az abban meghatározott és megfogalmazottak szerint, valamint azok a mérési eredmények, melyek a korábbi évek méréseit tartalmazzák, azzal, hogy figyelembe vesszük a szakértői véleményeket, a fenntartó által megfogalmazott elvárásokat, a jogszabályi előírásokat.
Pedagógiai célkitűzések
Intézményünk célja, egy eredményesen működő iskola, amely szolgáltatásaival megfelel az iskolahasználók számára.
• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.
• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.
• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével, a tanulói eredményesség fokozása.
• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.
Személyi feltételek:
- intézményvezető: 1 fő
- intézményvezető-helyettes: 1 fő
- szakos tanárok: 17 fő
- nevelő-oktató munkát segítők: 2 fő
- szakértő: 1 fő
Az intézményben tanulók adatai:
Az intézményben tanulók létszámának pontos meghatározása 2023.10.01-i dátummal kerül meghatározásra, mely beillesztésre kerül a munkatervbe.
A felvehető tanulói létszám az alábbi:
Tényleges tanulói létszám 2024.10.01.
Tárgyi feltételek
Épület
Az idei, mind a korábbi tanévekben, ismét folytatjuk a szükséges tisztasági festéseket, a fertőtlenítést, nagytakarítást. Szükség esetén kis és nagyobb javításokat végzünk az épületen, az épületben.
Eszközök és felszerelések:
A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközökkel és felszerelésekkel rendelkezünk.
Épületek száma: 1
 Tantermek száma: 8
 ebből: Informatika terem: 2
Szaktanterem: 5
 Tanulói számítógépek száma: 20
Tablet: 10
 Fejhallgatók száma: 15
 Fejlesztő szoba: 2
 Tornaszoba: 1 
 Könyvtár: nyitott polcos rendszer
-          Egyéb, nem az intézmény tulajdonában lévő létesítmény használata:
 uszoda (Magyarhertelendi termálfürdő)
sportpálya (Magyarhertelendi labdarúgó pálya)
Törvényi háttér
• 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről
• 2019.évi LXX. törvény a közneveléssel összefüggő egyes törvények módosításáról és
a nemzeti köznevelés tankönyvellátásáról szóló 2013.évi CCXXXII. törvény hatályon kívül helyezéséről
• 1.2 Kormányrendeletek
• 110/2012. (VI:4.) Kormányrendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról és bevezetéséről és alkalmazásáról
• 229/2012. (VIII.28) Kormányrendelet a nemzeti köznevelési törvény végrehajtásáról
• 326/2013. (VIII. 30) Kormányrendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
• 277/1977 (XII.22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről
• 235/2016. (VII. 29.) Korm. rendelet A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosításáról
• 134/2016 (VI.10.) Korm. rendelet az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről
• 170/2016 (VII.1.) Korm. rendelet az egyes oktatási tárgyú kormányrendelet módosításáról
2023.2024 Miniszteri rendeletek
• 20/2012. (VIII.31) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
• 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelete a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról
• 15/2013. (II. 26) EMMI rendelet, a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről
• 16/2013 (II.28.) EMMI rendelet a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről
• 11/2019 (VII. 3.) EMMI rendelet a 2024/2025. tanév rendjéről
Belső szabályzók
• Fenntartó szabályzatai
• SZMSZ
• Házirend
• Iratkezelési szabályzat
• Munkaköri leírások
• Belső szabályzatok, intézményvezetői utasítások
Szakmai szabályzók
• Pedagógiai program
• Helyi- és kerettantervek
• 2023/2024. tanév pedagógiai munkájáról készült beszámoló,
• Intézményi és vezetői önfejlesztési terv
• Intézkedési és fejlesztési tervek
Beszámolók
• a 2023/2024 évi féléves, illetve éves beszámolók
Szakmai munkát segítő egyéb dokumentumok használata:
Alapdokumentumok:
A jelenleg hatályos alapdokumentumok módosítását teszi szükségessé 2025. május 30-ig, hogy a törvényi változások figyelembevételével kerül módosításra az intézmény Alapító okirata, a Szervezeti és Működési Szabályzata, a Pedagógiai Programja, a Házirendje. Az elkészült dokumentumokat a Baranya Vármegye Kormányhivatal részére küldi meg a fenntartó jóváhagyásra, majd azt követően a működési engedély jóváhagyására, mely átvezetésre kerül minden, az iskolát érintő dokumentumban.
Intézményi dokumentumok kezelése, ellenőrzése:
Dokumentumok elkészítése, korrekciója:
Pedagógiai célkitűzések
• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.
• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.
• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével a tanulói eredményesség fokozása.
• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.
32/2024. (VIII. 8.) BM rendelet
a 2024/2025-ös tanév rendjéről
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (1) bekezdés a), b), f), p) és r) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 29. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed
a) – fenntartóra tekintet nélkül –
aa) az iskolákra,
ab) a kollégiumokra,
ac) a gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmények iskoláira és kollégiumaira, továbbá a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolaként működő gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézményekre,
ad) a többcélú köznevelési intézmények iskoláira és kollégiumaira [az aa)–ad) alpontban foglaltak a továbbiakban együtt: nevelési-oktatási intézmény],
ae) az egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézmények utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózataira,
b) az Oktatási Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal),
c) a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokra, a járási (fővárosi kerületi) hivatalokra,
d) a tankerületi központokra és a Klebelsberg Központra,
e) a tanulókra és az iskolákba jelentkezőkre,
f) a pedagógusokra,
g) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítőkre, a műszaki, a kisegítő és az egyéb munkakört betöltőkre, valamint
h) a tanulók és az iskolákba jelentkezők törvényes képviselőire.
2. A tanév, a tanítási év
2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.
(2) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a 2024/2025. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2024. szeptember 2. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2025. június 20. (péntek). A tanítási napok száma – a gimnázium, a szakgimnázium, a szakiskola és a készségfejlesztő iskola kivételével – valamennyi intézménytípusban száznyolcvanhárom nap. A nappali oktatás munkarendje szerint működő szakgimnáziumban százhetvenkilenc, a gimnáziumban, a szakiskolában és a készségfejlesztő iskolában száznyolcvan nap a tanítási napok száma.
(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán, valamint a szakgimnázium tizenkettedik évfolyamán az utolsó tanítási nap:
a) középfokú iskolákban 2025. április 30. (szerda),
b) a két évfolyamos részszakmára való felkészítést folytató szakiskolákban 2025. május 30. (péntek).
(4) A többcélú köznevelési intézmény technikumi intézményegységében a tizenkettedik évfolyamon a tanítási év befejezésére a szakképzésért felelős miniszter által a 2024/2025. tanév szakképzésben alkalmazandó rendjéről kiadott miniszteri rendeletet kell alkalmazni.
(5) A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2025/2026. tanítási évben történő feldolgozásáról.
(6) A tanítási év lezárását követően az iskola – ha az iskola fenntartója azzal egyetért, és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.
(7) A 2024/2025. évi közfoglalkoztatási programokkal összefüggő képzési programban felnőttoktatás keretében részt vevő tanulók a 2024/2025. tanévre 2024. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.
(8) Az iskolai végzettséggel nem rendelkező, munkanélküli vagy inaktív személyek alapfokú végzettség megszerzését, funkcionális analfabetizmus csökkentését, képzési vagy foglalkoztatási programokba történő bekapcsolódását célzó projektben részt vevő, felnőttoktatás keretében tanulók a 2024/2025. tanévre 2024. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.
3. § Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját – a tanítási év első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.
4. § (1) A tanítási év első féléve 2025. január 17-ig tart. Az iskolák 2025. január 24-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. A 3. §-ban meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.
(2) Az első félév és tanítási év utolsó napját, a középiskolában a május–júniusi szóbeli érettségi vizsgaidőszak utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskolák a nevelőtestületi értekezleten elvégzik a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.
5. § A 2024/2025. tanévben a gimnázium, valamint a szakgimnázium 9–11. évfolyamán a nevelő-oktató munka 2025. május 5–9. között – az igazgató által meghatározott módon – tantermen kívüli, digitális munkarendben szervezendő meg.
3. Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok
6. § A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában, a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolában és az alapfokú művészeti iskolában négy, a nappali oktatás munkarendje szerint működő gimnáziumban, szakiskolában és készségfejlesztő iskolában hét, a szakgimnáziumban nyolc, az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózatban négy munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből – az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat kivételével – egy tanítás nélküli munkanap programjáról – a nevelőtestület véleményének kikérésével – az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.
7. § (1) Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. november 4. (hétfő).
(2) A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő).
(3) A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő).
(4) Az iskola az (1) – (3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – az Nkt. 30. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.
(5) A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1) – (3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.
(6) Az (1) – (5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolák – szükség esetén – gondoskodnak a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.
4. Az általános iskolai beiratkozás és a középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezése
8. § Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2025. április 10–11-én kell beíratni.
9. § A középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezését a 2. melléklet tartalmazza.
5. A vizsgák rendje
10. § (1) Az érettségi vizsgákat az 1. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.
(2) Az alapfokú művészeti iskolákban a tanítási év utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.
(3) A szakgimnáziumban és a szakiskolában a képesítő vizsgák időpontját a köznevelésért felelős miniszter 2024. szeptember utolsó munkanapjáig teszi közzé a Hivatal honlapján.
6. A témahetek és a témanap megszervezése
11. § (1) A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet [a továbbiakban: 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet] 7. § (4) bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témahetek és témanap időpontjai:
a) Magyar Diáksport Napja 2024. szeptember 27.,
b) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2025. március 3–7. között,
c) Digitális Témahét 2025. március 24–28. között,
d) Fenntarthatósági Témahét 2025. április 7–11. között.
(2) A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez, témanaphoz kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, valamint egyéb foglalkozásokat a témahét, témanap keretében megszervezheti.
7. Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése
12. § (1) A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani:
a) 4. évfolyamon szövegértés és matematika egy mérési napon;
b) 5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem két mérési napon;
c) 6–11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv három mérési napon.
(2) Az idegen nyelvi mérést az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében, a célnyelvi mérést angol és német nyelvből kell lebonyolítani.
(3) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések előkészítéséhez 2025. február 28-ig a Hivatal informatikai rendszerében rögzítik a szükséges tanulói adatokat és mérési csoportokat.
(4) Azok az iskolák, amelyekben a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, a (3) bekezdésben szereplő adatszolgáltatás során egyénenként jelzik, hogy melyek azok a tanulók, akik számára a matematika mérőeszközt a Hivatal a nemzetiség nyelvén biztosítsa. Ezek a tanulók a matematika mérést a nemzetiség nyelvén teljesítik.
(5) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.
(6) A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák, tanulók számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.
(7) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések lezárásához kapcsolódó adatokat legkésőbb 2025. június 6-ig küldik meg.
(8) A Hivatal az (1) bekezdés c) pontja szerinti matematika, szövegértés, természettudomány és nyelvi mérések előzetes tanulói eredményeit 2025. június 13-ig küldi meg az iskoláknak.
(9) A nemzetközi mérési feladatokban az iskolák és tanulóik a Hivatal felkérése alapján vesznek részt.
(10) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2024. október 11-ig felmérik azon első és második évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az általános iskolák 2024. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2024. december 6-ig elvégzik.
(11) Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2024. szeptember 17. és 2024. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő – és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2024. október 16-ig küldik meg.
(12) A 2024/2025. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2025. január 9. és 2025. május 9. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2025. június 20-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.
13. § (1) 2025. január 6. és 2025. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott nevelési-oktatási intézményekben, az intézményi dokumentumokban megvizsgálja a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 49. §-ában foglalt vendégtanulói jogviszony létesítését és annak dokumentálását.
(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2025. augusztus 29-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.
8. Záró rendelkezések
14. § Ez a rendelet 2024. szeptember 1-jén lép hatályba.
15. § Ez a rendelet 2026. június 1-jén hatályát veszti.
ÉRETTSÉGI VIZSGÁK
Őszi érettségik
Az őszi írásbeli érettségi vizsgák 2024. október 11-én kezdődnek és október 25-ig tartanak majd. Az első kötelező tantárgy a magyar nyelv és irodalom lesz, amiből 2024. október 14-én vizsgáznak a diákok reggel 8 órától. Az emelt szintű szóbeli vizsgák 2024. november 7-11 között, a középszintűek 2024. november 18-22 között lesznek.
Tavaszi érettségik
A tavaszi írásbeli érettségi vizsgák 2025-ben május 5. és május 23. között lesznek.
Az első vizsgatárgy a magyar nyelv és irodalom, illetve a magyar mint idegen nyelv lesz május 5-én, az utolsó vizsgatárgy pedig az olasz nyelv május 23-án.
Az emelt szintű szóbeliket 2025. június 3-11 között, a középszintű szóbeli vizsgákat 2025. június 16. és július 2. tartják majd.
Középiskolai felvételi
A központi írásbeli felvételire 2024. december 2-ig lehet majd jelentkezni, a vizsgákat pedig 2025. január 18-án (szombat) 10 órától tartják majd. A pótló központi felvételi vizsga időpontja 2025. január 28. 14 óra. Fontos, hogy a középfokú felvételi eljárás során a központi írásbeli vizsgára jelentkezés nem „váltja ki” vagy „helyettesíti” a középfokú iskolákba történő jelentkezést, aminek 2025. február 20. a határideje. A szóbelik 2025. március 3. és március 20. között lesznek.
További fontos dátumok
A tanulóknak ebben a tanévben is több mérésen részt kell venniük. Lesz többek között a(z)
Ezekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.
Témahetek
Munkaterv időrendi sorrendben:
2024. szeptember 01. Tanévnyitó, első tanítási nap
2024. szeptember 20. OKTV-re történő jelentkezés határideje
2024. szeptember 27. Magyar Diáksport Napja (témanap)
2024. szeptember 30. TÉR felületre – személyes célok feltöltése
2024. szeptember 30. Tanulmányi területek meghatározása OH felé
2024. szeptember 30. Szülői értekezlet 17:00 óra (online)
2024. október 04. Aradi