Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium

Felnőttek általános iskolája, gimnázium, Magyarhertelend, Kossuth u.53/c T: 06/72-390-803 e-mail: brazaygimi@gmail.com Fenntartó: De La Salle Szent János Egyesület

 

Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium

7394, Magyarhertelend, Kossuth u. 53/c

OM: 201362

 

 

 

 

MUNKA-FELADAT-ÉS RENDEZVÉNYTERV

2025-2026

 

Készítette:

 

Baranyai Tiborné

intézményvezető

 

 

Magyarhertelend, 2025. augusztus 25.

Bevezetés

 

 

A 2025/2026 évi munkatervünk alapdokumentuma a pedagógia program, az abban meghatározott és megfogalmazottak szerint, valamint azok a mérési eredmények, melyek a korábbi évek méréseit tartalmazzák, azzal, hogy figyelembe vesszük a szakértői véleményeket, a fenntartó által megfogalmazott elvárásokat, a jogszabályi előírásokat.

A tanév munkarendjének személyi, területi és időbeli hatálya

A jelen munkarend személyi hatálya kiterjed a gimnázium valamennyi tanulójára, pedagógusára, valamint az intézményben munkaviszony vagy más jogviszony alapján foglalkoztatott dolgozókra.


A dokumentum rendelkezései a szülőkre és a tanulók törvényes képviselőire is vonatkoznak abban a körben, amelyben jogszabály vagy az intézmény szabályzata számukra jogokat és kötelezettségeket állapít meg.

A munkarend területi hatálya kiterjed az iskola székhelyére, telephelyeire, valamint mindazon külső helyszínekre, ahol az intézmény szervezett programjai (tanítási órák, tanulmányi kirándulások, kulturális és sportesemények, versenyek, gyakorlati képzések) zajlanak.

A munkarend időbeli hatálya a 2025/2026-os tanévre szól, és annak teljes időtartamára – 2025. szeptember 1. napjától 2026. augusztus 31. napjáig – érvényes. A dokumentumban meghatározott tanítási rend és szünetek az Oktatási Hivatal által kiadott tanév rendjével összhangban kerültek megállapításra.

 

Pedagógiai célkitűzések

Intézményünk célja, egy eredményesen működő iskola, amely szolgáltatásaival megfelel az iskolahasználók számára.

  • KIEMELT HANGSÚLY

 

• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.

• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.

  • Lemorzsolódás, bukások számának csökkentése.

• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével, a tanulói eredményesség fokozása.

• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.

  • Az intézmény pedagógiai-szakmai munkájának fejlesztése.
  • Praktikus ismeretek előtérbe helyezése
  • Személyiség- és közösségfejlesztés
  • Alapkészségek folyamatos fejlesztése, megszilárdítása
  • Pályázatokon való részvétel
  • Tanulmányi versenyeken való részvétel
  • Sportversenyeken való részvétel
  • Szoros kapcsolat kialakítása a partnerekkel, az iskola külső környezetével
  • Elektronikus, információs technikák hangsúlyozása
  • Kompetenciafejlesztés
  • A kompetencia eredmények javítása
  • Hatékony kooperatív tanítási/tanulási módszerek elsajátítása
  • Tehetséggondozás, felzárkóztatás- folyamatos munkát igényel
  • Innovatív tanulási- tanítási módszerek megismerése, alkalmazása
  • Intézményi értékelés
  • TÉR feladatainak meghatározása, teljesítése, értékelése

 

Személyi feltételek:

-        intézményvezető: 1 fő

-        intézményvezető-helyettes: 1 fő

-        szakos tanárok: 17 fő (főfoglalkozású, részmunkaidős, óraadó)

-        nevelő-oktató munkát segítők: 2 fő

-        szakértő: 1 fő

-        egyéb foglalkoztatott: 2 fő

 

 

Az intézményben tanulók adatai:

 

Az intézményben tanulók létszámának pontos meghatározása 2025.10.01-i dátummal kerül meghatározásra, mely beillesztésre kerül a munkatervbe.

A felvehető tanulói létszám az alábbi:

Az intézmény maximális tanulói létszáma: 680 fő

nappali munkarend: 120 fő

esti munkarend: 280 fő

levelező munkarend: 280 fő

 

A maximális tanulólétszám alapján:

1-8. évfolyam felnőttoktatás általános iskola:

          esti munkarend: 120 fő

          levelező munkarend: 120 fő

9-12. évfolyam gimnázium:

          nappali munkarend: 120 fő

          esti munkarend: 160 fő

          levelező munkarend: 160 fő

Tényleges tanulói létszám 2025.10.01.

 

KIR-STAT-ból kerül feltöltésre

Tárgyi feltételek

Épület

 

Az idei, mind a korábbi tanévekben, ismét folytatjuk a szükséges tisztasági festéseket, a fertőtlenítést, nagytakarítást. Szükség esetén kis és nagyobb javításokat végzünk az épületen, az épületben.

Eszközök és felszerelések:

A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközökkel és felszerelésekkel rendelkezünk.

Épületek száma: 1
Tantermek száma: 8
ebből: Informatika terem: 2

Szaktanterem: 5
Tanulói számítógépek száma: 20

Tablet: 10
Fejhallgatók száma: 15
Fejlesztő szoba: 2
Tornaszoba: 1
Könyvtár: nyitott polcos rendszer

 

-        Egyéb, nem az intézmény tulajdonában lévő létesítmény használata:
uszoda (Magyarhertelendi termálfürdő)

sportpálya (Magyarhertelendi labdarúgó pálya)

 

 

 

  1. 1.    A 2025/2026. tanév munkáját meghatározó jogi környezet:

 

Törvényi háttér

• 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről

• 2019.évi LXX. törvény a közneveléssel összefüggő egyes törvények módosításáról és a nemzeti köznevelés tankönyvellátásáról szóló 2013.évi CCXXXII. törvény hatályon kívül helyezéséről

• 2023.évi LII. törvény a pedagógusok új életpályájáról

• A szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése

• 1.2 Kormányrendeletek

• 110/2012. (VI:4.) Kormányrendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról és bevezetéséről és alkalmazásáról

• 229/2012. (VIII.28) Kormányrendelet a nemzeti köznevelési törvény végrehajtásáról

• 326/2013. (VIII. 30) Kormányrendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról

• 277/1977 (XII.22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről

• 235/2016. (VII. 29.) Korm. rendelet A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosításáról

• 134/2016 (VI.10.) Korm. rendelet az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről

• 170/2016 (VII.1.) Korm. rendelet az egyes oktatási tárgyú kormányrendelet módosításáról

• 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról

Miniszteri rendeletek

 

• 20/2012. (VIII.31) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról

• 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelete a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról

• 15/2013. (II. 26) EMMI rendelet, a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről

• 16/2013 (II.28.) EMMI rendelet a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről

• 11/2019 (VII. 3.) EMMI rendelet a 2025/2025. tanév rendjéről

• 18/2025. (IV. 4.) BM rendelet a pedagógusok teljesítményértékeléséről

Belső szabályzók

• Fenntartó szabályzatai

• SZMSZ

• Házirend

• Iratkezelési szabályzat

• Munkaköri leírások

• Belső szabályzatok, intézményvezetői utasítások

 

Szakmai szabályzók

• Pedagógiai program

• Helyi- és kerettantervek

• 2025/2025. tanév pedagógiai munkájáról készült beszámoló,

• Intézményi és vezetői önfejlesztési terv

• Intézkedési és fejlesztési tervek

 

Beszámolók

• a 2025/2025 évi féléves, illetve éves beszámolók

Szakmai munkát segítő egyéb dokumentumok használata:

  • Önértékelési kézikönyv
  • Az Oktatási Hivatal által publikált, szakmai útmutatók és módszertani kiadványok
  • https://www.oktatas.hu/kiadvanyok/
  • Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez

 

Alapdokumentumok:

A jelenleg hatályos alapdokumentumok módosítását teszi szükségessé 2026. május 30-ig, hogy a törvényi változások figyelembevételével kerül módosításra az intézmény Alapító okirata, a Szervezeti és Működési Szabályzata, a Pedagógiai Programja, a Házirendje. Az elkészült dokumentumokat a Baranya Vármegye Kormányhivatal részére küldi meg a fenntartó jóváhagyásra, majd azt követően a működési engedély jóváhagyására, mely átvezetésre kerül minden, az iskolát érintő dokumentumban.

Intézményi dokumentumok kezelése, ellenőrzése:

  • Törzslap, beírási napló – felelős: iskolatitkár, adminisztrátor, osztályfőnök, határidő: naprakész, ellenőrzés: intézményvezető helyettes, intézményvezető, határidő: havi rendszerességgel
  • Kréta rendszer – felelős: osztályfőnök, szaktanárok, intézményvezető, intézményvezető helyettes, adminisztrátor, - folyamatos, - heti, havi, félévi ellenőrzés
  • Osztálynapló - felelős: osztályfőnök, szaktanárok, ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, határidő: havi rendszerességgel
  • KIR rendszer – felelős: iskolatitkár, adminisztrátor, ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, havi rendszerességgel
  • Alapdokumentumok – felelős: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, nevelőtestület, tantestület, - ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, (törvényi változás miatt: Baranya Vármegye Kormányhivatal), - két évente törvényességi ellenőrzés- Baranya Vármegye Kormányhivatal, Hatósági Főosztály
  • Intézményi honlap- rendszergazda, intézményvezető ellenőrzés: folyamatos

Dokumentumok elkészítése, korrekciója:

  • Jogszabályi változások figyelembevételével
  • Egyeztetés, jóváhagyás
  • Szakértői vélemények
  • Előterjesztés (BVMKH)

 

Pedagógiai célkitűzések

• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.

• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.

  • Lemorzsolódás, bukások számának csökkentése,

• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével a tanulói eredményesség fokozása.

• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.

 

………………...) BM rendelet

a 2025/2026-ös tanév rendjéről

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (1) bekezdés a), b), f), p) és r) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 29. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed

a) – fenntartóra tekintet nélkül –

aa) az iskolákra,

ab) a kollégiumokra,

ac) a gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmények iskoláira és kollégiumaira, továbbá a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolaként működő gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézményekre,

ad) a többcélú köznevelési intézmények iskoláira és kollégiumaira [az aa)–ad) alpontban foglaltak a továbbiakban együtt: nevelési-oktatási intézmény],

ae) az egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézmények utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózataira,

b) az Oktatási Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal),

c) a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokra, a járási (fővárosi kerületi) hivatalokra,

d) a tankerületi központokra és a Klebelsberg Központra,

e) a tanulókra és az iskolákba jelentkezőkre,

f) a pedagógusokra,

g) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítőkre, a műszaki, a kisegítő és az egyéb munkakört betöltőkre, valamint

h) a tanulók és az iskolákba jelentkezők törvényes képviselőire,

i) a 13. § tekintetében az óvodákra.

2. A tanév, a tanítási év

2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.

(2) Ha e rendelet másként nem rendelkezik, a 2025/2026. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2025. szeptember 1. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2026. június 19. (péntek). A tanítási napok száma száznyolcvanegy nap.

(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán, valamint a szakgimnázium tizenkettedik évfolyamán az utolsó tanítási nap

a) középfokú iskolákban 2026. április 30. (csütörtök),

b) a két évfolyamos részszakmára való felkészítést folytató szakiskolákban 2026. május 29. (péntek).

(4) A többcélú köznevelési intézmény technikumi intézményegységében a tizenkettedik évfolyamon a tanítási év befejezésére a szakképzésért felelős miniszter által a 2025/2026. tanév szakképzésben alkalmazandó rendjéről kiadott miniszteri rendeletet kell alkalmazni.

(5) A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem  akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2026/2027. tanítási évben történő feldolgozásáról.

(6) A tanítási év lezárását követően az iskola – ha az iskola fenntartója azzal egyetért, és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.

(7) A 2025/2026. évi közfoglalkoztatási programokkal összefüggő képzési programban felnőttoktatás keretében részt vevő tanulók a 2025/2026. tanévre 2025. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.

(8) Az iskolai végzettséggel nem rendelkező, munkanélküli vagy inaktív személyek alapfokú végzettség megszerzését, funkcionális analfabetizmus csökkentését, képzési vagy foglalkoztatási programokba történő bekapcsolódását célzó projektben részt vevő, felnőttoktatás keretében tanulók a 2025/2026. tanévre 2025. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.

3. § Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját – a tanítási év első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.

4. § (1) A tanítási év első féléve 2026. január 23-ig tart. Az iskolák 2026. január 30-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. A 3. §-ban meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.

(2) Az első félév és a tanítási év utolsó napját, a középiskolában a május–júniusi szóbeli érettségi vizsgaidőszak utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskolák a nevelőtestületi értekezleten elvégzik a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.

5. § A 2025/2026. tanévben a gimnázium, valamint a szakgimnázium 9–11. évfolyamán a nevelő-oktató munka 2026. május 4–8. között – az igazgató által meghatározott módon – tantermen kívüli, digitális munkarendben szervezendő meg.

3. Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok

6. § A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra hat munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből – az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat kivételével – egy tanítás nélküli munkanap programjáról – a nevelőtestület véleményének kikérésével – az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.

7. § (1) Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. október 22. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. november 3. (hétfő).

(2) A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. december 19. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2026. január 5. (hétfő).

(3) A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2026. április 1. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2026. április 13. (hétfő).

(4) Az iskola az (1)–(3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – az Nkt. 30. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.

(5) A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1)–(3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.

(6) Az (1)–(5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolák – szükség esetén – gondoskodnak a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.

(7) A jogszabály által országosan egységesen elrendelt munkanap-áthelyezést – az Nkt. 30. § (1) bekezdése értelmében, továbbá a 2. § (2) bekezdésében előírt tanítási napok számára figyelemmel – a nevelési-oktatási intézményekben is alkalmazni kell.

4. Az általános iskolai beiratkozás és a középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezése

8. § Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2026. április 23–24-én kell beíratni.

9. § A középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezését az 1. melléklet tartalmazza.

5. A vizsgák rendje

10. § (1) Az érettségi vizsgákat a 2. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.

(2) Az alapfokú művészeti iskolákban a tanítási év utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.

(3) A szakgimnáziumban és a szakiskolában a képesítő vizsgák időpontját a köznevelésért felelős miniszter 2025. szeptember utolsó munkanapjáig teszi közzé a Hivatal honlapján.

6. A témahetek és a témanapok megszervezése

11. § (1) A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 7. § (4) bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témahetek és témanap időpontjai:

a) Magyar Diáksport Napja 2025. szeptember 26.,

b) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2026. március 2-6. között,

c) Digitális Témahét 2026. március 23–27. között,

d) Fenntarthatósági Témahét 2026. április 20-24. között.

(2) A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez, témanaphoz kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, valamint egyéb foglalkozásokat a témahét, témanap keretében megszervezheti.

7. Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése

12. § (1) A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani:

a) 4. évfolyamon szövegértés és matematika egy mérési napon;

b) 5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem két mérési napon;

c) 6–11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv három mérési napon;

d) a szakgimnázium 9-11. évfolyamain a c) pont szerinti természettudományos mérést csak azokon az évfolyamokon kell lefolytatni, amelyeken a tanulók ezt a tantárgyat tanulják.

(2) Az idegen nyelvi mérést az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében, a célnyelvi mérést angol és német nyelvből kell lebonyolítani.

(3) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések előkészítéséhez 2026. március 13-ig a Hivatal informatikai rendszerében rögzítik a szükséges tanulói adatokat és mérési csoportokat.

(4) Azok az iskolák, amelyekben a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, a (3) bekezdésben szereplő adatszolgáltatás során egyénenként jelzik, hogy melyek azok a tanulók, akik számára a matematika mérőeszközt a Hivatal a nemzetiség nyelvén biztosítsa. Ezek a tanulók a matematika mérést a nemzetiség nyelvén teljesítik.

(5) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésekre 2026. március 23. és 2026. május 29. között kerül sor.

(6) A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák, tanulók számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.

(7) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések lezárásához kapcsolódó adatokat legkésőbb 2026. június 5-ig küldik meg.

(8) A Hivatal az (1) bekezdés c) pontja szerinti matematika, szövegértés, természettudomány és nyelvi mérések előzetes tanulói eredményeit 2026. június 12-ig küldi meg az iskoláknak.

(9) A nemzetközi mérési feladatokban az iskolák és tanulóik a Hivatal felkérése alapján vesznek részt.

(10) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2025. október 10-ig felmérik azon első és második évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az általános iskolák 2025. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2025. december 5-ig elvégzik.

(11) Az első évfolyamos tanulók az országos mérés keretében a szövegértési képességeik felmérése érdekében 2026. május folyamán – a tanulmányi rendszer útján – diagnosztikus mérésben vesznek részt.

(12) Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2025. szeptember 17. és 2025. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2025. október 16-ig küldik meg.

(13) A 2025/2026. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2026. január 12. és 2026. május 6. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2026. június 19-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.

13. § (1) 2026. január 5. és 2026. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott óvodákban, az óvodai intézményi dokumentumokban, valamint a tanulmányi rendszerben megvizsgálja a gyermekek óvodai mulasztásának dokumentálását.

(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2026. augusztus 28-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.

8. Záró rendelkezések

14. § Ez a rendelet 2025. szeptember 1-jén lép hatályba.

15. § Ez a rendelet 2027. június 1-jén hatályát veszti.

Budapest, 2025.

Dr. Pintér Sándor

belügyminiszter

 

 

 

 

 

 

 

 

ÉRETTSÉGI VIZSGÁK

Őszi érettségik

Az őszi írásbeli érettségi vizsgák 2025. október 11-én kezdődnek és október 25-ig tartanak majd. Az első kötelező tantárgy a magyar nyelv és irodalom lesz, amiből 2025. október 14-én vizsgáznak a diákok reggel 8 órától. Az emelt szintű szóbeli vizsgák 2025. november 7-11 között, a középszintűek 2025. november 18-22 között lesznek.

Tavaszi érettségik

A tavaszi írásbeli érettségi vizsgák 2025-ben május 5. és május 23. között lesznek.

Az első vizsgatárgy a magyar nyelv és irodalom, illetve a magyar mint idegen nyelv lesz május 5-én, az utolsó vizsgatárgy pedig az olasz nyelv május 22-én.

Az emelt szintű szóbeliket 2026. június 3-11 között, a középszintű szóbeli vizsgákat 2026. június 15. és július 1. tartják majd.

 

 

Középiskolai felvételi

központi írásbeli felvételire 2025. december 2-ig lehet majd jelentkezni, a vizsgákat pedig 2026. január 18-án (szombat) 10 órától tartják majd. A pótló központi felvételi vizsga időpontja 2026. január 28.  14 óra. Fontos, hogy a középfokú felvételi eljárás során a központi írásbeli vizsgára jelentkezés nem „váltja ki” vagy „helyettesíti” a középfokú iskolákba történő jelentkezést, aminek 2026. február  20. a határideje. A szóbelik 2026. március 3. és március 20. között lesznek.

 

További fontos dátumok

 

A tanulóknak ebben a tanévben is több mérésen részt kell venniük. Lesz többek között a(z)

  • 4. és 5. évfolyamon szövegértési és matematika mérés;
  • 6-11. évfolyamon szövegértés, matematika, természettudomány és idegen nyelvi mérés leszqa, az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében,
  • 5-11. évfolyamon pedig digitális kultúra és történelem kísérleti mérések is lesznek.

Ezekre 2026. március 24. és 2026. május 30. között kerül sor.

Témahetek

  • "PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét: 2026. március 3-7. között
  • Digitális Témahét: 2026. március 24-28. között
  • Fenntarthatósági Témahét: 2026. április 7-11. között
  • Magyar Diáksport Napja: 2025. szeptember 27.

 

Munkaterv időrendi sorrendben:

 

 

2025. szeptember 01. Tanévnyitó, első tanítási nap

2025. szeptember 20. OKTV-re történő jelentkezés határideje

2025. szeptember 26. Magyar Diáksport Napja (témanap)

2025. szeptember 30. TÉR felületre – személyes célok feltöltése

2025. szeptember 30. Tanulmányi területek meghatározása OH felé

2025. szeptember 30. Szülői értekezlet 17:00 óra (online)

2025. október 06. Aradi Vértanúk – megemlékezés október 06 emléknapról

2025. október 10-október 27-ig őszi középszintű írásbeli érettségi vizsgaidőszak

2025. október 14. Osztályozó vizsgára történő jelentkezések leadása tanulók részéről

2025. október 16. Osztályozó vizsgára történő jelentkezések BVKH felé történő jelzése

2025. október 16. Brázay napok

2025. október 20. Felvételi tájékoztató elkészítése, nyilvánosságra hozatala a honlapon.

2025. október 21. 1956-os Forradalom és Szabadságharc – megemlékezés

2025. október 23- november 02. Őszi szünet

Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. október 22. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap. 2025. november 3. (hétfő).

2025. november 04.Tantestületi/ Szakmai értekezlet

2025. november Pályaorientációs napok

2025. november 05. Fogadóóra 15:00-18:00 óra (online)

2025. november 05. Nyílt nap

2025. november 7.Szalagavató 14:00

2025. november 10-12 Nappali/esti tagozat írásbeli vizsga

2025. november 17-19 Nappali/esti tagozat szóbeli vizsga

2025. november 18- november 22-ig Őszi középszintű szóbeli érettségi vizsgaidőszak

2025. november 27. Nyílt nap

2025. december 05. Mikulás

2025. december 8-11 Osztályozó vizsgák tervezett időpontja

2025. december 09. Szülői értekezlet/ fogadóóra 17:00-17:30; 17:30-18:00

2025. december 19. Karácsonyi ünnep

2025. december 23- 2026. január 04. Téli szünet

2026. január 05- május 06. NETFIT mérés (2023. június 21-ig feltöltés a rendszerbe.)

2026. január 05. Osztályozó vizsgára jelentkezés

2026. január 05-07. Nappali/esti írásbeli vizsga

2026. január 12-14 Nappali esti/ szóbeli vizsga

2026. január 12. Fogadóóra online

2025.január 19. Osztályozó értekezlet

2026. január 19. Szóbeli érettségi tételek leadási határideje

2026. január 23. Első félév vége

2026. január 22. A magyar kultúra napja

2026. január 30. Félévi értesítők kiadása a tanulók számára

2026. január 30. Nevelőtestületi értekezlet, Pedagógiai munka elemzése, értékelése, hatékonyságának vizsgálata

2026. február  03. Szülői értekezlet 17:00 (online)

2026. február  16-19 Osztályozó vizsga tervezett időpontja

2026. február  25. Kommunista diktatúra áldozatainak emléknapja

2026. március 02-06. A „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét

2026. március 20. és 2026. május 29 kompetenciamérés

2026. március 13. Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc – megemlékezés

2026. március 15. Nemzeti ünnep (munkaszüneti nap)

2026. március 21. A víz világnapja

2026. március 23-25 Nappali/esti írásbeli vizsga

2026. március 23-27 A Digitális Témahét.

2026. március 30-április 01 Nappali/esti szóbeli vizsga

2026. április 07-11. A Fenntarthatósági Témahét

2026. április 02-12 Tavaszi szünet

2026. április 07. Szülői értekezlet végzős osztályok számára. 17:00-18:00 online

2026. április 08. Szülői értekezlet 9-11. évfolyam 17:00-18:00 online

2026.április 08. A cigányság világnapja

2026.április 10. A magyar költészet napja

2026. április 13-15 Kisérettségi

2026. április 15. Fogadóóra 15:00-18:00 (online)

2026. április 16. A holokauszt áldozatainak emléknapja,

2026. április 16. Osztályozó értekezlet végzős osztályok részére

2026. április 17- április 25. Tavaszi szünet

2026. április 30. Végzős évfolyam utolsó tanítási napja

2026. április 20-24 Fenntarthatósági témahét

2026. április 30. Ballagás 14:00

2026. május 01. Nemzeti ünnep

2026. május 04- május 22. Írásbeli érettségi vizsgaidőszak

2026. május 28. A kihívás napja.

2026. június 4 Nemzeti Összetartozás napja

2026. június 06. A digitális országos kompetenciamérés lezárásához kapcsolódó adatok a Hivatal részére történő beküldésének határnapja

2026. június 10. Osztályozó értekezlet 17:00-

2026. június 13. Tanítás nélküli munkanap DÖK nap – kirándulás

2026. június 17. Tanítás nélküli munkanap, TÉR – Pedagógus teljesítményértékelések egyeztetése, rögzítések

2026. június 18. Tanítás nélküli munkanap- tanügyi adminisztráció

2026. június19. Iskolai vetélkedő

2026. június 20 (péntek). Utolsó tanítási nap – tanévzáró- bizonyítványosztás 14:00

A 2025. évi május–júniusi szóbeli érettségi vizsgák

Az emelt szintű szóbeliket 2026. június 3-11 között, a középszintű szóbeli vizsgákat 2026. június 16. és július 2. tartják majd.

2026. június 25-26 Beiratkozás

2026. június 27. Tanévzáró értekezlet, Nevelőtestületi értekezlet. Pedagógusi munka elemzés, értékelése, hatékonyságának vizsgálata.

2026. július- augusztusi időszakban szerdai napokon 8:00-11:00 ügyelet

2026. augusztus 21. Tanévnyitó értekezlet

2026. augusztus 25-26 Pótvizsga 8:00-12:00

2026. augusztus 29. a 2025/2025-ös tanév utolsó napja

 

Versenyek, vetélkedők

 

Az iskola tanulói részére biztosított, a tanulmányi versenyeken való részvétel. A tanulmányi versenyre való felkészítést az intézmény támogatja és segíti, amennyiben a versenyek anyagi ráfordítást is igényelnek, ahhoz a fenntartó egyetértését kikéri. A tanulmányi versenyeken való részvételt a tanuló jelezheti a szaktanár, illetve az intézmény vezetője, vagy intézményvezető helyettese felé.

 

 

 

Munkanapok áthelyezése

 

A tanítási napok átszervezése a törvényi előírások szerint. DÖK kérése alapján, a jelenléti oktatás növelése érdekében a tanítási napok óráinak növelése első félévben indokolt esetben.

 

A munka, - feladat és rendezvénytervet jóváhagyom, elfogadom, egyetértek vele:

Magyarhertelend, 2025.augusztus 25.

 

 

 

 

Baranyai Tiborné sk.                   Puskás-Tóth Kinga  sk.      Papp Károlyné sk.     

 

………………………………..       ……………………….          …………………………..

intézményvezető                        intézményvezető h.           nevelőtestület részéről

 

 

 

 

Onódy Judit sk.                          Serényi Botond sk.           Baranyai Tibor sk.

 

………………………………..       ……………………….          …………………………..

szülői munkaközösség                DÖK                                fenntartó részéről

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MUNKATERV – FELELŐSÖK:

 

2025-2025 Munka- és feladatterv felelősökkel

 
   

Határidő/feladat-téma megnevezése

felelős/felelősök

2025. szeptember 01. Tanévnyitó, első tanítási nap

Baranyai Tiborné int.vez., osztályfőnökök, szaktanárok

2025. szeptembet 1-től az egész tanévre folyamatos óralátogatások

Baranyai Tiborné intézményvezető, Puskás-Tóth Kinga int.vez. helyettes, szaktanárok, fenntartó

2025. szeptember 1-től kompetenciafejlesztés minden évfolyamon nappali tagozaton, folyamatos az egész tanévben

Baranyai Tiborné intézményvezető, Puskás-Tóth Kinga int.vez. helyettes, szaktanárok,

2025. szeptember 1-től környezeti nevelés, fenntartható fejlődés megjelenítése a tanórákon és az iskola környezetében

szaktanárok

2025. szeptember 1-től jelentkezés az iskolai sportkörbe. (folyamatos)

Baranyai Tibor

2025. szeptember 01-től tanulmányi versenyekre való jelentkezés a kiírások figyelembevételével, tanulók tájékoztatása

Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int,vez.helyettes, pedagógusok

2025. szeptember 01-től Pécsi Nemzeti Színház, színházlátogatás a tanévben 4 alkalommal

Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int.vez.helyettes

2025. szeptember 01-től a kiírás szerint pedagógus minősítés (Ped.II)

Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int.vez.helyettes

2025. szeptember 25. Pedagógus minősítés (Ped.I.)

Baranyai Tiborné, Göller Barnabás

2025. szeptember 26. Magyar Diáksport Napja (témanap)

Podoba József pedagógus, Baranyai Tibor

2025. szeptember 30. Szülői értekezlet 17:00 óra (on-line)             

nevelőtestület/osztályfőnökök

2025. október 06. Aradi Vértanúk – megemlékezés

Imre Szabolcs pedagógus

2025. október 10-27.

Őszi írásbeli érettségi vizsgák, Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor

2025. október 14. Osztályozó vizsgára történő jelentkezések továbbítása a BVKH felé

Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int.vez. hely, Petz Zsófia iskolatitkár, Pelyhe Fruzsina ügyintéző

2025. október 16. Brázay napok

Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, Göllér Barnabás pedagógus,

2025. október 21. 1956-os Forradalom és Szabadságharc – megemlékezés

Puskás-Tóth Kinga pedagógus

2025.október 23-2025. november 2.

Őszi szünet

2025. november hónap a kiírás szerint pályaorientációs nap

Baranyai Tiborné int.vez. Puskás-Tóth Kinga int.vez.helyettes, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina

2025. november 04. Tantestületi értekezlet

Baranyai Tiborné int.vez.

2025. november 05. Fogadóóra 15:00-18:00 óra (on-line)

nevelőtestület tagjai, intézményvezető, intézményvezető helyettes

2025. november 05. Nyílt nap

Nevelőtestület tagjai

2025. november 07. Szalagavató

Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga  int.vez.h, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Harangozó Ákos, Petz Zsófia, 9-12. évf. szereplők, + díszítés

2025. november 10-12.

Nappali, esti tagozat írásbeli vizsga

2025. november 17-19.

Nappali, esti tagozat szóbeli vizsga

2025. november 18-22. Őszi középszintű szóbeli érettségi vizsgaidőszak

Baranyai Tiborné int.vez., Pelyhe Fruzsina, Puskás-Tóth Kinga

2025. november 27. Nyílt nap

Nevelőtestület tagjai

2025. december 05. Mikulás

Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina,

2025. december 08- december 11. Osztályozó vizsgák tervezett időpontja

Baranyai Tiborné, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Puskás-Tóth Kinga, Szaktanárok

2025. december 09. Szülői értekezlet, fogadóóra (on-line

Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga int.vez.hely., Nevelőtestület tagjai

2025. december 19. Karácsonyi ünnep

Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina,

2025. december 23 – 2026.január 04 Téli szünet

Téli szünet

2026. január 12. fogadóóra online

nevelőtestület

2026. január 13. Osztályozó vizsgára jelentkezés (tanulói)

Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor

2026. január 05- május 06. NETFIT mérés (2026. június 21-ig feltöltés a rendszerbe.)

Podoba József pedagógus, Baranyai Tibor

2026. január 05. Osztályozó vizsgára jelentkezés BVKH

Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, Pelyhe Fruzsina, Petz Zsófia

2026. január 5-7.

Nappali, esti írásbeli vizsga

2026. január 12-14.

Nappali, esti szóbelivizsga

2026. január 19. Osztályozó értekezlet

Baranyai Tiborné, nevelőtestület

2026. január 19. Szóbeli érettségi tételek leadási határideje

Szaktanárok

2026. január 22. A magyar Kultúra napja

Puskás-Tóth Kinga, Imre Szabolcs

2026. január 23. I. félév vége

Osztályfőnökök

2026. január 30.

Szülők értesítése az I. félév eredményéről

2026. január 30. Nevelőtestületi értekezlet

Pedagógiai munka elemzése, értékelése, hatékonyságának vizsgálata

Baranyai Tiborné, dr.Tarjánné Szabó Zsuzsanna , nevelőtestület tagjai

2026. február  03. Szülői értekezlet 17:00 (on-line)

Osztályfőnökök, Baranyai Tiborné int.vez.

2026. február  16-19. osztályozó vizsgák tervezett időpontja

Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, Pelyhe Fruzsina, Petz Zsófia, Baranyai Tibor, szaktanárok

2026. február  25. Kommunizmus áldozatainak emléknapja

Imre Szabolcs pedagógus, Gál András pedagógus

2026. március 02-06 A „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét

Baranyai Tiborné, szaktanárok

2026. március 20. Víz világnapja

Göller Barnabás, Baranyai Tibor

2026. március 23- május 29. Kompetenciamérés

Baranyai Tiborné, nevelőtestület tagjai, Baranyai Tibor

2026. március 13. Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc – megemlékezés

Baranyai Tibor

2026. március 15. Nemzeti ünnep

 

2026. március 21. Víz világnapja

Pelyhe Fruzsina

2026. március 23-25.

Nappali, esti írásbeli vizsga

2026. március 23-27. Digitális témahét

Dlusztus Péter, Baranyai Tibor, Göller Barnabás

2026. március 30-április 01.

Nappali, esti szóbeli vizsga

2026. április 02-12. Tavaszi szünet

 

2026. április 07. Szülői értekezlet 12. évfolyamosoknak

Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga

2026. április 08. Szülői értekezlet 9-11. évfolyam

Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga

2026. április 08. A cigányság világnapja

Baranyai Tiborné

2026. április 10. A költészet napja

Puskás-Tóth Kinga

2026.április 13-15. Kisérettségi

Szaktanárok

2026. április 15. Fogadóóra 15:00-18:00 (on-line)

Nevelőtestület

2026. április 16. Magyarországi holokauszt emléknap

Gál András pedagógus. Nagy Márta, Baranyai Tiborné

2026. április 16. Osztályozó értekezlet végzős osztályok részére

Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, nevelőtestület

2026. április 20-24. A Fenntarthatósági Témahét

Horváth Erika, Somogyi Antal, Baranyai Tiborné, Gál András, Göller Barnabás

2026. április 30. Ballagás 14:00

Baranyai Tiborné, Papp Károlyné, Puskás-Tóth Kinga, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Harangozó Ákos, Harangozóné Király Erika, Petz Zsófia

2026. május 01. A munka ünnepe

 

2026. május 04- május 22. Írásbeli érettségi vizsgaidőszak

Nevelőtestület tagjai, javító-kérdező tanárok, felügyelők, jegyző

2026. május 28. A kihívás napja

Baranyai Tibor

2026. június 4. Nemzeti Összetartozás Napja

Puskás Tóth Kinga int.vez.helyettes, Baranyai Tiborné int.vez., Imre Szabolcs

2026. június 06. A kompetenciamérési adatok beküldése

Baranyai Tiborné, Baranyai Tibor

2026. június 10. Osztályozó értekezlet

Nevelőtestület tagjai

2026. június 13. DÖK nap, kirándulás tanítás nélküli munkanap

Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina

2026. június 17. tanítás nélküli munkanap, TÉR adatok rögzítése, értékelése

Baranyai Tiborné

2026. június 18. tanítás nélküli munkanap, tanügyi adminisztráció

Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, nevelőtestület

2026. június 19. Iskolai vetélkedő

Baranyai Tibor, nevelőtestület

2026. június 20. Utolsó tanítási nap – tanévzáró ünnepély- bizonyítványosztás 14:00

Baranyai Tiborné, osztályfőnökök, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina

A 2025. évi júniusi emelt szintű szóbeli érettségi vizsgák 2025.06.03-06.11

Baranyai Tiborné, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, javító-kérdező tanárok

2026. június 16-július 02. Középszintű szóbeli érettségi vizsga

Baranyai Tiborné, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, javító-kérdező tanárok

2026. június 25-26 beiratkozás

Baranyai Tiborné, Pelyhe Fruzsina, Petz Zsófia, Harangozóné Király Erika, Harangozó Ákos

2026. június 27. Tanévzáró értekezlet, Nevelőtestületi értekezlet. Pedagógusi munka elemzés, értékelése, hatékonyságának vizsgálata.

Baranyai Tiborné, nevelőtestület, tantestület tagjai, szakértő

2026. július- augusztusi időszakban szerdai napokon 8:00-11:00 ügyelet

Beosztás alapján kerül kialakításra

2026. augusztus 21. Tanévnyitó értekezlet

Baranyai Tiborné, Puskás-Tóth Kinga, tantestület

2026. augusztus 25-26 Pótvizsga 8:00-12:00

Nevelőtestület

 

 

2026. augusztus 29. A 2025-2025-ös tanév utolsó napja

 

     

 

Nevelőtestület nevében jóváhagyta:

 

Imre Szabolcs sk.                                                       Papp Károlyné sk.

…………………………………………………….                          ……………………………………………………..

            pedagógus                                                                 pedagógus

 

Fenntartó részéről elfogadta, jóváhagyta:

………………………………………………………..

Baranyai Tibor sk. fenntartó részéről

 

Szülői munkaközösség, és DÖK részéről elfogadta, jóváhagyta, egyetért vele:

 

……………………………………………………..                         ………………………………………………………..



 

 

 

 
Munka-feladat és rendezvényterv 2024-2025

Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium

7394, Magyarhertelend, Kossuth u. 53/c

OM: 201362

 

MUNKA-FELADAT-ÉS RENDEZVÉNYTERV

2024-2025

 

Készítette:

 

Baranyai Tiborné sk.

intézményvezető

 

 

 

Bevezetés

 

 

A 2024/2025 évi munkatervünk alapdokumentuma a pedagógia program, az abban meghatározott és megfogalmazottak szerint, valamint azok a mérési eredmények, melyek a korábbi évek méréseit tartalmazzák, azzal, hogy figyelembe vesszük a szakértői véleményeket, a fenntartó által megfogalmazott elvárásokat, a jogszabályi előírásokat.

Pedagógiai célkitűzések

Intézményünk célja, egy eredményesen működő iskola, amely szolgáltatásaival megfelel az iskolahasználók számára.

  • KIEMELT HANGSÚLY

 

• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.

• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.

  • Lemorzsolódás, bukások számának csökkentése.

• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével, a tanulói eredményesség fokozása.

• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.

  • Az intézmény pedagógiai-szakmai munkájának fejlesztése.
  • Praktikus ismeretek előtérbe helyezése
  • Személyiség- és közösségfejlesztés
  • Alapkészségek folyamatos fejlesztése, megszilárdítása
  • Pályázatokon való részvétel
  • Tanulmányi versenyeken való részvétel
  • Sportversenyeken való részvétel
  • Szoros kapcsolat kialakítása a partnerekkel, az iskola külső környezetével
  • Elektronikus, információs technikák hangsúlyozása
  • Kompetenciafejlesztés
  • A kompetencia eredmények javítása
  • Hatékony kooperatív tanítási/tanulási módszerek elsajátítása
  • Tehetséggondozás, felzárkóztatás- folyamatos munkát igényel
  • Innovatív tanulási- tanítási módszerek megismerése, alkalmazása
  • Intézményi értékelés

 

Személyi feltételek:

-          intézményvezető: 1 fő

-          intézményvezető-helyettes: 1 fő

-          szakos tanárok: 17 fő

-          nevelő-oktató munkát segítők: 2 fő

-          szakértő: 1 fő

 

 

Az intézményben tanulók adatai:

 

Az intézményben tanulók létszámának pontos meghatározása 2023.10.01-i dátummal kerül meghatározásra, mely beillesztésre kerül a munkatervbe.

A felvehető tanulói létszám az alábbi:

 

Tényleges tanulói létszám 2024.10.01.

 

 

 

 

Tárgyi feltételek

Épület

 

Az idei, mind a korábbi tanévekben, ismét folytatjuk a szükséges tisztasági festéseket, a fertőtlenítést, nagytakarítást. Szükség esetén kis és nagyobb javításokat végzünk az épületen, az épületben.

Eszközök és felszerelések:

A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközökkel és felszerelésekkel rendelkezünk.

Épületek száma: 1
Tantermek száma: 8
ebből: Informatika terem: 2

Szaktanterem: 5
Tanulói számítógépek száma: 20

Tablet: 10
Fejhallgatók száma: 15
Fejlesztő szoba: 2
Tornaszoba: 1
Könyvtár: nyitott polcos rendszer

 

-          Egyéb, nem az intézmény tulajdonában lévő létesítmény használata:
uszoda (Magyarhertelendi termálfürdő)

sportpálya (Magyarhertelendi labdarúgó pálya)

  

  1. 1.   A 2024/2025. tanév munkáját meghatározó jogi környezet:

 

Törvényi háttér

• 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről

• 2019.évi LXX. törvény a közneveléssel összefüggő egyes törvények módosításáról és

a nemzeti köznevelés tankönyvellátásáról szóló 2013.évi CCXXXII. törvény hatályon kívül helyezéséről

• 1.2 Kormányrendeletek

• 110/2012. (VI:4.) Kormányrendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról és bevezetéséről és alkalmazásáról

• 229/2012. (VIII.28) Kormányrendelet a nemzeti köznevelési törvény végrehajtásáról

• 326/2013. (VIII. 30) Kormányrendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról

• 277/1977 (XII.22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről

• 235/2016. (VII. 29.) Korm. rendelet A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosításáról

• 134/2016 (VI.10.) Korm. rendelet az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről

• 170/2016 (VII.1.) Korm. rendelet az egyes oktatási tárgyú kormányrendelet módosításáról

2023.2024          Miniszteri rendeletek

• 20/2012. (VIII.31) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról

• 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelete a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról

• 15/2013. (II. 26) EMMI rendelet, a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről

• 16/2013 (II.28.) EMMI rendelet a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről

• 11/2019 (VII. 3.) EMMI rendelet a 2024/2025. tanév rendjéről

 

Belső szabályzók

• Fenntartó szabályzatai

• SZMSZ

• Házirend

• Iratkezelési szabályzat

• Munkaköri leírások

• Belső szabályzatok, intézményvezetői utasítások

 

Szakmai szabályzók

• Pedagógiai program

• Helyi- és kerettantervek

• 2023/2024. tanév pedagógiai munkájáról készült beszámoló,

• Intézményi és vezetői önfejlesztési terv

• Intézkedési és fejlesztési tervek

 

Beszámolók

• a 2023/2024 évi féléves, illetve éves beszámolók

Szakmai munkát segítő egyéb dokumentumok használata:

  • Önértékelési kézikönyv
  • Az Oktatási Hivatal által publikált, szakmai útmutatók és módszertani kiadványok
  • https://www.oktatas.hu/kiadvanyok/
  • Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez

 

Alapdokumentumok:

A jelenleg hatályos alapdokumentumok módosítását teszi szükségessé 2025. május 30-ig, hogy a törvényi változások figyelembevételével kerül módosításra az intézmény Alapító okirata, a Szervezeti és Működési Szabályzata, a Pedagógiai Programja, a Házirendje. Az elkészült dokumentumokat a Baranya Vármegye Kormányhivatal részére küldi meg a fenntartó jóváhagyásra, majd azt követően a működési engedély jóváhagyására, mely átvezetésre kerül minden, az iskolát érintő dokumentumban.

Intézményi dokumentumok kezelése, ellenőrzése:

  • Törzslap, beírási napló – felelős: iskolatitkár, adminisztrátor, osztályfőnök, határidő: naprakész, ellenőrzés: intézményvezető helyettes, intézményvezető, határidő: havi rendszerességgel
  • Kréta rendszer – felelős: osztályfőnök, szaktanárok, intézményvezető, intézményvezető helyettes, adminisztrátor, - folyamatos, - heti, havi, félévi ellenőrzés
  • Osztálynapló - felelős: osztályfőnök, szaktanárok, ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, határidő: havi rendszerességgel
  • KIR rendszer – felelős: iskolatitkár, adminisztrátor, ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, havi rendszerességgel
  • Alapdokumentumok – felelős: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, nevelőtestület, tantestület, - ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, (törvényi változás miatt: Baranya Vármegye Kormányhivatal), - két évente törvényességi ellenőrzés- Baranya Vármegye Kormányhivatal, Hatósági Főosztály
  • Intézményi honlap- rendszergazda, intézményvezető ellenőrzés: folyamatos

Dokumentumok elkészítése, korrekciója:

  • Jogszabályi változások figyelembevételével
  • Egyeztetés, jóváhagyás
  • Szakértői vélemények
  • Előterjesztés (BVMKH)

 

Pedagógiai célkitűzések

• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.

• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.

  • Lemorzsolódás, bukások számának csökkentése,

• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével a tanulói eredményesség fokozása.

• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.

32/2024. (VIII. 8.) BM rendelet

a 2024/2025-ös tanév rendjéről

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (1) bekezdés a), b), f), p) és r) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 29. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed

a) – fenntartóra tekintet nélkül –

aa) az iskolákra,

ab) a kollégiumokra,

ac) a gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmények iskoláira és kollégiumaira, továbbá a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolaként működő gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézményekre,

ad) a többcélú köznevelési intézmények iskoláira és kollégiumaira [az aa)–ad) alpontban foglaltak a továbbiakban együtt: nevelési-oktatási intézmény],

ae) az egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézmények utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózataira,

b) az Oktatási Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal),

c) a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokra, a járási (fővárosi kerületi) hivatalokra,

d) a tankerületi központokra és a Klebelsberg Központra,

e) a tanulókra és az iskolákba jelentkezőkre,

f) a pedagógusokra,

g) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítőkre, a műszaki, a kisegítő és az egyéb munkakört betöltőkre, valamint

h) a tanulók és az iskolákba jelentkezők törvényes képviselőire.

2. A tanév, a tanítási év

2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.

(2) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a 2024/2025. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2024. szeptember 2. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2025. június 20. (péntek). A tanítási napok száma – a gimnázium, a szakgimnázium, a szakiskola és a készségfejlesztő iskola kivételével – valamennyi intézménytípusban száznyolcvanhárom nap. A nappali oktatás munkarendje szerint működő szakgimnáziumban százhetvenkilenc, a gimnáziumban, a szakiskolában és a készségfejlesztő iskolában száznyolcvan nap a tanítási napok száma.

(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán, valamint a szakgimnázium tizenkettedik évfolyamán az utolsó tanítási nap:

a) középfokú iskolákban 2025. április 30. (szerda),

b) a két évfolyamos részszakmára való felkészítést folytató szakiskolákban 2025. május 30. (péntek).

(4) A többcélú köznevelési intézmény technikumi intézményegységében a tizenkettedik évfolyamon a tanítási év befejezésére a szakképzésért felelős miniszter által a 2024/2025. tanév szakképzésben alkalmazandó rendjéről kiadott miniszteri rendeletet kell alkalmazni.

(5) A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2025/2026. tanítási évben történő feldolgozásáról.

(6) A tanítási év lezárását követően az iskola – ha az iskola fenntartója azzal egyetért, és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.

(7) A 2024/2025. évi közfoglalkoztatási programokkal összefüggő képzési programban felnőttoktatás keretében részt vevő tanulók a 2024/2025. tanévre 2024. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.

(8) Az iskolai végzettséggel nem rendelkező, munkanélküli vagy inaktív személyek alapfokú végzettség megszerzését, funkcionális analfabetizmus csökkentését, képzési vagy foglalkoztatási programokba történő bekapcsolódását célzó projektben részt vevő, felnőttoktatás keretében tanulók a 2024/2025. tanévre 2024. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.

3. § Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját – a tanítási év első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.

4. § (1) A tanítási év első féléve 2025. január 17-ig tart. Az iskolák 2025. január 24-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. A 3. §-ban meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.

(2) Az első félév és tanítási év utolsó napját, a középiskolában a május–júniusi szóbeli érettségi vizsgaidőszak utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskolák a nevelőtestületi értekezleten elvégzik a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.

5. § A 2024/2025. tanévben a gimnázium, valamint a szakgimnázium 9–11. évfolyamán a nevelő-oktató munka 2025. május 5–9. között – az igazgató által meghatározott módon – tantermen kívüli, digitális munkarendben szervezendő meg.

3. Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok

6. § A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában, a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolában és az alapfokú művészeti iskolában négy, a nappali oktatás munkarendje szerint működő gimnáziumban, szakiskolában és készségfejlesztő iskolában hét, a szakgimnáziumban nyolc, az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózatban négy munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből – az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat kivételével – egy tanítás nélküli munkanap programjáról – a nevelőtestület véleményének kikérésével – az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.

7. § (1) Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. november 4. (hétfő).

(2) A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő).

(3) A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő).

(4) Az iskola az (1) – (3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – az Nkt. 30. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.

(5) A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1) – (3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.

(6) Az (1) – (5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolák – szükség esetén – gondoskodnak a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.

4. Az általános iskolai beiratkozás és a középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezése

8. § Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2025. április 10–11-én kell beíratni.

9. § A középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezését a 2. melléklet tartalmazza.

5. A vizsgák rendje

10. § (1) Az érettségi vizsgákat az 1. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.

(2) Az alapfokú művészeti iskolákban a tanítási év utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.

(3) A szakgimnáziumban és a szakiskolában a képesítő vizsgák időpontját a köznevelésért felelős miniszter 2024. szeptember utolsó munkanapjáig teszi közzé a Hivatal honlapján.

6. A témahetek és a témanap megszervezése

11. § (1) A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet [a továbbiakban: 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet] 7. § (4) bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témahetek és témanap időpontjai:

a) Magyar Diáksport Napja 2024. szeptember 27.,

b) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2025. március 3–7. között,

c) Digitális Témahét 2025. március 24–28. között,

d) Fenntarthatósági Témahét 2025. április 7–11. között.

(2) A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez, témanaphoz kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, valamint egyéb foglalkozásokat a témahét, témanap keretében megszervezheti.

7. Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése

12. § (1) A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani:

a) 4. évfolyamon szövegértés és matematika egy mérési napon;

b) 5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem két mérési napon;

c) 6–11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv három mérési napon.

(2) Az idegen nyelvi mérést az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében, a célnyelvi mérést angol és német nyelvből kell lebonyolítani.

(3) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések előkészítéséhez 2025. február 28-ig a Hivatal informatikai rendszerében rögzítik a szükséges tanulói adatokat és mérési csoportokat.

(4) Azok az iskolák, amelyekben a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, a (3) bekezdésben szereplő adatszolgáltatás során egyénenként jelzik, hogy melyek azok a tanulók, akik számára a matematika mérőeszközt a Hivatal a nemzetiség nyelvén biztosítsa. Ezek a tanulók a matematika mérést a nemzetiség nyelvén teljesítik.

(5) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.

(6) A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák, tanulók számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.

(7) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések lezárásához kapcsolódó adatokat legkésőbb 2025. június 6-ig küldik meg.

(8) A Hivatal az (1) bekezdés c) pontja szerinti matematika, szövegértés, természettudomány és nyelvi mérések előzetes tanulói eredményeit 2025. június 13-ig küldi meg az iskoláknak.

(9) A nemzetközi mérési feladatokban az iskolák és tanulóik a Hivatal felkérése alapján vesznek részt.

(10) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2024. október 11-ig felmérik azon első és második évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az általános iskolák 2024. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2024. december 6-ig elvégzik.

(11) Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2024. szeptember 17. és 2024. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő – és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2024. október 16-ig küldik meg.

(12) A 2024/2025. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2025. január 9. és 2025. május 9. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2025. június 20-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.

13. § (1) 2025. január 6. és 2025. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott nevelési-oktatási intézményekben, az intézményi dokumentumokban megvizsgálja a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 49. §-ában foglalt vendégtanulói jogviszony létesítését és annak dokumentálását.

(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2025. augusztus 29-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.

8. Záró rendelkezések

14. § Ez a rendelet 2024. szeptember 1-jén lép hatályba.

15. § Ez a rendelet 2026. június 1-jén hatályát veszti.

 

 

 

ÉRETTSÉGI VIZSGÁK

Őszi érettségik

Az őszi írásbeli érettségi vizsgák 2024. október 11-én kezdődnek és október 25-ig tartanak majd. Az első kötelező tantárgy a magyar nyelv és irodalom lesz, amiből 2024. október 14-én vizsgáznak a diákok reggel 8 órától. Az emelt szintű szóbeli vizsgák 2024. november 7-11 között, a középszintűek 2024. november 18-22 között lesznek.

Tavaszi érettségik

A tavaszi írásbeli érettségi vizsgák 2025-ben május 5. és május 23. között lesznek.

Az első vizsgatárgy a magyar nyelv és irodalom, illetve a magyar mint idegen nyelv lesz május 5-én, az utolsó vizsgatárgy pedig az olasz nyelv május 23-án.

Az emelt szintű szóbeliket 2025. június 3-11 között, a középszintű szóbeli vizsgákat 2025. június 16. és július 2. tartják majd.

 

 

Középiskolai felvételi

központi írásbeli felvételire 2024. december 2-ig lehet majd jelentkezni, a vizsgákat pedig 2025. január 18-án (szombat) 10 órától tartják majd. A pótló központi felvételi vizsga időpontja 2025. január 28.  14 óra. Fontos, hogy a középfokú felvételi eljárás során a központi írásbeli vizsgára jelentkezés nem „váltja ki” vagy „helyettesíti” a középfokú iskolákba történő jelentkezést, aminek 2025. február 20. a határideje. A szóbelik 2025. március 3. és március 20. között lesznek.

További fontos dátumok

A tanulóknak ebben a tanévben is több mérésen részt kell venniük. Lesz többek között a(z)

  • 4. és 5. évfolyamon szövegértési és matematika mérés;
  • 6-11. évfolyamon szövegértés, matematika, természettudomány és idegen nyelvi mérés leszm, az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében,
  • 5-11. évfolyamon pedig digitális kultúra és történelem kísérleti mérések is lesznek.

Ezekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.

Témahetek

  • "PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét: 2025. március 3-7. között
  • Digitális Témahét: 2025. március 24-28. között
  • Fenntarthatósági Témahét: 2025. április 7-11. között
  • Magyar Diáksport Napja: 2024. szeptember 27.

 

Munkaterv időrendi sorrendben:

 

2024. szeptember 01. Tanévnyitó, első tanítási nap

2024. szeptember 20. OKTV-re történő jelentkezés határideje

2024. szeptember 27. Magyar Diáksport Napja (témanap)

2024. szeptember 30. TÉR felületre – személyes célok feltöltése

2024. szeptember 30. Tanulmányi területek meghatározása OH felé

2024. szeptember 30. Szülői értekezlet 17:00 óra (online)

2024. október 04. Aradi

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 59
Tegnapi: 125
Heti: 412
Havi: 3 323
Össz.: 462 706

Látogatottság növelés
Oldal: 2025-2026 Munkaterv
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium - © 2008 - 2025 - brazaygimi.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »