Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium

Felnőttek általános iskolája, gimnázium, Magyarhertelend, Kossuth u.53/c T: 06/72-390-803 e-mail: brazaygimi@gmail.com Fenntartó: De La Salle Szent János Egyesület

FENNTARTÓI ÉRTÉKELÉS

 

 

Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakiskola, Szakgimnázium, Technikum és Szakképző Iskola (7394 Magyarhertelend, Kossuth utca 53/c)

NEVELÉSI ÉS OKTATÁSI MUNKÁJÁRÓL a 2020/21-es tanév munkájáról

 

A Nkt 85.§(3) bek. 83. § (2) bek. e)., h) pontja és a 11/2019. (VII.3.) EMMI rendelet alapján.

A fenntartó értékelte az Intézményben folyó szakmai munkát és az intézmény pedagógiai programjának teljesitését.

A fenntartói értékelés megállapításai a vezetői beszámoló és az intézményben lefolytatott fenntartói ellenőrzés, szakmai beszélgetés tapasztalatain alapulnak.

1. Az ellenőrzés menete

Az intézmény vezetője a fenntartó részére minden tanév lezárását követő 30 napon belül megküldte az intézmény által készített beszámolót, amely a pedagógiai program végrehajtását, az intézményben folyó szakmai munka eredményességét értékeli.

A fenntartónak rendelkezésre állnak az értékeléshez az előző és jelen tanév beszámolói, éves munkatervek, versenyeredmények, kompetencia és lemorzsolódás eredményei.

2. Az ellenőrzés területei:

Az intézmény működésének törvényessége

  • az intézmény szakmai munkájának eredményessége
  • intézményvezető értékelése

 

Személyi és tárgyi feltételek

Az intézmény szakos ellátottsága:

A szaktanári ellátás komoly problémák elé állította az intézmény vezetését, mivel a szaktanári ellátás egyre nehezebben oldható meg a pedagógushiány, nyugdíjba menetel miatt.

A korábbi évhez képest az angol szakos tanári ellátottság megoldódott. A művészetek tantárgy, a természettudományos tantárgyak tanári ellátása problémát jelent, azért is, mivel az óraszámok alacsonyak, csak óraadói álláslehetőség van.  Az állások hirdetése folyamatos, nem sok sikerrel. Az állandó hirdetések ellenére sem jelentkeznek szakos tanárok a meghirdetett álláshelyekre.

Nevelés-oktatás

A pedagógusok informatikai végzettsége: 2 fő pedagógusnak van

Nevelő oktató munkát segítők száma:5 fő

Nevelés-oktatás

A 2020/2021 tanév október 01-i tanulói létszáma az alábbi volt:

Összesítő táblázat

     

2020.10.01-i létszám

     

Felnőttek általános Iskolája levelező tagozat

 

 

létszám

számított látszám

SNI

5. évfolyam

8

 

 

7. évfolyam

20

 

 

Összesen:

28

5,6

 

       

Gimnáziumi oktatás esti tagozat

   

 

létszám

számított látszám

SNI

9. évfolyam

27

 

 

10. évfolyam

22

 

 

11. évfolyam

37

 

 

12. évfolyam

37

 

 

Összesen

123

61,5

 

       

Gimnázium nappali oktatás

   

 

létszám

számított látszám

SNI

9. évfolyam

12

12

1

10. évfolyam

16

16

4

11. évfolyam

18

18

1

12. évfolyam

18

18

1

Összesen:

64

64

7

       
       

Mindösszesen

215

131,1

7

 

Lemorzsolódási adatok

A 2020/21-es lemorzsolódásban veszélyeztett tanulók száma: 2 fő.

2020/2021. tanév I. félévi, lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya intézményi szinten: 64 főből 2 fő (3,1 %)

001 - Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakiskola, Szakgimnázium, Technikum és Szakképző Iskola (7394 Magyarhertelend, Kossuth utca 53/c)

A köznevelési statisztika alapján a 2020/2021. tanév nappalis tanulói létszáma (5-12. évfolyamokon): 64 fő
A 2020/2021. tanév I. félévében lemorzsolódásban veszélyeztett tanulók létszáma: 2 fő (a tanulók 3,1 %-a)
A félév értékelésénél, minősítésénél a tanuló tanulmányi átlageredménye nem éri el alapfokú nevelés-oktatásban a közepes (3), középfokú nevelés-oktatásban a 2,5 szintet: 2 fő (a tanulók 3,1 %-a)
A félév értékelésénél, minősítésénél a tanuló tanulmányi átlageredménye egy félév alatt vagy a megelőző tanévhez képest legalább 1,1 mértékű romlást mutat: 0 fő (a tanulók 0,0 %-a)

Az illetékes Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ értékelése a 2020/2021. tanév I. félévére vonatkozóan:

Az intézményben a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók száma az előző tanév azonos adatszolgáltatási időszakához képest csökkent, aránya a hasonló típusú intézmények átlagánál még magasabb. Az intézmény által rögzített intézkedések alkalmasak lehetnek a lemorzsolódás enyhítésére. Az intézmény az éves igényfelmérőben megjelölt és igénybe is vett olyan pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat, amelyek támogatják az adott feladatellátási helyre tervezett saját tevékenységeket. A Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ készséggel áll rendelkezésre célzott szakmai-módszertani támogató szolgáltatásokkal a veszélyeztetettségi tényezők megelőzése, enyhítése érdekében.

 

2020/2021. tanév II. félévi lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya intézményi szinten: 64 főből 2 fő (3,1 %)

001 - Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakiskola, Szakgimnázium, Technikum és Szakképző Iskola (7394 Magyarhertelend, Kossuth utca 53/c)

A köznevelési statisztika alapján a 2020/2021. tanév nappalis tanulói létszáma (5-12. évfolyamokon): 64 fő
A 2020/2021. tanév II. félévében lemorzsolódásban veszélyeztett tanulók létszáma: 2 fő (a tanulók 3,1 %-a)
A félév értékelésénél, minősítésénél a tanuló tanulmányi átlageredménye nem éri el alapfokú nevelés-oktatásban a közepes (3), középfokú nevelés-oktatásban a 2,5 szintet: 2 fő (a tanulók 3,1 %-a)
A félév értékelésénél, minősítésénél a tanuló tanulmányi átlageredménye egy félév alatt vagy a megelőző tanévhez képest legalább 1,1 mértékű romlást mutat: 0 fő (a tanulók 0,0 %-a)

Az illetékes Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ értékelése a 2020/2021. tanév II. félévére vonatkozóan:

Az intézményben a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók száma és aránya az előző tanév azonos adatszolgáltatási időszakához képest csökkent, értéke a hasonló típusú intézmények átlagánál kis mértékben magasabb. Az intézmény által rögzített intézkedések alkalmasak lehetnek a lemorzsolódás enyhítésére. Az intézmény az éves igényfelmérőben megjelölt és igénybe is vett olyan pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat, amelyek támogatják az adott feladatellátási helyre tervezett saját tevékenységeket. A Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ készséggel áll rendelkezésre célzott szakmai-módszertani támogató szolgáltatásokkal a veszélyeztetettségi tényezők megelőzése, enyhítése érdekében.

A 2020/2021-es tanévben összesen 32 tanuló jelentkezett érettségi vizsgára. Az érettségi vizsga írásbeli feladatrészből állt, de azok a tanulók, akik elérték a 12 %-ot, szóbeli vizsgát tehettek. Összesen 10 tanuló számára volt biztosítva a szóbeli felelés, de csak 9 fő jelent meg. 1 fő távolmaradásáról nem tudunk semmi hivatalos értesítést. A szóbeli vizsgázók mindannyian sikeres vizsgát tettek, így ők is befejezték középiskolai tanulmányukat.

 

Tanulmányi és sportversenyek

Az Országos Haditorna versenyen az Egyesület által fenntartott intézmény tanulói képviseltették magukat. A tornát követően tárgyjutalomban részesítették a résztvevőket.

2019-ben tanulóink rajzversenyen is részt vettek, ahol oklevélben részesültek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 2019-es országos kompetencia mérés eredményei:

 

Az intézményben az előző évhez képest nem szignifikánsan, de nőtt a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók száma, arányuk kismértékben magasabb a hasonló intézménytípusba tartozó intézmények átlagánál.

Az intézmény tanulói motiváció növelését, tanulmányi eredmény javítását célzó tevékenységet valósított meg a tantermen kívüli, digitális munkarendben is a lemorzsolódás megelőzése, illetve csökkentése érdekében, külső szereplőkkel és szervezetekkel együttműködésében.

A veszélyeztettségi mutatók enyhítése, javítása érdekében javasolt a Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ által szervezett, a témához kapcsolódó tudásmegosztó programokon, rendezvényeken, Jó gyakorlat-, bázisiskolai bemutatókon részt venni.

Pl Online pedagógusműhelyek, tájékoztató előadás és fórum a megújuló OKM mérésekről, Tájékoztatás a 2021/2022. tanévben, digitális platformon megújuló országos pedagógiai mérési rendszerről, és az azzal kapcsolatos iskolai feladatokról, A Jövő Osztályterme – szcenárió alapú pedagógiai tervezés, TeachUP 2: kollaboratív tanulás és kreatív gondolkodás fejlesztése a gyakorlatban.

Az intézmény a pedagógiai folyamatokba ágyazott célzott tevékenységekkel, inkluzív oktatási módszerek kifejlesztésével erőfeszítéseket tesz az antiszegregáció érdekében. Az intézmény pedagógusai alkalmazzák a modern tanulási-tanítási módszereket: kooperatív tanulás, IKT-val támogatott oktatás, asszertív agresszió kezelés, stresszkezelés.

 Az egyéni tanulási utak alkalmazása, külső-belső motiváció alkalmazása, szummatív és fejlesztő értékelés alkalmazása összhangban van a NAT -ban megfogalmazott elvárásoknak. A felmerült problémákat jelzik a szülőknek.

Iskolai programok, hagyományok.

A hagyományok ápolása kiemelt szerepet játszik az intézményben.

A pedagógiai programban, illetve az éves munkatervben szereplő rendezvények többnyire megvalósultak. A kockázati tényezők miatt kisebb közösségekben, kevesebb tanulóval, védelmi intézkedések, védőeszközök, maszk használatával, fokozottabb fertőtlenítéssel.

Tehát az iskolai programok, hagyományok ápolása, jó gyakorlatok, új kezdeményezések, rendezvények szerényebb körülmények között, visszafogottabban, de többségében megvalósultak.

Lemorzsolódás

A végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésének alapja a köznevelési rendszerben tanulmányokat folytató, de lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók kiemelt, komplex támogatása, ami a köznevelési rendszer szintjén elsősorban a korai iskolaelhagyással kiemelten érintett köznevelési intézmények fejlesztésével, illetve az ezen intézmények és pedagógusaik számára nyújtott szakmai szolgáltatások biztosításával érhető el.

Lemorzsolódással veszélyeztetett tanuló – a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 4. § 37. pontja értelmében – az a tanuló, akinek az adott tanévben a tanulmányi átlageredménye közepes teljesítmény alatti vagy a megelőző tanévi átlageredményéhez képest legalább 1,1 mértékű romlást mutat, és esetében komplex, rendszerszintű pedagógiai intézkedések alkalmazása válik szükségessé.

Az intézményben a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya az előző tanév azonos adatszolgáltatási időszakához képest kis mértékben csökkent, de a hasonló típusú intézmények átlagánál magasabb. Az intézmény részéről kevés beavatkozási intézkedés került rögzítésre a lemorzsolódás megelőzésére.

A Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ pedagógiai- szakmai szolgáltatási ajánlata a témában érintett intézmények számára:

1. Pedagógustámogató tevékenységek

A korai jelző és pedagógiai támogató informatikai rendszerben rögzített intézményi és feladat-ellátási hely szintű adatok értékelése, elemzése mesterpedagógus intézményfejlesztési szaktanácsadó segítségével.
Tájékoztatás az iskolai lemorzsolódást csökkentő és bevált intézményi jó gyakorlatokról.
Szaktanácsadói látogatás a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók előrehaladásának támogatásához kapcsolódóan.
Konzultációs lehetőség mesterpedagógus szaktanácsadóinkkal, egyéni fejlesztési tervek kidolgozásához.
Akkreditált képzések biztosítása.

2. Intézményvezetést támogató tevékenységek

Segítségnyújtás jogszabályok értelmezésében, nyílt fórumok szervezése intézményfenntartók és intézményvezetők részére.
A korai jelző és pedagógiai támogató informatikai rendszer működtetésének segítése rendszeres tájékoztatókkal, szakmai napokkal.
Vezetői együttműködések támogatása.

3. Intézményi fejlesztést támogató tevékenységek

Az adaptálható intézményi jó gyakorlat átvételének támogatása, jó gyakorlatokkal kapcsolatos tájékoztatást, tanácsadást.
Az országos kompetenciamérés eredményei nyomán intézményi szintű intézkedési terv készítése, megvalósítása.
Tantestületi team munkák szervezése, lebonyolítása mesterpedagógus szaktanácsadó vezetésével (a lemorzsolódással érintett intézményekben egyes problémákra, esetekre fókuszáló testületi problémamegoldó vagy feltáró munkacsoportok generálása, kapcsolódó módszertani támogatással).
Szervezet-, vagy intézményfejlesztést támogató mesterpedagógus szaktanácsadói segítségnyújtás.

A lemorzsolódáshoz jogszabályi háttér:

Ellenőrzések a 2020/21.es tanévben

Az ellenőrzés hangsúlyos területei:

ü  A vírushelyzetre készült fenntartói intézkedésben foglaltak betartása minden területen,

ü  A pedagógiai program a NAT  2000-ben megfogalmazott új elvárásainak teljesülése az oktató-nevelőmunkában

ü  Az oktató-nevelő munka során az új kompetenciák megjelenése.

ü  A vezető ellenőrzés az ellenőrzési tervben foglaltaknak megfelelően döntően megvalósult.

Nehezítette a feladatok teljesítését a vírushelyzet, a gyakran változó oktatásszervezési feladatok, ezzel kapcsolatos jelentési-, intézkedési-, beszerzési feladatok.

 A jóváhagyást igényló fenntartói feladatok elvégzése megtörtént (intézményi munkaterv, beszámolók, szervezeti munkatervek, tantárgyfelosztások ellenőrzése, tantárgyfelosztásban szereplő órakeretek felhasználása, álláshelyek áttekintése, szakos ellátottság érdekében tett lépések, beiskolázási tervek, továbbképzési tervek.

  • Óralátogatások: A tanév során kevesebb óralátogatásra került sor.

Az óralátogatás kiemelt célja, vizsgálati szempontjai:

  • a NAT 2020-hoz illeszkedő pedagógiai program új pedagógiai alelvei,
  • módszertani elvárásai,
  • szakmai tartalmi megfelelőség,
  • értékelési módok, motivációk,
  • új kompetenciaelemek (digitális kompetencia, fenntarthatóság) megjelennek e az órai illetve tervező munkában.
  • Szülőkkel való kapcsolattartás, szülői tájékoztatás ellenőrzése.

Részben az SZMSZ-ben megfogalmazottak teljesülése miatt, részben a veszélyhelyzeti előírások betartása miatt kiemelten indokolt.

  • Ügyelet, tanórán kívüli foglalkozások ellenőrzése.

Cél a balesetvédelem, rendbontások megelőzése, veszélyhelyzeti intézkedési terv betartása, tisztaság, zöldesítés, faliújság helyzete.

  • A fizikai dolgozók, takarítók munkájának ellenőrzése

A járványügyi előírások betartása miatt, illetve a fertőzésveszély csökkentése céljából kiemelten indokolt.

A jelenléti és digitális oktatásszervezés vírushelyzetből adódó váltakozásai okozta nehézségek vizsgálata.

 A vírushelyzet miatt a digitális oktatásra való átállás, digitális eszközök használatának szükségessége felértékelte az IKT eszköztudást.

Pozitívan értékelendő, hogy

  • Az elmúlt 2 évben a digitális átállás, számítógép használat kisebb zökkenőkkel megtörtént. Előhozta a tanárok kreatívitását.
  • A nevelőtestület összegyűjtötte a nehézségeket, azok megoldását.
  • Végig gondolták a szülő-, tanulói kapcsolattartás módját, elektronikus úton vagy más módon az adottságok függvényében.
  • Felmérték, hol kell és milyen mértékű segítséget adni a szülőknek, tanulóknak az eredményes munkához.
  • A tantestület végig gondolta azt is, hogy az iskolának milyen fejlesztések szükségesek az IKT eszközök, digitális oktatás fokozottabb használata esetén. Ehhez összeállították az iskolai fejlesztéshez szükséges eszközöket, feladatokat.
  • A tanár továbbképzés tervezésében prioritást kap az IKT eszköztudás.
  •  A tantestület az életkori sajátosságoknak megfelelően építi fel a tanórákat. foglalkozásokat.
  • Az online és POK által szervezett továbbképzéseken tanult ismereteket továbbadják a tantestületben, működik a tudásmegosztás, egymástól való tanulás.

Az óratervek, tanmenetek azt tükrözik, hogy komoly, tudatos munka folyik az intézményben.

A tervezett óralátogatások nem valósultak meg maradéktalanul a vírushelyzet miatt.

Az önértékelésben, tanfelügyeleti ellenőrzésben érintett Kollegák esetében a 2021/22-es tanév első negyedévében erre a területre kiemelt figyelmet kell fordítani.

Az önértékelés végrehajtásában, tanfelügyeletre való készülésnél már az új, 2021. 01. 01-től alkalmazandó Önértékelési kézikönyvet használják.

Az intézményvezető az iskola működését, irányítását, az intézményi dokumentumokat, valamint a tanulmányi eredményeket figyelembevéve, a pedagógiai programot-, jól és eredményesen hajtotta végre. Figyelemmel voltak a jogszabályváltozásokra, új törvényi jogszabályok megjelenésére.

Kiemelt feladatot fordított az intézmény a vírushelyzet kezelésére, erre vonatkozó intézkedési terv betartására.

Az intézményvezető- munkája elismeréseként 2020. augusztus 16.tól ismét 5 évre szóló intézményvezető megbízást kapott.

Összegezve:

A fentiek alapján a fenntartó, a De La Salle Szent János Egyesület,- a  Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakiskola,  Szakgimnázium, Technikum és Szakképző Iskolában végzett szakmai munkát, -tekintettel a jogszabályi megfelelőségre, pedagógusok elkötelezett munkavégzésére, tanulói célcsoportra, szülői háttérre,. pozitívan értékeli.

 A továbbiakban is kiemelt figyelmet kér a törvények betartásának, a pedagógiai programban megfogalmazottaknak és más stratégiai dokumentumban leírtaknak, továbbá a szakos ellátottság biztosításának, takarékos működésnek, gazdálkodásnak.

Fenntartó által javasolt feladatok a 2021/22-es tanévre:

1. Szakos ellátottság biztosítására folyamatos figyelem

Javaslat: Beiskolázási terv szempontjaiban ez meghatározó legyen.

                Nyugdíjba menő kollegák helyett új kollegák beléptetése, időben intézkedés!

2. Kiemelt figyelem fordítása a lemorzsolódásban veszélyeztetett diákokra.

    Javaslat: Tanulásban segítség nyújtása: felzárkóztatás, korrepetálás, egyéni tanulásutak alkalmazása

F: Igazgató, nevelőtestület

3. Kompetenciaeredmények javulását segítő foglalkozások szervezése.

 Javaslat: Kompetenciaeredmények kiértékelése, intézkedési terv készítése, tanári módszertani kultúraváltás, IKT eszközhasználat, könyvtárfejlesztés kompetenciafejlesztést célú könyvekkel, kompetenciafejlesztést segítő pedagógus továbbképzéseken való részvétel, jó gyakorlatok megismerése/átvétele.

F: Igazgató, nevelőtestület

4. Pályázati lehetőségek figyelemmel kísérése.

Kiemelten az eszközfejlesztésre, digitális technikára, innovációra.

F: Igazgató, nevelőtestület

5. Tanulólétszám növelés/ szinten tartása

Pályaválasztási napok, rendezvények, szülői tájékoztatók, rendezvények, INTERNET/Facebook használat marketing céllal.

6. Az intézmény ismerje meg a komplex ellenőrzés rendjét és készüljön fel a várható érintettség miatt. (Magyar Közlöny 2021. 160. szám. 37/2021. (VIII. 31.) EMMI rendelet Egyes köznevelési tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról és a Pedagógus-továbbképzési Akkreditációs Testületről szóló

46/1999. (XII. 13.) OM rendelet hatályon kívül helyezéséről). F: Igazgató, nevelőtestület

Magyarhertelend, 2021. augusztus 31.

                                                                                  …………………………………………………………………………………

                                                                    Fenntartó De La Salle Szent János Egyesület elnöke

                                                                                                  Baranyai Tibor sk.







Fenntartó: De La Salle Szent JÁnos Egyesület

7394 Magyarhertelend, Kossuth u. 53/c

Technikai szám: 1971

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 117
Tegnapi: 89
Heti: 731
Havi: 2 859
Össz.: 407 611

Látogatottság növelés
Oldal: 20-21 Fenntartói értékelés 2020/2021 tanév
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium - © 2008 - 2024 - brazaygimi.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »