Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium

Felnőttek általános iskolája, gimnázium, Magyarhertelend, Kossuth u.53/c T: 06/72-390-803 e-mail: brazaygimi@gmail.com Fenntartó: De La Salle Szent János Egyesület

Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium

7394 Magyarhertelend, Kossuth u. 53/c

OM: 20136

 

MUNKA-FELADAT-ÉS RENDEZVÉNYTERV

2024-2025

 

Készítette:

 

Baranyai Tiborné sk.

intézményvezető

 

Bevezetés

A 2024/2025 évi munkatervünk alapdokumentuma a pedagógia program, az abban meghatározott és megfogalmazottak szerint, valamint azok a mérési eredmények, melyek a korábbi évek méréseit tartalmazzák, azzal, hogy figyelembe vesszük a szakértői véleményeket, a fenntartó által megfogalmazott elvárásokat, a jogszabályi előírásokat.

Pedagógiai célkitűzések

Intézményünk célja, egy eredményesen működő iskola, amely szolgáltatásaival megfelel az iskolahasználók számára.

  • KIEMELT HANGSÚLY

• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.

• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.

  • Lemorzsolódás, bukások számának csökkentése.

• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével, a tanulói eredményesség fokozása.

• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.

  • Az intézmény pedagógiai-szakmai munkájának fejlesztése.
  • Praktikus ismeretek előtérbe helyezése
  • Személyiség- és közösségfejlesztés
  • Alapkészségek folyamatos fejlesztése, megszilárdítása
  • Pályázatokon való részvétel
  • Tanulmányi versenyeken való részvétel
  • Sportversenyeken való részvétel
  • Szoros kapcsolat kialakítása a partnerekkel, az iskola külső környezetével
  • Elektronikus, információs technikák hangsúlyozása
  • Kompetenciafejlesztés
  • A kompetencia eredmények javítása
  • Hatékony kooperatív tanítási/tanulási módszerek elsajátítása
  • Tehetséggondozás, felzárkóztatás- folyamatos munkát igényel
  • Innovatív tanulási- tanítási módszerek megismerése, alkalmazása
  • Intézményi értékelés

Személyi feltételek:

-        intézményvezető: 1 fő

-        intézményvezető-helyettes: 1 fő

-        szakos tanárok: 17 fő

-        nevelő-oktató munkát segítők: 2 fő

-        szakértő: 1 fő

Az intézményben tanulók adatai:

Az intézményben tanulók létszámának pontos meghatározása 2023.10.01-i dátummal kerül meghatározásra, mely beillesztésre kerül a munkatervbe.

A felvehető tanulói létszám az alábbi:

 nappali tagozatos gimnáziumi képzés: 120 fő

esti tagozatos gimnáziumi képzés: 160 fő

levelező tagozatos gimnáziumi képzés: 160 fő

felnőttek általános iskolája: 120 fő

Tényleges tanulói létszám 2024.10.01. 

nappali tagozatos gimnáziumi képzés: 66 fő

esti tagozatos gimnáziumi képzés: 160 fő

levelező tagozatos gimnáziumi képzés: 27 fő

felnőttek általános iskolája levelező képzés: 25 fő

Tárgyi feltételek

Épület

Az idei, mind a korábbi tanévekben, ismét folytatjuk a szükséges tisztasági festéseket, a fertőtlenítést, nagytakarítást. Szükség esetén kis és nagyobb javításokat végzünk az épületen, az épületben.

Eszközök és felszerelések:

A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközökkel és felszerelésekkel rendelkezünk.

Épületek száma: 1
Tantermek száma: 8
ebből: Informatika terem: 2

Szaktanterem: 5
Tanulói számítógépek száma: 20

Tablet: 10
Fejhallgatók száma: 15
Fejlesztő szoba: 2
Tornaszoba: 1
Könyvtár: nyitott polcos rendszer

-        Egyéb, nem az intézmény tulajdonában lévő létesítmény használata:
uszoda (Magyarhertelendi termálfürdő)

sportpálya (Magyarhertelendi labdarúgó pálya) 

 

  1. 1.    A 2024/2025. tanév munkáját meghatározó jogi környezet:

 

Törvényi háttér

• 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről

• 2019.évi LXX. törvény a közneveléssel összefüggő egyes törvények módosításáról és

a nemzeti köznevelés tankönyvellátásáról szóló 2013.évi CCXXXII. törvény hatályon kívül helyezéséről

• 1.2 Kormányrendeletek

• 110/2012. (VI:4.) Kormányrendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról és bevezetéséről és alkalmazásáról

• 229/2012. (VIII.28) Kormányrendelet a nemzeti köznevelési törvény végrehajtásáról

• 326/2013. (VIII. 30) Kormányrendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról

• 277/1977 (XII.22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről

• 235/2016. (VII. 29.) Korm. rendelet A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosításáról

• 134/2016 (VI.10.) Korm. rendelet az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről

• 170/2016 (VII.1.) Korm. rendelet az egyes oktatási tárgyú kormányrendelet módosításáról

2023.2024         Miniszteri rendeletek

• 20/2012. (VIII.31) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról

• 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelete a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról

• 15/2013. (II. 26) EMMI rendelet, a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről

• 16/2013 (II.28.) EMMI rendelet a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről

• 11/2019 (VII. 3.) EMMI rendelet a 2024/2025. tanév rendjéről

 

Belső szabályzók

• Fenntartó szabályzatai

• SZMSZ

• Házirend

• Iratkezelési szabályzat

• Munkaköri leírások

• Belső szabályzatok, intézményvezetői utasítások

 

Szakmai szabályzók

• Pedagógiai program

• Helyi- és kerettantervek

• 2023/2024. tanév pedagógiai munkájáról készült beszámoló,

• Intézményi és vezetői önfejlesztési terv

• Intézkedési és fejlesztési tervek

 

Beszámolók

• a 2023/2024 évi féléves, illetve éves beszámolók

Szakmai munkát segítő egyéb dokumentumok használata:

  • Önértékelési kézikönyv
  • Az Oktatási Hivatal által publikált, szakmai útmutatók és módszertani kiadványok
  • https://www.oktatas.hu/kiadvanyok/
  • Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez

 

Alapdokumentumok:

A jelenleg hatályos alapdokumentumok módosítását teszi szükségessé 2025. május 30-ig, hogy a törvényi változások figyelembevételével kerül módosításra az intézmény Alapító okirata, a Szervezeti és Működési Szabályzata, a Pedagógiai Programja, a Házirendje. Az elkészült dokumentumokat a Baranya Vármegye Kormányhivatal részére küldi meg a fenntartó jóváhagyásra, majd azt követően a működési engedély jóváhagyására, mely átvezetésre kerül minden, az iskolát érintő dokumentumban.

Intézményi dokumentumok kezelése, ellenőrzése:

  • Törzslap, beírási napló – felelős: iskolatitkár, adminisztrátor, osztályfőnök, határidő: naprakész, ellenőrzés: intézményvezető helyettes, intézményvezető, határidő: havi rendszerességgel
  • Kréta rendszer – felelős: osztályfőnök, szaktanárok, intézményvezető, intézményvezető helyettes, adminisztrátor, - folyamatos, - heti, havi, félévi ellenőrzés
  • Osztálynapló - felelős: osztályfőnök, szaktanárok, ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, határidő: havi rendszerességgel
  • KIR rendszer – felelős: iskolatitkár, adminisztrátor, ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, havi rendszerességgel
  • Alapdokumentumok – felelős: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, nevelőtestület, tantestület, - ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, (törvényi változás miatt: Baranya Vármegye Kormányhivatal), - két évente törvényességi ellenőrzés- Baranya Vármegye Kormányhivatal, Hatósági Főosztály
  • Intézményi honlap- rendszergazda, intézményvezető ellenőrzés: folyamatos

Dokumentumok elkészítése, korrekciója:

  • Jogszabályi változások figyelembevételével
  • Egyeztetés, jóváhagyás
  • Szakértői vélemények
  • Előterjesztés (BVMKH)

 

Pedagógiai célkitűzések

• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.

• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.

  • Lemorzsolódás, bukások számának csökkentése,

• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével a tanulói eredményesség fokozása.

• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.

32/2024. (VIII. 8.) BM rendelet

a 2024/2025-ös tanév rendjéről

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (1) bekezdés a), b), f), p) és r) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 29. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed

a) – fenntartóra tekintet nélkül –

aa) az iskolákra,

ab) a kollégiumokra,

ac) a gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmények iskoláira és kollégiumaira, továbbá a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolaként működő gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézményekre,

ad) a többcélú köznevelési intézmények iskoláira és kollégiumaira [az aa)–ad) alpontban foglaltak a továbbiakban együtt: nevelési-oktatási intézmény],

ae) az egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézmények utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózataira,

b) az Oktatási Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal),

c) a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokra, a járási (fővárosi kerületi) hivatalokra,

d) a tankerületi központokra és a Klebelsberg Központra,

e) a tanulókra és az iskolákba jelentkezőkre,

f) a pedagógusokra,

g) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítőkre, a műszaki, a kisegítő és az egyéb munkakört betöltőkre, valamint

h) a tanulók és az iskolákba jelentkezők törvényes képviselőire.

2. A tanév, a tanítási év

2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.

(2) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a 2024/2025. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2024. szeptember 2. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2025. június 20. (péntek). A tanítási napok száma – a gimnázium, a szakgimnázium, a szakiskola és a készségfejlesztő iskola kivételével – valamennyi intézménytípusban száznyolcvanhárom nap. A nappali oktatás munkarendje szerint működő szakgimnáziumban százhetvenkilenc, a gimnáziumban, a szakiskolában és a készségfejlesztő iskolában száznyolcvan nap a tanítási napok száma.

(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán, valamint a szakgimnázium tizenkettedik évfolyamán az utolsó tanítási nap:

a) középfokú iskolákban 2025. április 30. (szerda),

b) a két évfolyamos részszakmára való felkészítést folytató szakiskolákban 2025. május 30. (péntek).

(4) A többcélú köznevelési intézmény technikumi intézményegységében a tizenkettedik évfolyamon a tanítási év befejezésére a szakképzésért felelős miniszter által a 2024/2025. tanév szakképzésben alkalmazandó rendjéről kiadott miniszteri rendeletet kell alkalmazni.

(5) A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2025/2026. tanítási évben történő feldolgozásáról.

(6) A tanítási év lezárását követően az iskola – ha az iskola fenntartója azzal egyetért, és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.

(7) A 2024/2025. évi közfoglalkoztatási programokkal összefüggő képzési programban felnőttoktatás keretében részt vevő tanulók a 2024/2025. tanévre 2024. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.

(8) Az iskolai végzettséggel nem rendelkező, munkanélküli vagy inaktív személyek alapfokú végzettség megszerzését, funkcionális analfabetizmus csökkentését, képzési vagy foglalkoztatási programokba történő bekapcsolódását célzó projektben részt vevő, felnőttoktatás keretében tanulók a 2024/2025. tanévre 2024. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.

3. § Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját – a tanítási év első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.

4. § (1) A tanítási év első féléve 2025. január 17-ig tart. Az iskolák 2025. január 24-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. A 3. §-ban meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.

(2) Az első félév és tanítási év utolsó napját, a középiskolában a május–júniusi szóbeli érettségi vizsgaidőszak utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskolák a nevelőtestületi értekezleten elvégzik a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.

5. § A 2024/2025. tanévben a gimnázium, valamint a szakgimnázium 9–11. évfolyamán a nevelő-oktató munka 2025. május 5–9. között – az igazgató által meghatározott módon – tantermen kívüli, digitális munkarendben szervezendő meg.

3. Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok

6. § A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában, a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolában és az alapfokú művészeti iskolában négy, a nappali oktatás munkarendje szerint működő gimnáziumban, szakiskolában és készségfejlesztő iskolában hét, a szakgimnáziumban nyolc, az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózatban négy munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből – az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat kivételével – egy tanítás nélküli munkanap programjáról – a nevelőtestület véleményének kikérésével – az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.

7. § (1) Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. november 4. (hétfő).

(2) A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő).

(3) A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő).

(4) Az iskola az (1) – (3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – az Nkt. 30. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.

(5) A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1) – (3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.

(6) Az (1) – (5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolák – szükség esetén – gondoskodnak a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.

4. Az általános iskolai beiratkozás és a középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezése

8. § Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2025. április 10–11-én kell beíratni.

9. § A középfokú iskolai, a kollégiumi felvételi eljárás, valamint az Arany János Programokkal kapcsolatos feladatok lebonyolításának ütemezését a 2. melléklet tartalmazza.

5. A vizsgák rendje

10. § (1) Az érettségi vizsgákat az 1. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.

(2) Az alapfokú művészeti iskolákban a tanítási év utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.

(3) A szakgimnáziumban és a szakiskolában a képesítő vizsgák időpontját a köznevelésért felelős miniszter 2024. szeptember utolsó munkanapjáig teszi közzé a Hivatal honlapján.

6. A témahetek és a témanap megszervezése

11. § (1) A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet [a továbbiakban: 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet] 7. § (4) bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témahetek és témanap időpontjai:

a) Magyar Diáksport Napja 2024. szeptember 27.,

b) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2025. március 3–7. között,

c) Digitális Témahét 2025. március 24–28. között,

d) Fenntarthatósági Témahét 2025. április 7–11. között.

(2) A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez, témanaphoz kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, valamint egyéb foglalkozásokat a témahét, témanap keretében megszervezheti.

7. Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése

12. § (1) A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani:

a) 4. évfolyamon szövegértés és matematika egy mérési napon;

b) 5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem két mérési napon;

c) 6–11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv három mérési napon.

(2) Az idegen nyelvi mérést az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében, a célnyelvi mérést angol és német nyelvből kell lebonyolítani.

(3) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések előkészítéséhez 2025. február 28-ig a Hivatal informatikai rendszerében rögzítik a szükséges tanulói adatokat és mérési csoportokat.

(4) Azok az iskolák, amelyekben a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, a (3) bekezdésben szereplő adatszolgáltatás során egyénenként jelzik, hogy melyek azok a tanulók, akik számára a matematika mérőeszközt a Hivatal a nemzetiség nyelvén biztosítsa. Ezek a tanulók a matematika mérést a nemzetiség nyelvén teljesítik.

(5) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.

(6) A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák, tanulók számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.

(7) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések lezárásához kapcsolódó adatokat legkésőbb 2025. június 6-ig küldik meg.

(8) A Hivatal az (1) bekezdés c) pontja szerinti matematika, szövegértés, természettudomány és nyelvi mérések előzetes tanulói eredményeit 2025. június 13-ig küldi meg az iskoláknak.

(9) A nemzetközi mérési feladatokban az iskolák és tanulóik a Hivatal felkérése alapján vesznek részt.

(10) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2024. október 11-ig felmérik azon első és második évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az általános iskolák 2024. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2024. december 6-ig elvégzik.

(11) Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2024. szeptember 17. és 2024. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő – és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2024. október 16-ig küldik meg.

(12) A 2024/2025. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2025. január 9. és 2025. május 9. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2025. június 20-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.

13. § (1) 2025. január 6. és 2025. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott nevelési-oktatási intézményekben, az intézményi dokumentumokban megvizsgálja a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 49. §-ában foglalt vendégtanulói jogviszony létesítését és annak dokumentálását.

(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2025. augusztus 29-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.

8. Záró rendelkezések

14. § Ez a rendelet 2024. szeptember 1-jén lép hatályba.

15. § Ez a rendelet 2026. június 1-jén hatályát veszti.

 

ÉRETTSÉGI VIZSGÁK

Őszi érettségik

Az őszi írásbeli érettségi vizsgák 2024. október 11-én kezdődnek és október 25-ig tartanak majd. Az első kötelező tantárgy a magyar nyelv és irodalom lesz, amiből 2024. október 14-én vizsgáznak a diákok reggel 8 órától. Az emelt szintű szóbeli vizsgák 2024. november 7-11 között, a középszintűek 2024. november 18-22 között lesznek.

Tavaszi érettségik

A tavaszi írásbeli érettségi vizsgák 2025-ben május 5. és május 23. között lesznek.

Az első vizsgatárgy a magyar nyelv és irodalom, illetve a magyar mint idegen nyelv lesz május 5-én, az utolsó vizsgatárgy pedig az olasz nyelv május 23-án.

Az emelt szintű szóbeliket 2025. június 3-11 között, a középszintű szóbeli vizsgákat 2025. június 16. és július 2. tartják majd. 

Középiskolai felvételi

központi írásbeli felvételire 2024. december 2-ig lehet majd jelentkezni, a vizsgákat pedig 2025. január 18-án (szombat) 10 órától tartják majd. A pótló központi felvételi vizsga időpontja 2025. január 28.  14 óra. Fontos, hogy a középfokú felvételi eljárás során a központi írásbeli vizsgára jelentkezés nem „váltja ki” vagy „helyettesíti” a középfokú iskolákba történő jelentkezést, aminek 2025. február 20. a határideje. A szóbelik 2025. március 3. és március 20. között lesznek.

További fontos dátumok

A tanulóknak ebben a tanévben is több mérésen részt kell venniük. Lesz többek között a(z)

  • 4. és 5. évfolyamon szövegértési és matematika mérés;
  • 6-11. évfolyamon szövegértés, matematika, természettudomány és idegen nyelvi mérés leszm, az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében,
  • 5-11. évfolyamon pedig digitális kultúra és történelem kísérleti mérések is lesznek.

Ezekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.

Témahetek

  • "PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét: 2025. március 3-7. között
  • Digitális Témahét: 2025. március 24-28. között
  • Fenntarthatósági Témahét: 2025. április 7-11. között
  • Magyar Diáksport Napja: 2024. szeptember 27.

 

Munkaterv időrendi sorrendben:

 

2024. szeptember 01. Tanévnyitó, első tanítási nap

2024. szeptember 19. Szülői értekezlet 17:00 óra (online)

2024. szeptember 20. OKTV-re történő jelentkezés határideje

2024. szeptember 27. Magyar Diáksport Napja (témanap)

2024. szeptember 30. TÉR felületre – személyes célok feltöltése

2024. szeptember 30. Tanulmányi területek meghatározása OH felé

2024. október 04. Aradi Vértanúk – megemlékezés október 06 emléknapról

2024. október 11. Brázay napok

2024. október 11-október 25-ig őszi középszintű írásbeli érettségi vizsgaidőszak

2024. október 9. Osztályozó vizsgára történő jelentkezések leadása tanulók részéről

2024. október 14. Osztályozó vizsgára történő jelentkezések BVKH felé történő jelzése

2024. október 20. Felvételi tájékoztató elkészítése, nyilvánosságra hozatala a honlapon.

2024. október 22. 1956-os Forradalom és Szabadságharc – megemlékezés

2024. október 24.Tanítás nélküli munkanap- Pályaorientációs nap

2024. október 25. Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap. Szalagavató (I. változat, DÖK kérése alapján)

2024. október 28- november 03. Őszi szünet

Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap. 2024. november 4. (hétfő).

2024. november 04. Tanítás nélküli munkanap Szakmai értekezlet

2024. november 05. Fogadóóra 15:00-18:00 óra (online)

2024. november 05. Nyílt nap

2024. november 18- november 22-ig Őszi középszintű szóbeli érettségi vizsgaidőszak

2024. november 28. Nyílt nap

2024. december 04. Osztályozó vizsgára jelentkezés leadása tanulók részéről

2024. december 09.Osztályozó vizsgára történő jelentkezések BVKH felé történő jelzése

2024. december 06. Mikulás

2024. december 09. Szülői értekezlet/ fogadóóra 17:00-17:30; 17:30-18:00

2024. december 02- december 13. Osztályozó vizsgák tervezett időpontja

2024. december 20. Karácsonyi ünnep

2024. december 23- 2024. január 03. Téli szünet

A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő).  

2025. január 09- május 10. NETFIT mérés (2023. június 21-ig feltöltés a rendszerbe.)

2025. január 16. Osztályozó értekezlet

2025. január 17. Szóbeli érettségi tételek leadási határideje

2025. január 17. Első félév vége

2025. január 22. A magyar kultúra napja

2025. január 24. Félévi értesítők kiadása a tanulók számára

Ezen belül az első félév 2025. január 17-ig tart majd, az iskolák január 24-ig értesítik a diákokat és a szülőket a félévi eredményekről.

2025. január 31. Tanítás nélküli munkanap- Nevelőtestületi értekezlet, Pedagógiai munka elemzése, értékelése, hatékonyságának vizsgálata

2025. február 03. Szülői értekezlet 17:00 (online)

2025. február 25. Kommunista diktatúra áldozatainak emléknapja

2025. március 03-07. A „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét

2025. március 24. és 2025. május 30 kompetenciamérés

2025. március 13. Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc – megemlékezés

2024. március 14. Tanítás nélküli munkanap- szakmai nap

2025. március 15. Nemzeti ünnep (munkaszüneti nap)

2025. március 22. A víz világnapja

2025. március 24-28 A Digitális Témahét.

2025. április 07-11. A Fenntarthatósági Témahét

2025. április 07. Szülői értekezlet végzős osztályok számára. 17:00-18:00 online

2025.április 08. A cigányság világnapja

2025.április 11. A magyar költészet napja

2025. április 15. Fogadóóra 15:00-18:00 (online)

2025. április 16. A holokauszt áldozatainak emléknapja, - Húsvét

2025. április 16. Osztályozó értekezlet végzős osztályok részére

2025. április 17- április 25. Tavaszi szünet

A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő).

2025. április 30. Végzős évfolyam utolsó tanítási napja

2025. április 30. Ballagás 14:00

2025. május 01. Nemzeti ünnep

2025. május 05- május 23. Írásbeli érettségi vizsgaidőszak

A tavaszi érettségik 2025. május 5-án hétfőn kezdődnek, és az utolsó vizsganap május 23-ig tart.

2025. május 28. A kihívás napja.

2025. június 06. A digitális országos kompetenciamérés lezárásához kapcsolódó adatok a Hivatal részére történő beküldésének határnapja

2025. június 10. Osztályozó értekezlet 17:00-

2025. június 13. Tanítás nélküli munkanap DÖK nap – kirándulás

2025. június 16. Kirándulás szervezése, lebonyolítása

2025. június 17. Tanítás nélküli munkanap, TÉR - Pedagógus teljesítményértékelések egyeztetése, rögzítések

2025. június 18. Tanítás nélküli munkanap- tanügyi adminisztráció

2025. június19. Iskolai vetélkedő

2025. június 20 (péntek). Utolsó tanítási nap – tanévzáró- bizonyítványosztás 14:00

A 2025. évi május–júniusi szóbeli érettségi vizsgák

Az emelt szintű szóbeliket 2025. június 3-11 között, a középszintű szóbeli vizsgákat 2025. június 16. és július 2. tartják majd.

2025. június 3-11. Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga

2025. június 16-július 02. Középszintű szóbeli érettségi vizsga

2025. június 27. Tanévzáró értekezlet, Nevelőtestületi értekezlet. Pedagógusi munka elemzés, értékelése, hatékonyságának vizsgálata.

2025. július- augusztusi időszakban szerdai napokon 8:00-11:00 ügyelet

2025. augusztus 21. Tanévnyitó értekezlet

2025. augusztus 25-26 Pótvizsga 8:00-12:00

2025. augusztus 29. a 2024/2025-ös tanév utolsó napja

 

Versenyek, vetélkedők

 

Az iskola tanulói részére biztosított, a tanulmányi versenyeken való részvétel. A tanulmányi versenyre való felkészítést az intézmény támogatja és segíti, amennyiben a versenyek anyagi ráfordítást is igényelnek, ahhoz a fenntartó egyetértését kikéri. A tanulmányi versenyeken való részvételt a tanuló jelezheti a szaktanár, illetve az intézmény vezetője, vagy intézményvezető helyettese felé.

Munkanapok áthelyezése

A tanítási napok átszervezése a törvényi előírások szerint. DÖK kérése alapján, a jelenléti oktatás növelése érdekében a tanítási napok óráinak növelése első félévben indokolt esetben.

A munka, - feladat és rendezvénytervet jóváhagyom, elfogadom, egyetértek vele:

Baranyai Tiborné sk.                   Puskás-Tóth Kinga  sk.      Papp Károlyné sk.     

………………………………..       ……………………….          …………………………..

intézményvezető                        intézményvezető h.           nevelőtestület részéről

 

Onódy Judit sk.                          Serényi Botond sk.           Baranyai Tibor sk.

………………………………..       ……………………….          …………………………..

szülői munkaközösség                DÖK                                fenntartó részéről

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MUNKATERV – FELELŐSÖK:

 

2024-2025 Munka- és feladatterv felelősökkel

 
   

Határidő/feladat-téma megnevezése

felelős/felelősök

2024. szeptember 01. Tanévnyitó, első tanítási nap

Baranyai Tiborné int.vez., osztályfőnökök, szaktanárok

2024. szeptember 19. Szülői értekezlet 17:00 óra (on-line)

nevelőtestület/osztályfőnökök

2024. szeptember 27. Magyar Diáksport Napja (témanap)

Podoba József pedagógus, Baranyai Tibor edző

2024. október 04. Aradi Vértanúk – megemlékezés

Imre Szabolcs pedagógus

2023. október 13. Brázay napok

Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, Imre Szabolcs,

2023. október 20. 1956-os Forradalom és Szabadságharc – megemlékezés

Imre Szabolcs pedagógus

2023. október 27. Szalagavató

Baranyai Tiborné int.vez, Puskás-Tóth Kinga  int.vez.h, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Harangozó Ákos, Petz Zsófia, Papp Károlyné, 9-12. évf. szereplők, + díszítés

2023. november 03. Fogadóóra 15:00-18:00 óra (on-line)

nevelőtestület tagjai, intézményvezető, intézményvezető helyettes

2023. november 08. Nyílt nap

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, Somogyi Antal, Imre Szabolcs

2023. november 24. Nyílt nap

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, Somogyi Antal, Imre Szabolcs

2023. december 06. Mikulás

Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina,

2023. december 04- december 16. Osztályozó vizsgák tervezett időpontja

Baranyai Tiborné, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Szaktanárok

2022. december 21. Karácsonyi ünnep

Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Papp Károlyné

2024. január 09- május 10. NETFIT mérés (2024. június 21-ig feltöltés a rendszerbe.)

Podoba József pedagógus, Baranyai Tibor

2023. január 17. Szóbeli érettségi tételek leadási határideje

Szaktanárok

2023. január 16. Osztályozó értekezlet

Baranyai Tiborné, nevelőtestület

2024. január 26. Félévi értesítők kiadása a tanulók számára

Osztályfőnökök

 

 

 

 

2024. február 02. Szülői értekezlet 17:00 (on-line)

Osztályfőnökök, Baranyai Tiborné int.vez.

2024. február 05. Nevelőtestületi értekezlet, Pedagógiai munka elemzése, értékelése, hatékonyságának vizsgálata

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, nevelőtestület tagjai

2024. február 23. Kommunizmus áldozatainak emléknapja

Imre Szabolcs pedagógus

2024. március 04-08 A „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét

Podoba József, Baranyai Tiborné, szaktanárok

2024. március 04- június 14.  Kimeneti Kompetenciamérés 10. évfolyam

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, nevelőtestület tagjai, Baranyai Tibor

2024. március 14. Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc – megemlékezés

Imre Szabolcs pedagógus

2024. április 08-12. A Digitális Témahét.

Dlusztus Péter, Baranyai Tibor

2024. április 12. Magyarországi holokauszt emléknap

Gál András pedagógus

2024. április 24. Osztályozó értekezlet végzős osztályok részére

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, nevelőtestület

2024. április 22-26. A Fenntarthatósági Témahét

Horváth Erika, Somogyi Antal, Baranyai Tiborné, Gál András

2024. április 25. Fogadóóra 15:00-18:00 (on-line)

Nevelőtestület

2024. május 03. Ballagás 14:00

Baranyai Tiborné, Papp Károlyné, Puskás-Tóth Kinga, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Harangozó Ákos, Harangozóné Király Erika, Petz Zsófia

2024. május 03- május 27. Írásbeli érettségi vizsgaidőszak

Nevelőtestület tagjai, javító-kérdező tanárok, felügyelők, jegyző

2024. június 10. Osztályozó értekezlet

Nevelőtestület tagjai

2024. június 21. Utolsó tanítási nap – tanévzáró- bizonyítványosztás 14:00

Baranyai Tiborné, osztályfőnökök, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina

A 2024. évi júniusi szóbeli érettségi vizsgák

Baranyai Tiborné, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, javító-kérdező tanárok

2024. június 17-július 03. Középszintű szóbeli érettségi vizsga

Baranyai Tiborné, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, javító-kérdező tanárok

2024. június 27. Tanévzáró értekezlet, Nevelőtestületi értekezlet. Pedagógusi munka elemzés, értékelése, hatékonyságának vizsgálata.

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, nevelőtestület, tantestület tagjai, szakértő

2023. július- augusztusi időszakban szerdai napokon 8:00-11:00 ügyelet

Beosztás alapján kerül kialakításra

2024. augusztus 23. Tanévnyitó értekezlet

Baranyai Tiborné, tantestület

2023. augusztus 22-23 Pótvizsga 8:00-12:00

Nevelőtestület

 

 

 

Nevelőtestület nevében jóváhagyta:

 

 

………………………………………                        ……………………………………………………..

            pedagógus                                                                 pe

 

MUNKA-FELADAT-ÉS RENDEZVÉNYTERV

2023-2024

  

 

Bevezetés

 

 

A 2023/2024 évi munkatervünk alapdokumentuma a pedagógia program, az abban meghatározott és megfogalmazottak szerint, valamint azok a mérési eredmények, melyek a korábbi évek méréseit tartalmazzák, azzal, hogy figyelembe vesszük a szakértői véleményeket, a fenntartó által megfogalmazott elvárásokat, a jogszabályi előírásokat.

Pedagógiai célkitűzések

Intézményünk célja, egy eredményesen működő iskola, amely szolgáltatásaival megfelel az iskolahasználók számára.

  • KIEMELT HANGSÚLY

 

• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a  hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.

• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.

  • Lemorzsolódás, bukások számának csökkentése,

• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével a tanulói eredményesség fokozása.

• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.

  • Az intézmény pedagógiai-szakmai munkájának fejlesztése.
  • Praktikus ismeretek előtérbe helyezése
  • Személyiség és közösségfejlesztés
  • Alapkészségek folyamatos fejlesztése, megszilárdítása
  • Pályázatokon való részvétel
  • Tanulmányi versenyeken való részvétel
  • Sportversenyeken való részvétel
  • Szoros kapcsolat kialakítása a partnerekkel, az iskola külső környezetével
  • Elektronikus információs technikák hangsúlyozása
  • Kompetenciafejlesztés
  • A kompetenciaeredmények javítása
  • Hatékony kooperatív tanítási/tanulási módszerek elsajátítása
  • Tehetséggondozás, felzárkóztatás- folyamatos munkát igényel
  • Innovatív tanulási- tanítási módszerek megismerése, alkalmazása
  • Intézményi értékelés

 

Személyi feltételek:

-          intézményvezető 1 fő

-          intézményvezető-helyettes- 1 fő

-          szakos tanárok 17 fő

-          nevelő-oktató munkát segítők 2 fő

-          szakértő- 1 fő

 

 

 

Az intézményben tanulók adatai:

Az intézményben tanulók létszámának pontos meghatározása 2023.10.01-i dátummal kerül meghatározásra, mely beillesztésre kerül a munkatervbe.

A felvehető tanulói létszám az alábbi:

 

Tényleges tanulói létszám 2023.10.01.

 

Tárgyi feltételek

Épület

 

A mind az idei, mind a korábbi tanévekben, ismét folytatjuk a szükséges tisztasági festéseket, a fertőtlenítést, nagytakarítást. Szükség esetén kis és nagyjavításokat végzünk az épületen, az épületben.

Eszközök és felszerelések:

A nevelő-oktató munkához elengedhetetlenül szükséges, kötelező eszközök és felszerelésekkel rendelkezünk.

Épületek száma: 1
Tantermek száma: 8
ebből:Informatika terem: 2

Szaktanterem: 5
Tanulói számítógépek száma: 20
Fejhallgatók száma: 15
Fejlesztő szoba: 2
Tornaszoba: 1
Könyvtár: nyitott polcos rendszer

 

-          Egyéb, nem az intézmény tulajdonában lévő létesítmény használata:
uszoda (Magyarhertelendi termál)

sportpálya (Magyarhertelendi labdarúgó pálya)

 

 

  1. 1.   A 2023/2024. tanév munkáját meghatározó jogi környezet:

 

1.1 Törvényi háttér

• 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről

• 2019.évi LXX. törvény a közneveléssel összefüggő egyes törvények módosításáról és

a nemzeti köznevelés tankönyvellátásáról szóló 2013.évi CCXXXII. törvény hatályon kívül helyezéséről

• 1.2 Kormányrendeletek

• 110/2012. (VI:4.) Kormányrendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról és bevezetéséről és alkalmazásáról

• 229/2012. (VIII.28) Kormányrendelet a nemzeti köznevelési törvény végrehajtásáról

• 326/2013. (VIII. 30) Kormányrendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról

• 277/1977 (XII.22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről

• 235/2016. (VII. 29.) Korm. rendelet A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosításáról

• 134/2016 (VI.10.) Korm. rendelet az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről

• 170/2016 (VII.1.) Korm. rendelet az egyes oktatási tárgyú kormányrendelet módosításáról

1.3 Miniszteri rendeletek

• 20/2012. (VIII.31) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról

• 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelete a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról

• 15/2013. (II. 26) EMMI rendelet, a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről

• 16/2013 (II.28.) EMMI rendelet a tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről

• 11/2019 (VII. 3.) EMMI rendelet a 2022/2023. tanév rendjéről

1.4 Belső szabályzók

• Fenntartó szabályzatai

• SZMSZ

• Házirend

• Iratkezelési szabályzat

• Munkaköri leírások

• Belső szabályzatok, intézményvezetői utasítások

1.5 Szakmai szabályzók

• Pedagógiai program

• Helyi- és kerettantervek

• 2021/2022. tanév pedagógiai munkájáról készült beszámoló,

• Intézményi és vezetői önfejlesztési terv

• Intézkedési és fejlesztési tervek

1.6 Beszámolók

• a 2023/2024 évi féléves, illetve éves beszámolók•

 

Szakmai munkát segítő egyéb dokumentumok használata:

  • Önértékelési kézikönyv
  • Az Oktatási Hivatal által publikált, szakmai útmutatók és módszertani kiadványok
  • https://www.oktatas.hu/kiadvanyok/
  • Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez

 

Alapdokumentumok:

A jelenleg hatályos alapdokumentumok módosítását teszi szükségessé 2023. május 30-ig, hogy a törvényi változások figyelembevételével kerül módosításra az intézmény Alapító okirata, a Szervezeti és Működési Szabályzata, a Pedagógiai Programja, a Házirendje. Az elkészült dokumentumokat a Baranya Vármegye Kormányhivatal részére küldi meg a fenntartó jóváhagyásra, majd azt követően a működési engedély jóváhagyására, mely átvezetésre kerül minden, az iskolát érintő dokumentumban.

Intézményi dokumentumok kezelése, ellenőrzése:

  • Törzslap, beírási napló – felelős: iskolatitkár, adminisztrátor, osztályfőnök, határidő: naprakész, ellenőrzés: intézményvezető helyettes, intézményvezető, határidő: havi rendszerességgel
  • Kréta rendszer – felelős: osztályfőnök, szaktanárok, intézményvezető, intézményvezető helyettes, adminisztrátor,- folyamatos,- heti,- havi félévi ellenőrzés
  • Osztálynapló- felelős: osztályfőnök, szaktanárok, ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, határidő: havi rendszerességgel
  • KIR rendszer – felelős: iskolatitkár, adminisztrátor, ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, havi rendszerességgel
  • Alapdokumentumok – felelős: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, nevelőtestület, tantestület,- ellenőrzés: intézményvezető, intézményvezető-helyettes, (törvényi változás miatt: Baranya Vármegye Kormányhivatal),- két évente törvényességi ellenőrzés- Baranya Vármegye Kormányhivatal, Hatósági Főosztály
  • Intézményi honlap- rendszergazda, intézményvezető ellenőrzés: folyamatos

Dokumentumok elkészítése, korrekciója:

  • Jogszabályi változások figyelembevételével
  • Egyeztetés, jóváhagyás
  • Szakértői vélemények
  • Előterjesztés (BVMKH)

 

Pedagógiai célkitűzések

• Az intézmény jogszerű és törvényes működésének biztosítása a Nkt., a NAT, a  hozzájuk kapcsolódó kormány és miniszteri rendeletekkel, belső szabályzókkal összhangban.

• A Pedagógiai program eredményes megvalósításával magas színvonalú nevelő- és oktatómunka.

  • Lemorzsolódás, bukások számának csökkentése,

• Az iskola célrendszeréből adódó eredményesség további növelésével a tanulói eredményesség fokozása.

• Nevelő-oktató tevékenységünkkel, diákjaink tanulmányi teljesítményével és viselkedésével, sokszínű programjainkkal közvetlen partnereink elégedettségének folyamatos növelése, az intézmény elismertségének további emelése a szülők és a társadalmi környezet számára.

 

2023/2024-as tanév rendje

30/2023. (VIII. 22.) BM rendelet a 2023/2024. tanév rendjéről

2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.

(2) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a 2023/2024. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2023. szeptember 1. (péntek) és utolsó tanítási napja 2024. június 21. (péntek). A tanítási napok száma – a gimnázium, a szakgimnázium és a szakiskola kivételével – valamennyi intézménytípusban száznyolcvan nap. A nappali oktatás munkarendje szerint működő szakgimnáziumban százhetvenhat, gimnáziumban és szakiskolában százhetvenhét nap a tanítási napok száma.

(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán vagy befejező szakképzési évfolyamán az utolsó tanítási nap

a) középfokú iskolákban 2024. május 3. (péntek),

b) a két évfolyamos részszakmára való felkészítést folytató szakiskolákban 2024. május 31. (péntek).

(4) A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2024/2025. tanítási évben történő feldolgozásáról.

(5) A tanítási év lezárását követően az iskola – ha az iskola fenntartója azzal egyetért, és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.

(6) A 2023/2024. évi átmeneti időszak téli közfoglalkoztatásával összefüggő képzési programban felnőttoktatás keretében részt vevő tanulók a 2023/2024. tanévre 2023. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.

(7) Az iskolai végzettséggel nem rendelkező, munkanélküli vagy inaktív személyek alapfokú végzettség megszerzését, funkcionális analfabetizmus csökkentését, képzési vagy foglalkoztatási programokba történő bekapcsolódását célzó projektben részt vevő, felnőttoktatás keretében tanulók a 2023/2024. tanévre 2023. szeptember 1-jét követően is beiratkozhatnak.

3. § Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját – a tanítási év első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.

4. § (1) A tanítási év első féléve 2024. január 19-ig tart. Az iskolák 2024. január 26-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. A 3. §-ban meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.

(2) Az első félév és tanítási év utolsó napját, a középiskolában a május–júniusi szóbeli érettségi vizsgaidőszak utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskolák a nevelőtestületi értekezleten elvégzik a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.

3. Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok

5. § A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában, a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolában és az alapfokú művészeti iskolában négy, a nappali oktatás munkarendje szerint működő gimnáziumban, szakiskolában és készségfejlesztő iskolában hét, a szakgimnáziumban nyolc, az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózatban négy munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből – az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat kivételével – egy tanítás nélküli munkanap programjáról – a nevelőtestület véleményének kikérésével – az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.

6. § (1) Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2023. október 27. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2023. november 6. (hétfő).

(2) A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2023. december 21. (csütörtök), a szünet utáni első tanítási nap 2024. január 8. (hétfő).

(3) A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. március 27. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2024. április 8. (hétfő).

(4) Az iskola az (1)–(3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – az Nkt. 30. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.

(5) A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1)–(3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.

(6) Az (1)–(5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolák – szükség esetén – gondoskodnak a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.

 

5. A vizsgák rendje

9. § (1) Az érettségi vizsgákat az 1. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.

(2) Az alapfokú művészeti iskolákban a tanítási év utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.

(3) A szakgimnáziumban és a szakiskolában a képesítő vizsgák időpontját a köznevelésért felelős miniszter 2023. szeptember utolsó munkanapjáig teszi közzé a Hivatal honlapján.

6. A témahetek és a témanap megszervezése

10. § (1) A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 7. § (4) bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témahetek és témanap időpontjai:

a) Magyar Diáksport Napja 2023. szeptember 29.,

b) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2024. március 4–8. között,

c) Digitális Témahét 2024. április 8–12. között,

d) Fenntarthatósági Témahét 2024. április 22–26. között.

(2) A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez, témanaphoz kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, valamint egyéb foglalkozásokat a témahét, témanap keretében megszervezheti.

7. Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése

11. § (1) A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani:

a) 4–5. évfolyam: szövegértés, matematika mérés;

b) 6–11. évfolyam: szövegértés, matematika, természettudomány, idegen nyelvi mérés az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében, célnyelvi mérés angol, német, kínai nyelvből;

c) 5–11. évfolyam: digitális kultúra és történelem kísérleti mérés.

(2) A mérésben érintett tanulók a 4. évfolyamon egy, az 5. évfolyamon két, a 6–11. évfolyamon három mérési napon vesznek részt.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott mérések előkészítéséhez szükséges, a Hivatal által meghatározott adatokat az iskolák 2023. december 6-ig küldik meg.

(4) Azok az iskolák, amelyekben a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, a (3) bekezdésben szereplő adatszolgáltatás során egyénenként jelzik, hogy melyek azok a tanulók, akik számára a matematika mérőeszközt a Hivatal a nemzetiség nyelvén biztosítsa. Ezek a tanulók a matematika mérést a nemzetiség nyelvén teljesítik.

(5) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésekre 2024. március 4. és 2024. június 3. között kerül sor.

(6) A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.

(7) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések lezárásához kapcsolódó adatokat legkésőbb 2024. június 12-ig küldik meg.

(8) A Hivatal az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti mérések – kivéve a 9–11. évfolyam nyelvi méréseit – előzetes tanulói eredményeit 2024. június 14-ig küldi meg az iskoláknak.

(9) A nemzetközi mérési feladatokban az iskolák és tanulóik a Hivatal felkérése alapján vesznek részt.

(10) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2023. október 13-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az általános iskolák 2023. október 27-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2023. december 8-ig elvégzik.

(11) Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2023. szeptember 19. és 2023. október 11. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő- és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2023. október 18-áig küldik meg.

(12) A 2023/2024. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2024. január 9. és 2024. május 10. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2024. június 21-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.

12. § (1) 2024. január 8. és 2024. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott nevelési-oktatási intézményekben, az intézményi dokumentumokban megvizsgálja, hogy az intézmények a 2020. évi Nemzeti alaptantervhez illeszkedő tartalmi szabályozókat a felmenő rendszerben bevezették-e.

(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2024. augusztus 30-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.

 

 

 

ÉRETTSÉGI VIZSGÁK

 

 

 

 

 

Középiskolai felvételi

 

További fontos dátumok

 

Témahetek

 

 

Munkaterv időrendi sorrendben:

 

2023. szeptember 01. Tanévnyitó, első tanítási nap

2023. szeptember 07. Szülői értekezlet 17:00 óra (on-line)

2022. szeptember 25- október 23. Bemeneti Kompetenciamérés 9-11. évfolyam

2023. szeptember 29. Magyar Diáksport Napja (témanap)

2023. október 06. Aradi Vértanúk – megemlékezés

2023. október 13. Brázay napok

2023. november 21- november 25-ig Őszi szóbeli érettségi vizsgaidőszak

Az őszi érettségi szezon 2023. október 13-án kezdődik a nemzetiségi nyelvi és irodalmi írásbelikkel, az írásbeli vizsgák egészen október 27-ig tartanak.

Szóbeli vizsgák emelt szinten: 2023.november 9-13

Szóbeli vizsgák középszinten: 202. november 20-24

2023. október 21. 1956-os Forradalom és Szabadságharc – megemlékezés

2023. október 28. Szalagavató (I. változat, DÖK kérése alapján)

2023. október 28- november 05. Őszi szünet

 

Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2023. október 29. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap. 2023. november 6. (hétfő).

 

2023. november 03. Fogadóóra 15:00-18:00 óra (on-line)

2023. november 08. Nyílt nap

2023. november 9-13. Emelt szintű szóbeli érettségik

2023. november 20-24. Középszintű szóbelik érettségik.

2023. november 24. Nyílt nap

2023. december 06. Mikulás

2023. december 04- december 16. Osztályozó vizsgák tervezett időpontja

2023. december 21. Karácsonyi ünnep

2023. december 22- 2024. január 07. Téli szünet

 

A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2023. december 21. (csütörtök), a szünet utáni első tanítási nap 2024. január 8. (hétfő).  

 

2024. január 09- május 10. NETFIT mérés (2023. június 21-ig feltöltés a rendszerbe.)

2024. január 17. Szóbeli érettségi tételek leadási határideje

2024. január 16. Osztályozó értekezlet

2024. január 19. Első félév vége

2024. január 26. Félévi értesítők kiadása a tanulók számára

 

 

Ezen belül az első félév 2024. január 29-ig tart majd, az iskolák január 26-ig értesítik a diákokat és a szülőket a félévi eredményekről.

2024. február 02. Szülői értekezlet 17:00 (on-line)

2024. február 05. Nevelőtestületi értekezlet, Pedagógiai munka elemzése, értékelése, hatékonyságának vizsgálata

2024. február 23. Kommunizmus áldozatainak emléknapja

2024. március 04-08. A "PÉNZ7" pénzügyi és vállalkozói témahét

2024. március 04- június 14.  Kimeneti Kompetenciamérés 9-11. évfolyam

2024. március 14. Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc – megemlékezés

2024. március 15. Nemzeti ünnep (munkaszüneti nap)

2024. április 08-12. A Digitális Témahét.

2024. március 28- április 07. Tavaszi szünet

A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. március 27. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2024. április 8. (hétfő).

2024. április 12. Magyarországi holokauszt emléknap

2024. április 24. Osztályozó értekezlet végzős osztályok részére

2024. április 22-26. A Fenntarthatósági Témahét

2024. április 25. Fogadóóra 15:00-18:00 (on-line)

2024. május 03. Végzős évfolyam utolsó tanítási napja

2023. május 03. Ballagás 14:00

2024. május 01. Nemzeti ünnep

2024. május 03- május 27. Írásbeli érettségi vizsgaidőszak

A tavaszi érettségik 2022. május 3-án pénteken kezdődnek, és az utolsó vizsganap május 27-ig tart.

2024. június 10. Osztályozó értekezlet

2024. június 21 (péntek). Utolsó tanítási nap – tanévzáró- bizonyítványosztás 14:00

A 2024. évi május–júniusi szóbeli érettségi vizsgák

2024. június 5-12. Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga

2024. június 17-július 03. Középszintű szóbeli érettségi vizsga

2024. június 27. Tanévzáró értekezlet, Nevelőtestületi értekezlet. Pedagógusi munka elemzés, értékelése, hatékonyságának vizsgálata.

2024. július- augusztusi időszakban szerdai napokon 8:00-11:00 ügyelet

2024. augusztus 23. Tanévnyitó értekezlet

2024. augusztus 22-23 Pótvizsga 8:00-12:00

 

Versenyek, vetélkedők

 

Az iskola tanulói részére biztosított, a tanulmányi versenyeken való részvétel. A tanulmányi versenyre való felkészítést az intézmény támogatja és segíti, amennyiben a versenyek anyagi ráfordítást is igényelnek, ahhoz a fenntartó egyetértését kikéri. A tanulmányi versenyeken való részvételt a tanuló jelezheti az szaktanár, illetve az intézmény vezetője, vagy intézményvezető helyettese felé.

 

Munkanapok áthelyezése

 

A tanítási napok átszervezése a fűtési szezon megkezdése előtt. DÖK kérése alapján, a jelenléti oktatás növelése érdekében a tanítási napok óráinak növelése.

 

A munka,-feladat és rendezvénytervet jóváhagyom, elfogadom, egyetértek vele:

 

………………………………..         ……………………….          …………………………..

intézményvezető                            intézményvezető h.            nevelőtestület részéről

 

 

………………………………..         ……………………….          …………………………..

szülői munkaközösség                  DÖK                                      fenntartó részéről

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MUNKATERV – FELELŐSÖK:

 

2023-2024 Munka és feladatterv felelősökkel

 
   

Határidő/feladat-téma megnevezése

felelős/felelősök

2023. szeptember 01. Tanévnyitó, első tanítási nap

Baranyai Tiborné int.vez., osztályfőnökök, szaktanárok

2023. szeptember 07. Szülői értekezlet 17:00 óra (on-line)

nevelőtestület/osztályfőnökök

2023. szeptember 25-.október 23. Bemeneti  Kompetenciamérés 9-11. évfolyam

Baranyai Tiborné int.vez., Imre Szabolcs pedagógus, Baranyai Tibor rendszergazda

2023. szeptember 29. Magyar Diáksport Napja (témanap)

Podoba József pedagógus

2023. október 06. Aradi Vértanúk – megemlékezés

Imre Szabolcs pedagógus

2023. október 13. Brázay napok

Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, Imre Szabolcs, Roubál Nikolett,

2023. október 20. 1956-os Forradalom és Szabadságharc – megemlékezés

Imre Szabolcs pedagógus

2023. október 27. Szalagavató

Baranyai Tiborné int.vez, Horváth Erika int.vez.h, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Harangozó Ákos, Petz Zsófia, Papp Károlyné, 9-12. évf. szereplők, + díszítés

2023. november 03. Fogadóóra 15:00-18:00 óra (on-line)

nevelőtestület tagjai, intézményvezető, intézményvezető helyettes

2023. november 08. Nyílt nap

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, Somogyi Antal, Imre Szabolcs, Roubál Nikolett

2023. november 24. Nyílt nap

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, Somogyi Antal, Imre Szabolcs, Roubál Nikolett

2023. december 06. Mikulás

Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina,

2023. december 04- december 16. Osztályozó vizsgák tervezett időpontja

Baranyai Tiborné, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Szaktanárok

2022. december 21. Karácsonyi ünnep

Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Papp Károlyné

2024. január 09- május 10. NETFIT mérés (2024. június 21-ig feltöltés a rendszerbe.)

Podoba József pedagógus, Baranyai Tibor

2023. január 17. Szóbeli érettségi tételek leadási határideje

Szaktanárok

2023. január 16. Osztályozó értekezlet

Baranyai Tiborné, nevelőtestület

2024. január 26. Félévi értesítők kiadása a tanulók számára

Osztályfőnökök

 

 

 

 

2024. február 02. Szülői értekezlet 17:00 (on-line)

Osztályfőnökök, Baranyai Tiborné int.vez.

2024. február 05. Nevelőtestületi értekezlet, Pedagógiai munka elemzése, értékelése, hatékonyságának vizsgálata

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, nevelőtestület tagjai

2024. február 23. Kommunizmus áldozatainak emléknapja

Imre Szabolcs pedagógus

2024. március 04-08 A "PÉNZ7" pénzügyi és vállalkozói témahét

Podoba József, Baranyai Tiborné, szaktanárok

2024. március 04- június 14.  Kimeneti Kompetenciamérés 10. évfolyam

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, nevelőtestület tagjai, Baranyai Tibor

2024. március 14. Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc – megemlékezés

Imre Szabolcs pedagógus

2024. április 08-12. A Digitális Témahét.

Dlusztus Péter, Baranyai Tibor

2024. április 12. Magyarországi holokauszt emléknap

Gál András pedagógus

2024. április 24. Osztályozó értekezlet végzős osztályok részére

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, nevelőtestület

2024. április 22-26. A Fenntarthatósági Témahét

Horváth Erika, Somogyi Antal, Baranyai Tiborné, Gál András

2024. április 25. Fogadóóra 15:00-18:00 (on-line)

Nevelőtestület

2024. május 03. Ballagás 14:00

Baranyai Tiborné, Papp Károlyné, Puskás-Tóth Kinga, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina, Harangozó Ákos, Harangozóné Király Erika, Petz Zsófia

2024. május 03- május 27. Írásbeli érettségi vizsgaidőszak

Nevelőtestület tagjai, javító-kérdező tanárok, felügyelők, jegyző

2024. június 10. Osztályozó értekezlet

Nevelőtestület tagjai

2024. június 21. Utolsó tanítási nap – tanévzáró- bizonyítványosztás 14:00

Baranyai Tiborné, osztályfőnökök, Baranyai Tibor, Pelyhe Fruzsina

A 2024. évi júniusi szóbeli érettségi vizsgák

Baranyai Tiborné, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, javító-kérdező tanárok

2024. június 17-július 03. Középszintű szóbeli érettségi vizsga

Baranyai Tiborné, Pelyhe Fruzsina, Baranyai Tibor, javító-kérdező tanárok

2024. június 27. Tanévzáró értekezlet, Nevelőtestületi értekezlet. Pedagógusi munka elemzés, értékelése, hatékonyságának vizsgálata.

Baranyai Tiborné, Horváth Erika, nevelőtestület, tantestület tagjai, szakértő

2023. július- augusztusi időszakban szerdai napokon 8:00-11:00 ügyelet

Beosztás alapján kerül kialakításra

2024. augusztus 23. Tanévnyitó értekezlet

Baranyai Tiborné, tantestület

2023. augusztus 22-23 Pótvizsga 8:00-12:00

Nevelőtestület

 

 

 

BRÁZAY KÁLMÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM, SZAKISKOLA, SZAKGIMNÁZIUM, TECHNIKUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA

 

 

MUNKA,-FELADAT ÉS RENDEZVÉNYTERV

 

 

2022/2023-AS TANÉV

 

 

A 2022/2023-es tanév rendjéről szóló kormányrendelet alapján az iskolai év 2022.szeptember 1-jén, csütörtökön kezdődik, és 2023. június 15-ig, csütörtökig tart. 

A diákoknak összesen 183 napig – a szakgimnáziumokban 179, a gimnáziumokban és szakiskolákban 180 napig – kell iskolába járniuk. Ez alól kivételt jelentenek a végzősök: a középiskolások számára az utolsó tanítási nap 2023. május 04-én lesz. A két évfolyamos rész-szakképesítésekre való felkészítést folytató szakiskolákban pedig 2023. május 31-ig tart majd a tanév.

A tanév első félévének 2023. január 20-án lesz vége.  Az iskolák 2023.január 27-ig értesítik majd a diákokat és a szülőket a félévi eredményekről.

SZÜNETEK:

Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2022. október 28. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap. 2022. november 7. (hétfő). (változás  tv. szerint őszi szünet áthelyezve téli szünethez)

A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2022. december 21. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2023. január 3. (kedd).  (változás tv. szerint első tanítási nap: 2023.01.09.)

A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2023. április 05. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2023. április 12. (szerda).

Érettségik

Az őszi érettségi szezon 2022. október 14-én kezdődik a nemzetiségi nyelvi és irodalmi írásbelikkel, az írásbeli vizsgák egészen október 27-ig tartanak. Az emelt szintű szóbeli érettségiket 2022. november 10-14 között tartják, a középszintű szóbeliket pedig november 21-25 között. 

 

 

 

 

 

 

A tavaszi érettségik 2023. május 5-én, pénteken kezdődnek, és egészen május 26-ig tartanak. A magyar nyelv és irodalom középszintű érettségi 2023. május 08-án, hétfőn kezdődik. Az emelt szintű szóbelikre 2023. június 7-14. között, a középszintűekre június 19-30. között kerül sor. A pontos beosztás:

 

 

Középiskolai felvételi

A középfokú iskoláknak 2022. október 20-ig kell nyilvánosságra hozni a felvételi tájékoztatót, az általános iskolák pedig október 31-ig tájékoztatják a nyolcadikosokat a felvételi eljárásról.

November 16-ig az Oktatási Hivatal közzéteszi azoknak a középiskoláknak a listáját, amelyek központi írásbeli felvételi vizsgát szerveznek.

A központi írásbeli felvételit 2023. január 21-én tartják az érintett középiskolák, a pótló írásbeli vizsgát pedig január 31-én. Az eredményekről február 10-ig értesítik a diákokat.

A szóbeli vizsgákat 2023. február 27. és március 14. között tartják.

2023. március 17-ig nyilvánosságra hozza a jelentkezők felvételi jegyzékét.

A tanulói adatlapokat 2023. március 21-22-én lehet majd módosítani.

A felvételről vagy elutasításról 2023. április 28-ig értesítik a diákokat.

2023. május 8-19-ig. és május 08- augusztus 31. között az iskola igazgatója rendkívüli felvételi eljárást írhat ki.

A középiskolai beiratkozás 2023. június 21-23. között lesz.

További f

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 42
Tegnapi: 79
Heti: 320
Havi: 1 056
Össz.: 445 484

Látogatottság növelés
Oldal: 2022-2023-2024 -2025tanév rendje
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium - © 2008 - 2025 - brazaygimi.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »