Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium

Felnőttek általános iskolája, gimnázium, Magyarhertelend, Kossuth u.53/c T: 06/72-390-803 e-mail: brazaygimi@gmail.com Fenntartó: De La Salle Szent János Egyesület

 

Közzétételi lista 2023.

 

https://kir2info.kir.hu/Adatszolg/Index

Pedagógiai program hatályos: 2023.09.01-től

PEDAGÓGIAI PROGRAM

Tartalom
Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium ................... Hiba! A könyvjelző nem létezik.
Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium ................... Hiba! A könyvjelző nem létezik.
1. BEVEZETÉS ..................................................................................................................6
1.1. Az iskola célja, pedagógiai hitvallása ...........................................................................6
A pedagógiai program törvényi háttere: ..................................................................................7
Magyarország Alaptörvénye (2011. április 25.) ...............................................................7
1.2 Az intézmény adatai ....................................................................................................7
1.3. Iskolánk feladatvállalása a közoktatás rendszerében: ................................................... 10
2. NEVELÉSI PROGRAM: ................................................................................................ 11
A Nemzeti alaptantervben meghatározott pedagógiai feladatok helyi megvalósítása ........... 11
2.1. A nevelő-oktató munka pedagógiai alapelvei, értékei, céljai, feladatai, eszközei, eljárásai: ............................................................................................................................... 12
2.1.1. Pedagógiai alapelveink ........................................................................................... 12
A nevelő-oktató munka értékei ............................................................................................. 17
2.1.2. Célok, feladatok: ................................................................................................... 18
2.1.2.1. Gimnáziumunkban ................................................................................................... 20
2.1.2.3. A sajátos nevelési igényű tanulók integráltoktatásban ............................................ 21
3. 1.2.4. Általános iskola felnőtt tagozata: ......................................................................... 24
2. 1.2. 6. Gimnáziumi felnőttoktatás (esti/levelező) ............................................................... 25
2.1.3. Eszközök, eljárások: ................................................................................................ 34
2.2. A személyiségfejlesztéssel kapcsolatos pedagógiai feladatok: ..................................... 36
2.2.1. A személyiségfejlesztés területei: ............................................................................. 38
2.2.2. A személyiségfejlesztés színterei: .......................................................................... 45
2.2.3. A személyiségfejlesztés módszerei: ....................................................................... 45
2.3. Az egészségfejlesztéssel kapcsolatos pedagógiai feladatok: ..................................... 46
2.4. Az elsősegély-nyújtási alapismeretek elsajátítása: ..................................................... 50
2.4.1. Az iskolai elsősegélynyújtás oktatásának legfőbb célja: .............................................. 50
2.4.2. Az elsősegély-nyújtási alapismeretek elsajátításának formái: ................................... 50
Az elsősegély-nyújtási alapismeretek elsajátítása ............................................................ 50
2.5. A közösségfejlesztéssel kapcsolatos pedagógiai feladatok: ....................................... 51
2.5.1. A közösségfejlesztés célja: ........................................................................................ 51
2.5.2. Feladataink:............................................................................................................ 52
2.5.3. Formái: ................................................................................................................... 55
2.5.3.1. A közösségi szolgálattal kapcsolatos rendelkezések ............................................... 55
2.5.4. Sikerkritériumok: .................................................................................................... 57
2.5.5. A tanítási órán megvalósítható közösségfejlesztő feladatok: .................................. 57
2.5.6. Az egyéb foglalkozások közösségfejlesztő hatásai:................................................ 57
2.5.7. A diákönkormányzati (DÖK) munka közösségfejlesztési feladatai: ............................ 58
2.5.8. A szabadidős tevékenység közösségfejlesztő feladatai: ......................................... 58
2.5.8.1. Feladatok: ................................................................................................................ 59
2.5.8.2. Hagyományok ápolása: ........................................................................................... 59
2.6. A pedagógusok helyi feladatai, az osztályfőnök feladatai: .......................................... 60
2.6.1. A pedagógusok legfontosabb intézményi helyi feladatai: ........................................ 62
2.6.2. Az osztályfőnökök feladatai és hatásköre: .................................................................. 66
2.7. A kiemelt figyelmet igénylő tanulókkal kapcsolatos pedagógiai tevékenység: ................ 67
2.7.1. A tehetség, képesség kibontakoztatását segítő tevékenységek: ................................. 67
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium,
7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c
Email cím: brazaygimi@gmail.com, Tel: 06/72-390-803
3
2.7.2. A tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő program: ...................... 69
2.7.3. Beilleszkedési, magatartási és tanulási nehézségekkel küzdő tanulók segítésével összefüggő pedagógiai tevékenységek ................................................................................ 71
Gyermekvédelemről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerint hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) tanulók ................................................................ 74
2.7.4. Az ifjúságvédelmi feladatok ellátása ....................................................................... 75
A gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok ..................................................... 75
2.7.5 A szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenység: ................................................. 77
2.7.5.1. Intézményi ösztöndíjak: ........................................................................................... 77
2.7.5.2. A megsegítés egyéb formái: .................................................................................... 78
A tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedések ............................................................ 78
2.8 Az intézményi döntési folyamatban való tanulói részvétel rendje: .......................... 80
2.8.1. A döntési kompetenciához szükséges információáramlás biztosítása: ................... 81
2.8.1.1 A TANULÓKNAK AZ INTÉZMÉNYI DÖNTÉSI FOLYAMATBAN VALÓ RÉSZVÉTELI JOGAI GYAKORLÁSÁNAK RENDJE ........................................................ 81
2.8.2. A DÖK döntési hatásköreinek gyakorlása: .......................................................... 82
2.8.3. Részvétel a döntési folyamatban: ........................................................................... 83
2.9 Kapcsolattartás a szülőkkel, tanulókkal, az iskola partnereivel: .............................. 84
2.9.1. Kapcsolattartás a szülőkkel:............................................................................... 85
Kapcsolat a kollégiumi nevelőkkel .................................................................................... 87
2.9.2. Kapcsolattartás az iskola partnereivel: ................................................................... 88
2.9.3. Kapcsolattartás a tanulókkal: .................................................................................. 89
2.10. A tanulmányok alatti vizsga vizsgaszabályzata: ........................................................... 89
2.10.1. A vizsgaszabályzat célja: ......................................................................................... 89
2.10.2. A vizsgaszabályzat hatálya: ................................................................................. 89
2.10.3. A vizsgákra vonatkozó általános szabályok: ...................................................... 90
2.10.4. A tanulmányok alatti vizsgák szervezésének legfontosabb alapelvei: ................. 93
2.10.5. Az írásbeli vizsgák általános szabályai: ................................................................... 93
2.10.6. Az SNI tanulók, ......................................................................................................... 94
2.10.7 Az írásbeli vizsga javítása:......................................................................................... 95
2.10.8. A szóbeli vizsga általános szabályai: ........................................................................ 95
2.10.9. Gyakorlati vizsgarész szabályai: ............................................................................... 97
Tanulmányok alatti vizsga ......................................................................................... 98
20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet alapján .................................................................. 98
2.10.10. Az egyes vizsgatárgyak részei, követelményei és értékelésének rendje: .............. 101
2.10.11. A vizsgatárgyak követelményrendszere: ............................................................... 101
2.10.11.1. A vizsgatárgyak részei: ................................................................................... 101
2.11. Felvétel, átvétel. Az iskolaváltás, valamint a tanulók átvételének szabályai: .............. 102
Belépés az iskolába ........................................................................................................ 103
2.11.1. Gimnáziumi képzés: ......................................................................................... 105
2.11.3. SNI és BTM-es tanulók esetében alkalmazott szabályok: ................................. 105
2.11.4. A tanulók átvételének szabályai: ....................................................................... 106
A tanulói jogviszony megszűnése ................................................................................... 106
2.12. Az elsősegély-nyújtási alapismeretek elsajátításának iskolai programja: .............. 107
2. 13. A pedagógiai program végrehajtásához szükséges, a nevelő-oktató munkát segítő eszköz- és felszerelések jegyzéke ........................................................................... 109
3. Helyi tanterv: .................................................................................................................. 109
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium,
7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c
Email cím: brazaygimi@gmail.com, Tel: 06/72-390-803
4
3.1. Tantárgyak, kötelező és választható tanórai foglalkozások, óraszámok, tananyag és követelmény ....................................................................................................................... 109
3.2. Az oktatásban alkalmazható tankönyvek, tanulmányi segédletek, és taneszközök kiválasztásának elvei, figyelembe véve a tankönyv ingyenes igénybevétele kötelezettségét. ........................................................................................................................................... 109
Nevelési feladatok a tanórán.................................................................................... 111
3. 3. Az iskola magasabb évfolyamába lépés feltételei .................................................... 113
3.4. Az iskolai beszámoltatás, az ismeretek számonkérésének követelményei és formái, rendje, korlátai, a tanulók értékelésében betöltött szerepe súlya ........................................ 114
A nevelőtestület szerepe az értékeléseknél ............................................................ 115
3.4.1. Az értékelés rendje ................................................................................................... 119
3.4.1.1. A magatartás és a szorgalom értékelése ............................................................... 120
3.4.1.1.1. A magatartás elbírálásának szempontjai ............................................................ 120
3.4.1.1.2. A szorgalom elbírálásának szempontjai ............................................................. 121
3.5. A szaktárgyi teljesítmények bírálata............................................................................. 122
3. 6. Az érdemjegyek általános követelményrendszere szóbeli beszámoltatáskor ........... 122
3. 7. Értékelési eljárások .................................................................................................... 123
A dicséret és a jutalmazás alapjai: .................................................................................. 123
A dicséret és a jutalmazás formái és fokozatai: ............................................................. 123
Igazgatói dicséret ............................................................................................................. 124
3. 8. Moduláris, komplex oktatás értékelése és minősítése . Hiba! A könyvjelző nem létezik.
3.9. A középszintű érettségi vizsga témakörei ( 1. számú melléklet) ................................... 125
3. 10. Az érdemjegyek általános követelményrendszere szóbeli beszámoltatáskor ............ 125
3. 11. Az érdemjegyek általános követelményrendszere gyakorlati oktatásnál .................. 126
4 . Az otthoni felkészüléshez előírt írásbeli-szóbeli feladatok meghatározásának elvei, korlátai ............................................................................................................................... 126
4.1. Az otthoni felkészüléshez adott feladatok mennyiségi korlátai ..................................... 126
4. 2. A házi feladat ellenőrzése, értékelése ....................................................................... 127
6. Tanulók fizikai állapotának méréséhez szükséges módszerek. ............................... 127
7. Társadalmi bűnmegelőzés, áldozattá válás .............................................................. 129
Az iskola bűnmegelőzési tevékenysége: ........................................................................ 130
8. Fogyasztóvédelmi nevelés ............................................................................................ 132
9. A kulturált közlekedésre nevelés ................................................................................... 134
10. Erőszakmentes konfliktuskezelés ............................................................................... 134
11. Vizsgakövetelmények ................................................................................................ 134
11. 1. A középszintű érettségi vizsga követelményei ( 1.sz. melléklet) .............................. 134
................................................................................................................................................
12. A nemzeti-etnikai kisebbséghez tartozó, ill. nem tartozó tanulók részére a településen élő nemzeti-etnikai kisebbség kultúrájának megismerését szolgáló tananyag. ......................... 134
................................................................................................................................................
14. Egészségnevelési program ....................................................................................... 135
15. Környezeti nevelés programja ................................................................................... 135
16. Kommunikáció .............................................................................................................. 137
Záró Dokumentumok .......................................................................................................... 138
17. A Pedagógiai Programmal kapcsolatos egyéb intézkedések ..................................... 138
17. 1. A Pedagógiai Program érvényességi ideje: .............................................................. 138
17. 2. A Pedagógiai Program értékelése, felülvizsgálata ................................................... 138
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium,
7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c
Email cím: brazaygimi@gmail.com, Tel: 06/72-390-803
5
17.3 A pedagógiai program módosításának rendje: ........................................................... 139
17.4. A pedagógiai program nyilvánosságra hozatala......................................................... 139
Mellékletek: ........................................................................................................................ 140

 

 

PEDAGÓGIAI PROGRAM  HATÁLYOS: 2021.09.01-TŐL

https://kir2info.kir.hu/pub/Index/201362

 

 

Hatályát vesztette:

 

A Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium és Szakképző Iskola

 

Pedagógiai Program

Tartalomjegyzék

1.Bevezetés                                                                                                           6                                                                                                                              

1.1 Az iskola bemutatása                                                                                       6

1.2 Az oktatás-nevelés szerkezeti felépítése                                                          7                                                                    

2 Nevelési program                                                                                                 9                                                                                                                   

2.1 Az iskolában folyó nevelő oktató munka                                                       10                                                                  

2.1.1 Pedagógiai alapelvek                                                                                     10

2.1.2. Pedagógiai célok, feladatok                                                                         11                                                                  

2.1.2.1.  Gimnázium                                                                                                15

2.1.2.2. Szakképzés                                                                                                 16

2.1.2.3. Felzárkóztató                                                                                             17

2.1.2.4. Általános iskola felnőtt tagozat                                                                18

2.1.2.5. Gimnáziumi felnőttoktatás                                                                       18

2.1.3. Eszközök, eljárások                                                                                      19

2.2 Személyiségfejlesztéssel kapcsolatos pedagógiai feladatok                           22                                          

2.2.1 Iskolánk személyiségfejlesztésével kapcsolatos célkitűzései                       22                               

2.2.2 A személyiségfejlesztés színterei és eljárásai                                    23                                                      

2.2.2.1  Erkölcsi ismeretek                                                                                     23

2.2.2.2. Családi és közösségi kapcsolatok                                                             23                                                                             

2.2.2.2.1. Családdal való kapcsolattartás                                                              23

2.2.2.2.2. Közösségi kapcsolatok támogatását fejlesztő feladatok/ Diákönkormányzat 24                   

2.2.2.2.3. A másság elfogadása, fontos kritériuma a személyiségfejlesztésnél   24                   

2.2.2.2.4. Testi -lelki egészség megőrzésére történő felkészítés                            24

2.2.2.2.5. Bűnmegelőzés                                                                                         25

2.2.2.2.6. Drogprevenció                                                                                        25

2.2.2.2.7. Fogyasztóvédelmi nevelés                                                                      26                              

2.2.3. A kultúrált közlekedésre nevelés                                                                 26                                                                                                                 

2.2.4. Erőszakmentes konfliktuskezelés                                                                26

2.3. Közösségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok                                                  26       

2.4. Beilleszkedési, magatartási nehézségekkel kapcsolatos pedagógiai tevékenységek 27

2.5. Tehetség, képesség kibontakoztatását segítő tevékenységek                        27                              

2.6. Gyermek és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok                                 28                                          

2.7. Tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő programok     29                   

2.8. Szociális hátrányok enyhítő tevékenységek                                                   30                                                                  

2.8.1. Tanulmányi és szociális ösztöndíjak                                                30                   

2.8.2. Szociális hátrányokat enyhítő segítő tevékenység                                      31                                          

2.9. A pedagógiai program végrehajtásához szükséges eszközök és felszerelések 31  

2.10. A szülő, tanuló és pedagógus együttműködésének formái                        31

3 Helyi tanterv                                                                                                        32                                                                                                                 

3.1 Tantárgyak, kötelező és választható tanórai foglalkozások, óraszámok, tananyag és követelmény                                                                                                                  32

3.2.      Az oktatásban alkalmazható tankönyvek, tanulmányi segédletek, és taneszközök kiválasztásának elvei, figyelembe véve a tankönyv ingyenes igénybevétele kötelezettségét.                                                                                                        32

 

3.3. Az iskola magasabb évfolyamba lépés feltételei                                            33                   

3.4 Az iskolai írásbeli és szóbeli beszámoltatások                                                34                   

3.4.1 Az írásbeli beszámolók a tanulók tudásában, értékelésében betöltött szerepe és súlya                                                                                                                        34                                                                                                                                        

3.4.2 Az írásbeli beszámoltatások formái, szerepe és rendje                              34                                          

3.4.3.   Az értékelés menete                                                                                    35

3.4.3.1. Magatartás, és szorgalom bírálata                                                           35

3.4.3.1.1. A magatartás elbírálásának szempontjai                                              35

3.4.3.1.1.1. Fokozatok                                                                                            36

3.4.3.2. Szorgalom elbírálásának szempontjai                                                     36

3.4.3.2.1. Fokozatok                                                                                               37

3.4.3.3. Szaktárgyi teljesítmény bírálat                                                                 37

3.4.3.3.1. Érdemjegyek általános követelményrendszere, szóbeli beszámoltatáskor 38          

3.4.4. Értékelési eljárások                                                                                      38                                                                             

3.5. Moduláris oktatás értékelése és minősítése                                                    41

3.5.1. Az érdemjegyek általános követelményrendszere szóbeli beszámoltatáskor 41

3.5.2. Az érdemjegyek általános követelményrendszere gyakorlati tantárgyaknál 42

3.6. Az otthoni felkészüléshez előírt írásbeli, szóbeli feladatok meghatározásának elvei, korlátai                                                                                                               42       

3.7. Vizsgakövetelmények                                                                                      43                                                                                                     

3.7.1. A középszintű érettségi vizsga témaköre                                                    43                                                                  

3.7.2. A szakmai vizsgák témakörei                                                                      43                                                                             

3.8. A nemzeti-etnikai kisebbséghez nem tartozó tanulók részére a településen élő nemzeti-etnikai kisebbség kultúrájának megismerését szolgáló tananyag.      43

3.9. Fizikai állapot méréséhez szükséges módszerek                                           44

3.10. Szakiskola szakmai programja                                                                    44

4. Egészségnevelés program                                                                                   44                                                                  

5. Környezeti nevelés programja                                                                           44

5.1 Személyi feltételek                                                                                            45

5.2. Iskolán belüli együttműködés                                                                         45       

6. Képzések                                                                                                             46

7. Hagyományok ápolása                                                                                       47

7.1 Iskolai programjaink                                                                                       47

8. Kommunikáció                                                                                                   48                                                                              

Záródokumentumok                                                                                              48

9. A pedagógiai programmal kapcsolatos egyéb intézkedések                           48

9.1. A pedagógiai program érvényességi ideje                                                     48

9.2. A pedagógiai program értékelése, felülvizsgálata                                         48

9.3. A pedagógiai program módosítása                                                                49

9.4. A pedagógiai program nyilvánosságra hozatala                                           50

9.5. A pedagógiai program elfogadásának dokumentumai                                50

Fenntartó véleménye                                                                                              51


 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 69
Tegnapi: 202
Heti: 399
Havi: 2 695
Össz.: 404 504

Látogatottság növelés
Oldal: PEDAGÓGIAI PROGRAM
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium - © 2008 - 2024 - brazaygimi.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »