Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium

Felnőttek általános iskolája, gimnázium, Magyarhertelend, Kossuth u.53/c T: 06/72-390-803 e-mail: brazaygimi@gmail.com Fenntartó: De La Salle Szent János Egyesület

Pedagógiai-szakmai munka fenntartói értékelése

2020. 06. 10. 

 

Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola

OM azonosítója: 201362

Cím (székhely): 7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c

E-mail: brazaygimi@gmail.com

Hivatalos honlap: brazaygimi.hupont.hu

Fenntartó: De La Salle Szent János Egyesület 7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c

A fenntartó irányítói tevékenységének része a köznevelési intézmény pedagógiai-szakmai tevékenységének ellenőrzése. A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (továbbiakban: Nkt.) 83. § (2) bekezdésének h) pontja alapján, a fenntartó hatáskörrel rendelkezik az intézmény hatékonyságának és pedagógiai-szakmai eredményességének megítélésében. A fenntartó feladata, hogy értékelje a pedagógiai programban megjelölt feladatok végrehajtását és ezen keresztül a nevelési-oktatási intézmény pedagógiai-szakmai tevékenységének eredményességét. 

A fenntartó által kiválasztott intézményértékelési területek:

  • Személyi, tárgyi feltételek, amelyek lehetővé teszik a jogszabályoknak és a partneri elvárásoknak megfelelő működést.
  • Fejlesztés-személyiségfejlesztés, szocializáció, érték- és normaközvetítés.
  • Igazgatói beszámoló alapján javasolt intézményi feladatok.

 Tárgyi, infrastrukturális feltételek:

 Az intézmény hatékonyan gazdálkodik a rendelkezésére álló eszközeivel és erőforrásaival. Az épületekben, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (továbbiakban: Rendelet) 2. számú mellékletében meghatározott intézménytípusonként felsorolt helyiségek kialakítása a minimum követelményeknek megfelel.

Viszont a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet módosítása tartalmazza a minimum követelményeket, amelyek 202. 09. 01-től hatályosak. Erre az intézményvezetőnek kiemelt figyelemmel kell lennie.

A pedagógusok módszertani kultúrája: nem megfelelő – megfelelő.

Ugyanakkor a XXI. századi elvárásoknak való megfeleléshez fejleszteni kell a tevékenységközpontú módszertani kultúrát (projektoktatás, kooperatív technikák alkalmazása, egyéni tanulási utak).

 Szükséges az új típusú eszköztudás. Az IKT eszközök alkalmazása az oktató nevelő munkában, adminisztrációban, iskolai szintű tanügyigazgatás terén.

Tervezni és felkészülni szükséges az elektronikus napló bevezetésére.

  • A pedagógusok módszertani sokszínűsége: nem megfelelő – megfelelő - kiemelkedő.
  • Az eredményes módszerek gyűjtése, átadása: nem megfelelő – megfelelő – kiemelkedő

Törekedni kell jó gyakorlatok megismerésére, adaptálására, egymástól való tanulásra.

  • A tanulók életkorának, az egyéni sajátosságnak figyelembe vétele a mindennapi munkában: nem megfelelő – megfelelő – kiemelkedő

        Az egyéni tanulási utak alkalmazása szükséges a különböző képességszinten álló

        tanulók esetében. Ehhez szükséges a módszertani ismeretek elsajátítása.

  • A gyermekek személyiségfejlesztésének folyamata: nem megfelelő – megfelelő
  • Speciális fejlesztés (logopédiai, fejlesztő pedagógia): nem megfelelő – megfelelő
  • Szociális kompetencia (segítő életmódra nevelés, közösségfejlesztés) fejlesztése: nem megfelelő – megfelelő
  • Társas viszonyok kialakítása a csoportokban: nem megfelelő – megfelelő
  • Az egészséges életmódra nevelés megvalósítás, hatékony egészséggondozás: nem megfelelő - megfelelő

 Adott év  kiemelt ellenőrzési területei: 

  • Intézményi dokumentációk – intézményi dokumentációk, kötelezően használandó nyomtatványok, szabályzatok
  • Személyi feltételek
  • Iratkezelés – iratkezelési szabályzat, iktatás, kiadmányozás, irattárazás, selejtezés
  • Adatvédelem 

Intézményi dokumentációk

Alapító okirat

Az intézmény rendelkezik az Alapító Okirat eredeti példányával, a törvényi-, működési változások alkalmával módosításra került. 

Munkaterv

Az iskolai munkaterv határozza meg az iskolai nevelés- oktatás helyi rendjét, kötelező tartalmi elemeit, figyelemmel a köznevelési és a szakképzési törvény folyamatosan változó pontjaira.

Megállapítások: Az intézményvezető által elkészített munkaterv minden tanévben jóváhagyásra kerül és jó iránymutatás a tanév munkájának irányításához.

Szervezeti és Működési Szabályzat

 

A köznevelési intézmény működésére, belső és külső kapcsolataira vonatkozó rendelkezéseket a szervezeti és működési szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) határozza meg. Kötelező tartalmi elemeit az Áht.vhr 13.§-a és a Rendelet 4. §-a, szakképzési tv határozza meg.

 Megállapítások: A nevelőtestület által, fenntartói egyetértéssel elkészített SZMSZ-szel rendelkezik az intézmény. Nyilvánosság biztosított: KIR rendszer, honlap, intézmény. Az egyetértési-, véleményezési jogot az intézmény betartja a dokumentumok módosítása alkalmával. Fontos, hogy az SZMSZ pontjai a gyakorlatban alkalmazásra kerülnek. Különösen a megváltozott szakképzés és a megváltozott több köznevelési tv pont miatt.

 Javaslat: Rendelkezni kell az elektronikus úton előállított dokumentumok hitelesítési rendjéről.

 Házirend

 Az iskola házirendje a tanulói jogok és kötelességek gyakorlásával, az iskolai működés  rendjével kapcsolatos rendelkezéseket állapítja meg.

 Megállapítások: Az intézmény a nevelőtestület által elkészített házirenddel rendelkezik. Nyilvánosság biztosított: KIR rendszer, honlap, intézmény. Az egyetértési-, véleményezési jogot az intézmény betartja a dokumentumok módosítása alkalmával. A házirendet az intézmény a szülőkkel az első szülői értekezleten megismerteti, azt a szülők aláírásukkal dokumentálják, a tanulók számára pedig az ismertetésen túl 1 pld-ban átadásra kerül tanév kezdéskor.

 Pedagógiai Program

 A nevelő és oktató munka az iskolában pedagógiai/szakmai program szerint folyik. Kötelező tartalmi elemeiről a köznevelési-, illetve a szakképzési törvény rendelkezik.

Megállapítások: A pedagógiai programot a nevelőtestület elfogadta, intézményvezetői jóváhagyás, fenntartói egyetértés megtörtént. Intézményi tanács, SZM, DÖK véleményezte. A Program minden kötelező tartalmi elemet magába foglal.

Kötelezően használt nyomtatványok

 A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 87. § (1) bekezdése alapján a nevelési-oktatási intézmény által használt nyomtatvány lehet

a) nyomdai úton előállított, lapjaiban sorszámozott, szétválaszthatatlanul összefűzött papíralapú nyomtatvány,

b) nyomdai úton előállított papíralapú nyomtatvány,

c) elektronikus okirat,

d) elektronikus úton előállított, az intézmény SZMSZ-ében meghatározott rend szerint hitelesített papíralapú nyomtatvány.

Az elektronikus okirat az oktatásért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával elektronikus úton előállított, az intézmény SZMSZ-ében meghatározott rend szerint elektronikus aláírással ellátott, elektronikusan tárolt irat. 

SZMSZ tartalmazza az ezzel kapcsolatos feladatokat, elvárásokat.

Iratkezelési Szabályzat:

EMMI rendelet 84. §-a alapján az iratkezelés rendjét az iratkezelési szabályzatában kell meghatározni. A szabályzat elkészítéséhez a köznevelési előírásokon túlmenően figyelembe kell venni a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: levéltári törvény) rendelkezéseit, valamint a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Iratkezelési rendelet) előírásait is.

 Megállapítások: Az intézmény rendelkezik iratkezelési szabályzattal, mellékletét képezi az irattári terv, mint kötelező dokumentum. (EMMI rendelet 1. számú melléklete). A kiadmányozás is jól szabályozott, a gyakorlatban ennek megfelelően kell eljárni.

Az intézményi iratok, dokumentációk selejtezésére, valamint levéltári elhelyezésre ismét javasolt sort keríteni, figyelembe véve hozzá az iratkezelési és selejtezési szabályzatot is.

Javaslat: Egységes iktatási gyakorlatot javasolt alkalmazni. Fokozott figyelmet kell fordítani az iratok átvételére, kézbesítésére. Az évek során keletkezett iratok selejtezéséről, levéltári elhelyezéséről gondoskodni kell.                                         

Összefoglalva: Az intézményi dokumentációk összhangban vannak. Az intézmény helyi sajátosságainak figyelembevételével gyakorlatközpontú, az élő intézményi folyamatokat kezeli, szabályozza, szakmailag jól átgondolt.

Az SZMSZ, a házirend, valamint a Pedagógiai Program önálló belső jogi forrás, - bár nem tartozik a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény hatálya alá, érdemes a megalkotásakor,

 Az intézmény a fent felsorolt szabályzatok mindegyikével. 

  Személyi feltételek

 Az intézmény feladatellátásának személyi feltételei alapvetően biztosítottak. 

Figyelmet kell fordítani arra, hogy a tanárok többsége nyugdíjhoz életkorban közel áll vagy már nyugdíjas. Időben törekedni kell a későbbi évekre gondolva is, a szakos ellátottság biztosítására.

Tárgyi feltételek:

A meglevő eszközpark karbantartása mellett feladat az új szabályzókban foglaltak megteremtésére.

Módosult a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 2. melléklet, JEGYZÉK a nevelési-oktatási intézmények kötelező (minimális) eszközeiről és felszereléséről rendelkezés, amely 2020. szeptember 1-től hatályos.

A szakmai oktatás terén 2020. szeptember 1-től az új képzési és kimeneti követelmények a mérvadók, ebben foglaltaknak megfelelően kell a személyi és tárgyi feltételeket biztosítani.

Fenntartói javaslatok a 2020/2021-es tanévre:

  • Vezetői és tantestületi szinten felkészülés a közoktatás és szakképzés megváltozott tartalmi, átfogó szabályozására.
  • A jogszabályok tartalmi megismerése, alkalmazni tudása, kiemeleten az alábbi jogszabályok esetében:

 A köznevelésről szóló – 2011. évi CXC. törvény

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról

NAT 2020

A szakképzésről szóló 2019. év LXXX. törvény és a szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet

 

  • A vezetői beszámolók alapján aktuális feladatok:

Határidő: folyamatos, Felelős: igazgató, tantestület

  • Beiskolázásra nagyobb hangsúly vezetői és tantestületi téren egyaránt különböző célcsoportok (szülők, általános iskolák, tanulók) esetén, megjelenés a pályaválasztási nyitott rendezvényeken (szakmák éjszakája, pályaválasztási kiállítások), különböző platformok használata (www. nive.hu, www.ikk.hu, tempus.hu).
  • Kompetenciaeredmények javítása. Szükséges az előző tanévek kompetenciaeredményeinek elemzése, kompetenciafejlesztő módszertani kultúra alkalmazása, IKT alapú oktatás , továbbképzéseknél mérés- értékelés képzésen való részvétel, könyvtárfejlesztés).
  • Szakmai képzés új szemléletű megvalósítása. (szakképzési stratégia 4.0).
  • A közoktatásban a NAT 2000 alkalmazása, kiemelt figyelemmel a tanulási eredmény alapú megfogalmazásokra, amely új megközelítést jelent a közoktatásban is.

 

Magyarhertelend, 2020. 06. 10.  

 

…………………………….

Baranyai Tibor sk.

 De La Salle Szent János Egyesület képviseletében 







Brázay Kálmán Általános Iskola, Gimnázium, Szakiskola, Szakgimnázium, Technikum és Szakképző Iskola

7394 Magyarhertelend, Kossuth u.53/c

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 21
Tegnapi: 202
Heti: 351
Havi: 2 647
Össz.: 404 456

Látogatottság növelés
Oldal: 2020 FENNTARTÓI ÉRTÉKELÉS 2020.06.10
Brázay Kálmán Általános Iskola és Gimnázium - © 2008 - 2024 - brazaygimi.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »